Meidän esikoinen on 1 v 6 kk ja oppi ihan hiljaittain päiväkuivaksi. Nukkuessaan ja ulkona edelleen vaipoissa, mut sisällä ilman päivisin. Vahinkoja sattuu vielä toisinaan, mutta välillä voi olla montakin päivää, ettei tule yhtään ylimääräistä pyykkiä. Hän osaa sanoa hädästään ja pidättää hetken, mutta välillä täytyy muistutella potalla käymisestä ja auttaa siinä. Lapsi alkoi itse ilmaista hätäänsä ja vaipat jäivät sen myötä pois. Sitten tuli lisäksi samaan aikaan paha ihottuma alapäähän ja vaippoja käytettiin senkin takia mahdollisimman vähän. Vaikka hän on näinkin pieni vielä, niin oppi kuitenkin.
Olen tietysti tyytyväinen, kun homma toimii nyt näin kivasti, mutta neiti saa pikkusisaruksen tässä ihan lähiaikoina ja mietin mitä sitten käy. Tuleeko taantuminen potalla käynnissä? Kannattaako sitten laittaa suosiolla vaipat takaisin, jos siltä näyttää? Toki lapset on yksilöitä ja kaikki voi mennä tosi hyvinkin, mutta jos jollain on kokemusta vastaavasta tilanteesta, niin mielellään kuulisin miten teillä on sujunut.
Olen tietysti tyytyväinen, kun homma toimii nyt näin kivasti, mutta neiti saa pikkusisaruksen tässä ihan lähiaikoina ja mietin mitä sitten käy. Tuleeko taantuminen potalla käynnissä? Kannattaako sitten laittaa suosiolla vaipat takaisin, jos siltä näyttää? Toki lapset on yksilöitä ja kaikki voi mennä tosi hyvinkin, mutta jos jollain on kokemusta vastaavasta tilanteesta, niin mielellään kuulisin miten teillä on sujunut.