Miten uskot, että elämäsi muuttuisi, jos olisit tosi kaunis?

• Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Mä en usko, että ulkonäöllä ja itsetunnolla on kauheasti tekemistä keskenään. Jos hyvä itsetunto perustuu kauneuteen, se on aika huteralla pohjalla. Mä en ole ollenkaan huomannut, että kauniilla ihmisillä olisi vahvempi itsetunto. Mulla on itsetunto ollut aina hyvä ja uskon, että siihen on vaikuttanut lähinnä kasvatus, onnellinen lapsuus, läheisiltä ihmisiltä saatu ehdoton rakkaus ja hyväksyntä jne.
Mutta kun siis pointti ei ole, että hyvä itsetunto perustuisi kauneuteen, vaan että yleensä sellaisilla ihmisillä on parempi itsetunto, jotka ovat lapsuudesta asti saaneet kehuja, kannustusta ja kokeneet olevansa pidettyjä.

Mietitäänpä nyt ihan pikkulapsiakin: kumma juttu jos ette ole huomanneet, että niille söpömmille lapsille leperrellään enemmän kuin vähemmän söpöille.

Keittiönoita
[QUOTE="...";26683587]Mutta kun siis pointti ei ole, että hyvä itsetunto perustuisi kauneuteen, vaan että yleensä sellaisilla ihmisillä on parempi itsetunto, jotka ovat lapsuudesta asti saaneet kehuja, kannustusta ja kokeneet olevansa pidettyjä.
Mietitäänpä nyt ihan pikkulapsiakin: kumma juttu jos ette ole huomanneet, että niille söpömmille lapsille leperrellään enemmän kuin vähemmän söpöille.[/QUOTE]
Tämä pitää varmasti paikkansa. Pienten lasten kohdalla avainasemassa ovat lapsen omat vanhemmat ja muu lähipiiri. Ja useimmat vanhemmat ja isovanhemmat rakastavat lasta, vaikka tämä ei mikään kaunotar olisikaan.

"Anne"
Mä olenkin tosi kaunis, muiden mielestä, mutta mistä mä tiedän miten se on elämääni vaikuttanut... No mallin töitä tein jonkin aikaa, mutta en tykännyt ja lopetin. Miesten huomio ei kiinnosta mua, miehet ei kiinnosta mua. :) Itse ajattelen olevani vain mie. :) Ja sitä paitsi, miehet nyt katselee "rumiakin". Naiset ehkä joskus suhtautuu epäluuloisesti ensin, mutta kun tutustutaan niin ne huomaa että samanlaisia me kaikki ollaan pinnan alla. ;) Ja kauniita on oikeasti kaikki ihmiset! :)

Yhteistyössä