Miten varmaa on

Jos naisella on jo valmiiksi runsaat vuodot, kuparikierukka todennäköisesti lisää sitä ennestään eikä sen laittoa suositella. Hormonikierukka olisi parempi vaihtoehto, mikäli kierukkaa yleensä ajattelee. Monelta se vähentää vuodot jopa niin ettei varsinaista kuukautisvuotoa tulekaan. Toisaalta voi mennä puoli vuottakin tiputteluvuodon merkeissä, joten puolensa kullakin...
 
No voi kakka.....miksiköhän se lääkäri sit sanoi et laitetaan vaan vaikka mul on TOSI runsaat kuukautiset....siis esimerkki et paksuin yöside kork tunnin ja pakko vaihtaa.......eli sit jos toi laitetaan niin siirrynkö suoraan muksujen vaippapaketille....... :eek:
 
nyt nikittä
Mulla on ollut kuparikierukka ja voi järkytys sitä vuodon määrää! :eek:
Siinä ei riittänyt tampaxit ja siteet yhdessäkään ku aivan hetken ja kohta jo sotkettiin housut ja tuolit :/ :ashamed:
Kerrankin töissä menin kahville ja poislähtiessäni huomasin, että oli jo tullut verta tuoliin :ashamed: :ashamed: Aivan kauhea tilanne. Äkkiä poistatin mokoman hökötyksen ja heti kuukautisetkin normalisoitui.
 
Roza
mulla kuparikierulla ei lisännut kuukautisten määrää, onneksi
mut sellaista limaa on kyllä tullut vaikka muille jakaa :kieh: .
mut muuten ei ole tullut yhtään mitään ainakaa niä!

:)
 
Mulla lisäsi kuparikierukka vuotoa ihan älyttömästi :eek: Yölläkin jouduin vaihtaa siteitä kolme kertaa, vaikka valmiiksi housuis jo kolme yösidettä, kääks! Sittenpä otin hormonikierukan ja kuukautiset jäi pois kokonaan, mutta sain tilalle älyn vievän migreenin. Jee miten elämä heittelee. Nyt sitten pelkkää kumia, kun mikään ei sovi. :$
 
juuku
mulla kuparikierukka, kun hormonaaliset ei sovi, enkä halua. kestän nyt sitten runsaita kuukautisia ja välillä kunnon supistuksiakin. Kierukka kuulemma hyvin paikallaan, ei ole tämä naisen osa kehuttava, olen vakavasti harkinnut jopa selibaattia. :p
 
Mites hormoonikierukka.....miten yleistä on et sekin eka ois ilmanen...?
Koska tuo eka kuparikierukka ois nyt ilmanen....et onks se niinku joko tai....kunnissa,et jos kuparinen on ilmanen niin hormooni ei.....vai?

Kiitos taas kaikille....... :hug:
 
Pilviina
En tiedä mikä käytäntö paikkakunnallasi on, mutta Turussa ainakin sen joutuu kyllä itse ostamaan. Oli sitten kyse ensimmäisestä hormonikierukasta tai kolmannesta. Eli itse ostat sen etukäteen, varaat ajan ja lääkäri asettaa tuomasi kierukan paikalleen kuukautisten aikana. Kallishan tuo on kertaostona, mutta maksaa itsensä jo vuodessa takaisin ja ehkäisysuoja on kuitenkin viideksi vuodeksi.

Jos sulla on todella runsaat kuukautiset, pyydä lääkäriäsi kirjoittamaan hormonikierukan resepti sairauden hoitoon (siis runsaisiin kuukautisiin) ja saat tällöin siihen Kela-korvauksen, joka on noin puolet ostohinnasta. Itse "asennutin" hormonikierukan yksityisellä ja hintaa kertyi kaikkinensa noin 170? sisältäen kierukan (sain Kela-alennuksen), lääkärin palkkion sekä steriilit välineet ja hoitajan avustuksen.
 
Mulle laitettiin esikoisen jälkeen kuparikierukka ja vuodot ei lisääntyneet, ainakaan huomattavasta ja olen aika normaali vuotoinen ollut. Mikä mukavinta kierto piteni 28pvä:stä 31. Mulla oli syynä tuohon kuparikierukkaan se etää mulla raskauden aikana nousi maksa-arvot taivaisiin ja nyt ainoat ehkäisymuodot näyttäisi olevan kuparikierukka ja kondomi. :\|

Meinaan laitattaa uuden kierukan tämän raskauteni jälkeen olen ollut siihen tyytyväinen. Ainut ikävä puoli on se että kuparikierukka ei ehkäise kohdun ulkopuolista raskautta ja joitain testejä tein aina jos kierto oli enemmän kuin 31pvä. :(

T:Heidi81
 
Mamis74
Mulle asetettiin kuparikierukka reilu kuukausi sitten. Imetän vielä pikkuistani, eikä menkat ole alkaneet, joten en osaa sanoa vuodon määrästä. Mutta onko muilla ollut ongelmia kierukan asettamisen jälkeen. Mulla valuttaa jotain ihme limaa koko ajan. Haiskahtaaki hieman, mutta tulehdusoireita muita ei ole, ei vatsakipua, ei kuumetta ym... Entä onko kellään kokemuksia että kierukka olisi tullut itsestään pois?

Minä jouduin kyllä maksamaan koko lystin; kierukka maksoi n. 60e ja lääkärissä asentaminen kela-alennuksen jälkeen n. 40e. Oli muuten iso hintahaitari kierukoilla 60-120e. Otin halvimman 5v kierukan. Ainaki mun lääkäri meinasi ettei niissä ole muuta eroa kuin hinta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2004 klo 22:42 Saapasjalkakissa kirjoitti:
Mites hormoonikierukka.....miten yleistä on et sekin eka ois ilmanen...?
Koska tuo eka kuparikierukka ois nyt ilmanen....et onks se niinku joko tai....kunnissa,et jos kuparinen on ilmanen niin hormooni ei.....vai?

Kiitos taas kaikille....... :hug:
Minulla ollut hormoonikierukka 1v7kk, ja oli ilmainen koska oli eka sellainen minulle, ja ensisijainen ehkäisykeino. Tämä keski-suomessa...joku kylläkin jo sanoi, ettei enää saisi edes ekaa ilmaiseksi?? Soita alueesi neuvolaan ja kysäise, on suuria eroja paikkakunnittain!!
 
lisbeth

Minä jouduin kyllä maksamaan koko lystin; kierukka maksoi n. 60e ja lääkärissä asentaminen kela-alennuksen jälkeen n. 40e. Oli muuten iso hintahaitari kierukoilla 60-120e. Otin halvimman 5v kierukan. Ainaki mun lääkäri meinasi ettei niissä ole muuta eroa kuin hinta.
[/quote]
Täh?? Mulla koko lysti maksoi 24,67e! Siis viiden vuoden kuparikierukka, menin lääkärille, sain kierukan sieltä ja laskun käteeni. Ei todellakaan maksanut enempää.

Ei ole paljoo ollut harmia. Ei mitään limavuotoja tms. Tosin alussa oli väärään aikaan kuukautismaista vuotoa ja kivut on vähän lisääntyny menkkojen aikaan, mutta parissa kuukaudessa vuodot oli jo ihan ok, vaikka vuodon määrä vähän lisääntyikin. Ennestään mul oli aika niukat/normaalit vuodot. OLEN OLLUT TODELLA TYYTYVÄINEN!
 

Yhteistyössä