Miten vanhemman saisi lopettamaan nuorimman rökittämisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puu

Vieras
Alan olla tosi väsynyt siihen että meillä 4 vuotias poika kiusaa 21 kk sisartaan jatkuvasti. Osittain kyse on tahattomasta rajusta leikistä jolloin hän ei tajua satuttavansa mutta usein hän tekee sen tahallaan (potkii, lyö jne). Luulen että kyse on huomion kerjäämisestä ja yritän tietysti antaa sitä parhaani mukaan positiivisessa yhteydessä, mutta aina kun laitan ruokaa tms se alkaa. Rangaistuksena olen käyttänyt jäähypenkkiä, mutta teho ei ole ollut toivotun lainen. Kiitos vastauksesta!

Mulle kanssa kelpais neuvot, meillä vajaa 4 vuotias kanssa kiusaa 2 vuotiasta siskoaan KOKO ajan, jopa tikattavaksi asti on jouduttu. :/ Osaksi tietysti vahinkoja, turhan rajua leikkimistä...

Oikeestu kyllä 4v jo tajuaa sen et sattuu jos potkii tai lyö, ei tollanen tikattavaksi asti menevä juttu oo mitään rajua leikkia. a. lapsia pitää vahtia b. joku rangaistus joka varmasti pätee karkkipäivä pois/ei lasten ohjelmia tms. tietty tämä tiukan keskustelun lisäski että meillä ei satuteta ketään piste. Ja sitte sillä tavalla tiukka linja vanhemmilla että jos jotakin sanoo niin sen pitää ts. jos jollaki uhkaa niin pitää siitä ite kiinni aina.

Yhteistyössä