Miten uutta puhtia suhteeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja konstit vähissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

konstit vähissä

Vieras
Nyt olisi käyttöä neuvolle jos muutamallekin ja mieluiten tietenkin muilta saman läpi käyneiltä.
Takana on yli 10 vuotta yhteistä elämää. Alusta asti olen kyllä tiennyt, että mieheni ei ole niin aktiivinen makuuhuoneen puolella kuin minä. Parhaani mukaan olen yritäänyt sopeutua siihen ja olen ihailtavasti välttynyt siltä, että purkaisin seksuaalisen turhautumiseni häneen. Ihan tietoisesti yritän välttää painostamasta häntä ja seksin vähyydestä en hänelle halua nalkuttaa ettei mentäisi ojasta allikkoon. Etenkin kun miehelläni on jo stressaava työ ei hänelle tarvi sitä stressiä kotonakin kasata.
Se ongelma onkin siinä, että meillä ei juuri tälläisistä ongelmista puhuta. kokemukseni pohjalta hän ei pidä tätä ongelmana eikä ymmärrä miksi sellaisesta pitäisi puhua. Siinä suhteessa ihan tyypillinen mies, ei ymmärrä mitä kaikkea ja kuinka paljon seksi naiselle merkitsee. Asiaa ei paranna yhtään se, että itse olen vähän nihkeä tekemään aloitetta, koska en osaa suhtautua kovin hyvin pakkeihinkaan. Väkisinkin tulee ajateltua teinkö jotain väärin, enkö jostain syystä kelpaakkaan tai miksi tuo asia on ilmeisesti tärkeämpi kuin minä. Vaikka varsin hyvin tiedänkin, että tuo ei auta. Tilannetta on kuitenkin jatkunut niin pitkään, että olen alkanut väkisinkin ajattelemaan niin.
Muutoin suhteessamme halataan paljon, suukotellaan, kiusotellaan yms. Mutta seksiä on vain vähemmän puoleisesti.
Joten nyt hyvät sisaret, neuvoja kehiin. Miten miehen joka haluaa harvemmin saisi aktiivisemmaksi ilman, että hän edes huomaisi sitä. Eli asiasta ei tehtäisi numeroa eikä siitä tulisi suorituspaineitakaan. Ja se haasteellisempi, miten itse onnistun tekemään useimmin aloitteita niin, että vastapuoli sen aloitteeksi ymmärtää enkä kuitenkaan pahoittaisi mieltäni vaikka näpeille tulisikin.
P.S. Niille iänikuisille bessereille, että laihduttaminen ei asiaa auta. Olen nimittäin sporttinen ja hoikka. (lähellä ihannepainon alarajaa) Rumaksi ei kukaan ole ikinä haukkunut ja pidän ulkonäöstäni huolta. Lisäksi mieheni kyllä pitää ulkoisesta olemuksestani ja myöskin kertoo sen aika usein.

Kun tilanne on ollut tuo jo alusta alkaen, niin tuskin se siitä miksikään muuttuu, hänellä on heikompi libido, kuin mitä sinulla ja sille ei voi mitään, ikävä kyllä.

Omassa suhteessani, joka on tosin vielä ihan lapsenkengissä, verrattuna sinun pitkään suhteeseen, olen huomannut, että vaikka joskus pitäisi nukkua, niin mies syttyy aina yhdestä tietystä jutusta jota en tee tarkoituksellisesti. Nykyään kyllä saatan tehdäkin, jos mies on mennyt minua ennen nukkumaan :-)

Eli, onko teillä, tai oikeastaan miehelläsi jotain "helppo nakki" kohtaa? Jos on, niin käytä sitä.

Ai niin, unohtui. Miksi aina laitetaan ensimmäiseksi "puolustukseksi" se, että olen laiha tai jopa nyt tässä tapauksessa ehkä jopa liian laiha (lähellä ihannepainon alarajaa)? Kauneusihanteet ovat subjektiivinen käsite ja muistan aina erään miehen, joka sanoi ex-vaimostaan ettei tämä ollut seksuaalisesti puoleensavetävä, koska muistutti trimmattuine maratoonarikroppineen ihan nyljettyä kissaa. Ei kauhean nätisti sanottu, mutta tässä tapauksessa mies olisi toivonut muutamaa kiloa luiden päälle.

