Miten valmistat karjalanpaistin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja resepti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

resepti

Vieras
Tuli ostettua niitä karjalanpaistilihoja mammuttimarkkinoilta. Paketissa lukee, että kypsennetään 3 tuntia 200 asteessa! Mun keittokirja taas neuvoo samat asteet ja vain 1,5-2 tuntia. Kumpaa nyt uskon?

Luulen, että ennen olen pitänyt otn vähemmän aikaa, mutta ei muista. En ruskista lihoja etukäteen ja mun vuokaan tulee myös porkkanaa ja lanttua.

lihojen ruskistus valurauta paassa, sipulia reilusti. sekaan suolaa, kokonaista maustepippuria ja laakerinlehteä. porkkanaa,lanttua,palsternakka, oman maun mukaan. vettä reilusti, niin että lihat peittyy. just tehin karjalanpaistia ja oli uunissa 3h 175astetta. varmasti pari tuntiaki ois riittäny mutta ei se ainakaan pilalle mene jos on pitkään :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mitenkään se on aina yhtä ällöä vaikka saisi markalla kilo.

Aina jonkun idiootin on pakko!!!!!!

Muttaasiaan. Ruskistan lihat ensin, samoin sipulin, porkkanan ja lantun. Sitten uuniin ja vähintään kaks tunita. Lisä ei tee pahaa tässä asiassa.

Anna olla se kolme tuntia. aina parempi mitä pidempään hautuu. tai maista kahden tunnin jälkeen ja päätä sit pidätkö pidempään. Mekin muuten ostettiin samaa lihaa Cittarista :)

Yhteistyössä