Miten vaipattomuutta päiväkodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kyselijä

Jäsen
27.05.2004
154
0
16
Hei
Kyselisin teiltä, joilla lapsi jo päiväkodissa, että miten harjoittavat siellä vaipattomuutta. Meillä lapsi 2,3v ja kotona ollaan ilman vaippaa tai harjoitteluhousuilla ja muistutellaan potalla käynnistä. Lapsi on aloittamassa tarhan ja hieman mietityttää, miten he tähän suhtautuvat. En haluaisi vaippoja takaisin tarhan takia. Kuiva poika ei siis vielä ole, vahinkoja sattuu ja itse pitää muistutella potasta, mutta pissaa aina reippaasti.

Kyllä yleensä vanhempien toiveita kuunnellaan :)
Meillä ovat ruvenneet potulla käyttämään esim. ennen ulkoilua, nukkumaan menoa jne. ja jos on näyttänyt et vaippa kuivana useasti niin ovat olleet ainakin sisällä ilman vaippaa ja kesäisin ulkonakin.
Mutta meidän lasten kohdalla siis tilanne että ovat olleet vaipoissa vielä hoidon alettua.

Itse olen pienten puolella päiväkodissa ja me kyllä laitetaan sitten vähän useemmin potalle, kun harjotellaan ilman vaippaa oloa. Ei me laiteta kelleen väkisin vaippoja, vanhempia kuunnellaan ja ollaan "juonessa" mukana. Vahinkoja sattuu joskus, joten on hyvä varata useempia vaihtovaatteita sitten reppuun mukaan.

Mulle ainakin sanottiin että jos haluan niin ovat ilman vaippaa, mutta pyysivät sitten laittamaan useamman vaihtovaatekerran kaappiin :) Hienosti meni loppujen lopuksi niitä vahinkoja tuli päiväkodissa vähemmän kuin kotona.

Yhteistyössä