Luulen, tai oikeastaa tiedän, että tuttava/ystäväpiirini miehet pitävät viehättävämpänä Marilynin muodokkuutta (tais olla pulskimmillaan noin kokoa 42) kuin Viktoria Beckhamin laihuutta.

Jos luulet voivasti muuttaa 10 v. jälkeen miehesi seksuaalisesti aktiivisemmaksi, jollain "konstilla", tulet vain pettymään. Sellaista ihmettä ei tapahdu muuta kuin ehkä kemiallisilla konsteilla.

Parasta sinun olisi keskittyä tyydyttämään halusi muilla konsteilla, jos suhteenne on muuten hyvä ja haluat sitä jatkaa. Myytävänä on erittäin miellyttäviä dildoja yms. joilla voit helliä itseäsi väliaikoina. Niiden avulla jaksat odotella miestäsi. Muuten on pelkona, että haksahdat johonkin aktiivisempaan mieheen ja kadut sitä myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja tuli.:
Ai niin, unohtui. Miksi aina laitetaan ensimmäiseksi "puolustukseksi" se, että olen laiha ...
Eiköhän se johdu yleensä siitä, että aina kun kysellään jotain miesten vähäisistä haluista niin todella moni olettaa heti, että "aha, akka on lihono 20 kiloa siitä mitä oli suhteen alussa ja nyt se ei muka itte tajua mikä mättää."
Joten halusimpa vain blokata kyseiset vastaukset tästä ketjusta. Tietty parempi ilmaisu olisi ehkä ollut, että paino on pysynyt samana koko suhteen ajan tms. Olisi ehkä selvemmin tullut ilmi, että mies tiesi jo alussa mitä pakettiin kuuluu eikä mitään suuria muutoksia ole tapahtunut niiltä osin.

Ja pieni täsmennys. Niiltä osin tilanne on pysynyt samana, että minä olen se aktiivisempi. Mutta kuten muissakin suhteissa, niin se seksin määrä vaihtelee ja joskus sitäkin on ollut useimmin mitä meillä nyt. Kun jotenkin saisi sen palautettua edes sille tasolle mitä se oli joskus 5 vuotta sitten.

Eipähän niitä konsteja oikeastaan ole. Ainoa lohtu on se, että ajat aina muuttuvat, ja tulee toisenlaisiakin jaksoja elämään.

Usenhan sitä saa lukea sellaisia vinkkejä, että "keksikää uusi rakastelupaikkoja" ja "lähtekää lomalle" jne.

Mutta totta puhuen, ei niitä rakastelupaikkoja nyt niin kovin monia variaatioita ole käytettävissä tavallisen elämän puitteissa. Ja lomalla voi tietysti olla aina mukavaa ja erilaista, mutta loma ei kauaa kestä ja sen jälkeen palataan takaisin entiseen elämään.

Itseään voi tietysti yrittää tehdä jotenkin houkuttelevamman näköiseksi vaatteilla ja meikeillä ja uusilla hiustyyleillä jne. Mutta toiseksi, han erilaiseksi ja jännittävämmäksi ihmiseksi sitä ei muutu kuitenkaan.

Parasta kai on vain edelleen sopeutua tilanteeseen. Ei sitä seksiä nyt totta puhuen kaikilla muillakaan jatkuvasti ole. Väitetään, että osa miehistä kärsii koko ajan sen lievästä puutteesta, ja varmasti osa naisistakin. Taitaa kuulua elämään, että sitä yhtä juttua ei vain koskaan saa tarpeensa mukaan. Tai sitten jotkut joutuu tekemään sitä, vaikkei haluaisikaan.

Koita kestää, se on varmaan paras neuvo. No, keskustella asiasta tietysti myös voisi, mutta siinä on se vaara, että jos asian nostaa oikein tapetille, se vain pahenee.

Älä nyt ainakaan lähde pettämään miestäsi. Siinä tulee helposti tehdyksi ylilyöntejä ja jälkeenpäin potuttaa vaan entistä enemmän.

