Miten vähän 1-vuotias voi nukkua?

Onko muita tosi vähäunisia 1-vuotiaita? Meidän tyttö nukkuu öisin 8-9 tuntia (eikä suinkaan heräämättä, huutelee useampia kertoja yössä) ja lisäksi päikkyjä 40 min-2 t. Unta tulee siis vuorokaudessa yhteensä n. 10 tuntia. Päivisin on ihan pirteä ja hyväntuulinen tyttö. Allergiat on tutkittu, todettu
ja hoidossa (maito, nauta, kala).

Mitään konsteja en ole keksinyt unien jatkamiseen. Vähän epätoivoiselta tuntuu, kun omaa aikaa ei ole koskaan yhtään ja tyttö vaatii seuraa hereillä ollessaan jatkuvasti. "Kaikkien" muiden piltit taas tuntuvat vetelevän 11 tunnin öitä ja 3 tunnin päikkäreitä.
 
ire
mulla on tai siis oli mun vanhin tyttö . hän nukkui vastasyntyneenäkin vain kahdet päikkärit. kysyin neuvolasta ja kuulin että lapset on erilaisia toiset vain tarvii vähän unta. tyttö on sit ollu aina vähäuninen ja on kyllä tuottanu vaivaa noissa uniasioissa. nyt 13v nukkuu 9h joka riittää hyvin... huomaatkyllä onko lapsesi väsynyt käyttäytymisestä!
 
meillä 1,5 vee poika on nukkunut jo puolen vuoden ajan yhteensä 10-11 tuntia vrk.. 9tuntia yöunia ja päikkärit kestää 1-2 tuntia. joskus saattaa ottaa päikkäreillä unta 3 tuntia,mutta tätä tapahtuu todella harvoin,pari kertaa kuussa. olen vain todennut ettei hän tarvi enempää unta ja näillä mennään :)
 
Täällä :wave: Poika 1v3kk nukkuu yöllä n.9h, ja päiväunet kestää tunnin, ei ihan aina sitäkään! Ja unimäärä riittää hyvin, kun pääsääntöisesti on ihan suht tyytyväinen.
Aina on ollut vähäuninen, paitsi joskus siinä 10kk tienoilla oli muutaman viikon kestävä vaihe, että veteli yössä jotain 13h, mutta muuten aina tullut tosi vähällä unella toimeen.
 
Onpa kiva että teitä on muitakin! Meilläkin tyttö on ollut aina vähäuninen, jätti toiset pitkät päikyt pois jo 1 kk:n iässä (silloin siis nukkui kerran pari tuntia ja muutamat pikkutorkut siihen päälle). Näillä siis mennään. Tainnut tulla tyttö isäänsä kun äiti tarttisi melkein enemmän unta kuin lapsi ;) .
 
Eihän tuossa mitään, jos on terve ja pirteä muuten sekä kasvaa hyvin. Toiset tosiaan tarvii vähemmän unta kuin toiset.
Meilläkin on välillä menty aika lyhyillä unilla, yöunet n. 9h ja päikkärit 1h. Nyt näyttäis olevan "enemmän unen kausi" eli yöunet 11h.
 

Yhteistyössä