Miten vauvan saisi juomaan korviketta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Minun pitäisi noin 2 kk päästä aloittaa lääkitys joka lopettaa maidontuotannon. vauva nyt 5 kk, osittaisimetyksellä mennään.

Kokeilin antaa tänään vauvalle korviketta, hän ei kerta kaikkiaan suostunut sitä juomaan. Aiemmin olen kerran kokeillut, sama juttu. Ja hänen pitäisi sitä ruveta kohta juomaan ihan "ruuaksi", miten ihmeessä jos se ei kelpaa?

Kannattaa varmaan vaan tästä eteenpäin sitkeästi tarjota joka päivä ja toivoa että hän oppii sitä juomaan? Ei tykkää tuttipullosta juoda, mutta rintamaito menee jotenkuten pullosta. Mutta korvike siis ei. Vinkkejä?

Alkuperäinen kirjoittaja kata:
Voiko äidinmaitoa ja korviketta sekottaa? mulla meinaa vähän samanlainen ongelma....

Tota täytyykin kokeilla. Jos kokeilisi sekoittaa niitä, ja pikkuhiljaa sitten lisätä korvikkeen määrää. Täytyykin aloittaa heti huomenna.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kata:
Voiko äidinmaitoa ja korviketta sekottaa? mulla meinaa vähän samanlainen ongelma....

Tota täytyykin kokeilla. Jos kokeilisi sekoittaa niitä, ja pikkuhiljaa sitten lisätä korvikkeen määrää. Täytyykin aloittaa heti huomenna.

nii, sitä mäkinaattelin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Gardenia:
sekoita tissimaitoa ja korviketta ja kokeile tuttipulloon erinlaisia tutteja. meillä ainakin on tykätty Ainun luonnonkumisista tuteista. ja Aventin.

Joo täytyypä noita tuttejakion vaihdella. Mulla tällä hetkellä Mam-pulloja pari kpl, ja niissä ne tutit mitä mukana tulee. Lisäksi on Ainun pulloja, ja niissä silikonisia tutteja. Täytyy varmaan luonnonkumisia kokeilla.

meillä lapsi tykkää noista mam anti colic pullojen tuteista.
Mutta asiaan! Ensin pistät tissimaitoa pulloon ja juotat. Seuraavana päivänä pistät 1/10 osan korviketta tissimaidon sekaan ja juotat. Seuraavana päivänä 2/10 osan korviketta sekaan ja juotat. Kolmantena päivänä pistät 3/10 osan korviketta sekaan ja juotat jne jne Tai etenette omaan tahtiin. Niin ja minkä ikäinen vauva? Tykkäisikö jo esim. velleistä? Jos aloittaisit niillä ja lantraisit korviketta myös vellin sekaan? Meillä ainakin uppoaa hyvin 4 kk ikäiselle perunaporkkana velli, mutta maissivelli ei.

Vinkkinä vaan, et tutteli on noista korvikkeista kaikkein makeimman makuinen mun mielestä (kaikkia olen maistanut) ja sitä meillä on lapsetkin suosineet. Ja kyllähän se vauva juo sitä korviketta sitten kun muuta ei enää ole tarjolla... Aina neuvotaan lopettamaan pikkuhiljaa, mutta meillä poika vaan raivosi ihan hirmuna jos yritinkin tarjota pulloa, joten mä katkaisin sitten imetyksen kerrasta poikki. Olihan se äitille ja tisseille kova paikka mutta loppujenlopuksi poika antoi aika nopeasti periksi ja ihan tyytyväisenä joi maitoa pullosta. Pari päivää siihen meni että ei vieroksunut enää ollenkaan. Paras ja ainoa pojan hyväksymä pullo oli meillä tommee tippee, jota saa mm. Prismoista ja Lastentarvikkeesta. Niissä on ne tuttiosat tooosi pehmeitä ja rintaa muistuttavia.

Alkuperäinen kirjoittaja sisi:
Vinkkinä vaan, et tutteli on noista korvikkeista kaikkein makeimman makuinen mun mielestä (kaikkia olen maistanut) ja sitä meillä on lapsetkin suosineet. Ja kyllähän se vauva juo sitä korviketta sitten kun muuta ei enää ole tarjolla... Aina neuvotaan lopettamaan pikkuhiljaa, mutta meillä poika vaan raivosi ihan hirmuna jos yritinkin tarjota pulloa, joten mä katkaisin sitten imetyksen kerrasta poikki. Olihan se äitille ja tisseille kova paikka mutta loppujenlopuksi poika antoi aika nopeasti periksi ja ihan tyytyväisenä joi maitoa pullosta. Pari päivää siihen meni että ei vieroksunut enää ollenkaan. Paras ja ainoa pojan hyväksymä pullo oli meillä tommee tippee, jota saa mm. Prismoista ja Lastentarvikkeesta. Niissä on ne tuttiosat tooosi pehmeitä ja rintaa muistuttavia.

Meillä on yks tuollainen tommee tippee, mut meidän vauva ei tykkää siitä, vaan juo mielellään noista aiemmin mainitsemista mam anti coliceista.
Muutenkin tommee tippeessä on se ilmaventtiili ihan päin peetä, se jää nestepinnan alle.

Yhteistyössä