Aika pelottavaa, että vielä kukaan ei ole antanut ap:lle mitään vinkkiä aloitteen tekemisestä. Totta puhuen itseänikin kiinnostaisi saada muutama vinkki miten tehdä aloite selkeästi ja silti olematta liian hyökkäävä. Aloite johon voi tarvittaessa hienovaraisesti vastata kieltävästikin ilman, että joutuu loukkaamaan aloitteen tekijää. (eli annetaan siisti pakoreitti eikä laiteta selkää seinää vasten) Noh, kai joku ymmärsi mitä minä ajan takaa. Liekö sitten "konstit vähissä" hakenut samaa.
Ollaanko me Suomineidot näin tumpeloita makuuhuoneen puolella jos jotain tarvis tehdäkin?
Ja mitä noihin välineisiin tulee, niin ne ei omasta mielestäni ihan miestä korvaa. Kyllähän niillä fyysiset halut saa hoidettua, (parempi kyllä käsin) mutta se henkinen puoli jää kokonaan pois. Ainakin itselleni rakastelu on muutakin kuin seksiä. Se on läheisyyttä jota ei halaukset korvaa, yhteenkuuluuvuutta jota pelkillä puheilla ei saavuteta, se on kumppanuuden,rakkauden, ystävyyden ja himon sinfoniaa. Sitä ei voi kokea noin kuin rakastamansa ihmisen kanssa. Ymmärrän kyllä, että miehet eivät tätä näkökulmaa ymmärrä, mutta kai sentään nyt edes naisista löytyy samoin ajattelevia ja tuntevia.

Ap, juu, se on sääli, että aina joku vetää tuon "läskikortin" näissä keskusteluissa ja näin ollen kysymyksen esittäjän täytyy puolustella omaa ulkonäköään. Tämä oli siis yleinen kannanotto, ei juuri sinuun liittyvä kommentti.

Huolestunut sisko, neuvojen antaminen noin vähillä tiedoilla on vaikeaa, seksuaalisuus on niin henkilökohtainen juttu useimmilla meistä. Emmehän edes tiedä mikä ap:n mielestä on "vähän seksiä": - kerta päivässä, -viikossa,-kuussa,-vuodessa?

Itse annoin tuon vinkin etsiä helppo ärsykekohta miehestä, sen kummemmin on ihan turha asiaa eritellä, koska se mistä minun mies kiihottuu ja pitää, ei välttämättä toimi toiseen. Kyllä ap:n pitäisi kymmenen vuoden kokemuksella tietää miehensä herkkyys? Jos ei tiedä, niin lienee aika keskustella asiasta.

Ja vielä... tuo ap:n mainitsema stressi (miehen työstä johtuva) saattaa vaikuttaa osaltaan siihen, että halut ovat vähentyneet. Toisilla seksi laukaisee stressin, joillakin, kuten miehelläsi, luultavasti vähentää mielenkiintoa asiaa kohtaan. Ei se miehenkään peli mikään aivoista riippumaton asia ole, ei varsinkaan ajattelevilla, fiksuilla miehillä.

Onko miehesi ollut alusta asti ja päinvastoin luotu kumppani, juuri se oikea. Kysyn asiaa siksi että oma kumppanini ei alusta astikaan saanut seksuaalisesti minua mitenkään erityisen kuumaksi. Kemia oli alusta alkaen erilaista, ei pelkkää huumaa.Rakastelu alussakin oli ihanaa ja hienoa,mutta en koskaan ole tuntenut miestäni kohtaan mitään intohimoa tms. Hän tuntui hyvältä, sopivalta, minun mieheltä. Ei mitään erikoista tunnepaloa. Ehkä realistisuuteni on myös vaikuttimena kokemisessa rakkaudessa..Mieheni ei halua seksiä kuten minä, minä aloitan ja toimin. Jep pakitkin on tullut useasti, paha fiilis siitä toki,mutta en ole lannistunut. Syytä pakkeihin on ollut väsymys tms. Olen hyvksynyt sen. Vaikka pahalta se on tuntunut.
Nyt vuosia suhteessa ollessamme seksuaalisuus on yhä samaa tasaista ja hyvää. Olemme läheisiä ja onnellisia yleensä. Mitään niksejä ei ole koskaan ollut,vaan kaikki ovat menneet luonnostaan. Harmittaa se että en saa naisena tuntea halutuksi tulemista,juuri siksi että mieheni ei tee aloitetta seksissä juurikaan.

Mutta jos jokin voisi edesauttaa tilannettasi niin kokonaisuus. Hyvät keskusteluhetket, hellyyttä täytyy olla riittävästi, pukeudu seksikkäästi vain miestäsi varten, ole nainen ja viehättävä,tee romantiikkaa ympärille ja kivaa musiikkia, hae tunnelmaa, ottakaa rauhaa ja aikaa toisillenne.Kehu miestäsi, ihaile, laita kätesi kalulle ja viekottele:);). Suukottele ja leiki kielellä..ja mitä vielä. Käytä mielikuvitustasi. Tunnet miehesi joten tiedät parhaiten mistä narusta täytyy vetää:). Rohkeutta kokeilla täytyy olla.
Onnea yrityksiin..älä lannistu, sillä rakkaus teillä näyttää olevan olemassa, siellä on myöskin se hellyys hereillä kun löydät vain keinot siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut sisar:
Ollaanko me Suomineidot näin tumpeloita makuuhuoneen puolella jos jotain tarvis tehdäkin?
Ja mitä noihin välineisiin tulee, niin ne ei omasta mielestäni ihan miestä korvaa. Kyllähän niillä fyysiset halut saa hoidettua, (parempi kyllä käsin) mutta se henkinen puoli jää kokonaan pois. Ainakin itselleni rakastelu on muutakin kuin seksiä. Se on läheisyyttä jota ei halaukset korvaa, yhteenkuuluuvuutta jota pelkillä puheilla ei saavuteta, se on kumppanuuden,rakkauden, ystävyyden ja himon sinfoniaa. Sitä ei voi kokea noin kuin rakastamansa ihmisen kanssa. Ymmärrän kyllä, että miehet eivät tätä näkökulmaa ymmärrä, mutta kai sentään nyt edes naisista löytyy samoin ajattelevia ja tuntevia.

Eipä pidä aliarvioida miehiä. Väittäisin, että hyvin suuri osa miehistä potee nimenomaan halipulaa. Itse ärähdin kerran vaimolleni, kun hänellä oli töistä ja kaikesta stressiä ja masennusta. Ärähdin siksi, että hän tuppasi illalla nukkumaan mennessä käpertymään sängyn toiseen reunaan nukkumaan. Kun ei ollut läheisyyttä, niin häntä ei kiinnostanut seksi. Hän pelkäsi, että läheisyys olisi automaattisesti johtanut aina seksiin. Kerron varsin painavin sanoin, että etupäässä poden halipullaa ja kärsin, eikä kainalossa nukkuminen tarkoista seksiä. Kerron senkin, että vaikka talo palaisi tai mitä tahansa, niin meidän parisuhteeseen se ei vaikuttaisi. Sänkyyn ei tuoda murheita. Sain näin tilanteen laukaistua ja vaimon takaisin syleilyyni, johon oli tapana aina nukahtaa. Tämä johti tietysti siihen, että hän tunsi itsensä taas halutuksi, joten hänen seksihalunsa palasivat. Tästä on jo vuosia aikaa, mutta sen jälkeen ei ole tarvinnut huolehtia halipulasta.

Tähän ap:n asiaa. Vaimollani on tapana iltaisin nukkumaan mennessä halata ja hyväillä kädellä kalua, josko veitikalla tekee mieli. Eipä tarvitse kauaa odotella. Toinen hyvä tapa on sellainen, että kun hän on käynyt pesulla, niin hän laittaa aina jotain tiettyä hajuvettä. Nyt kun sitä on käytetty ties kuinka kauan, niin heti tuoksun tullessa nenään, tiedän hänen käyvän lämpimänä. Nenästä tuoksu leviää koko kehooni ja aistit ovat herkässä. Turhaa sanoakaan, että seisokki on varma. Suosittelen ap:lle halaamista ja kalun kevyttä hyväilyä. Ihme on, jos mies vielä haluaa kieltäytyä seksistä. Ei hän ainakaan montaa kertaa sitä tee, ellei ole hölmö.

Yhteistyössä