Miten usein vaihdatte sängynpäällysteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Parin viikon välein. Lapsilla saattaa pussilakanat olla pidempäänkin kun ne ei tunnu likaantuvan juurikaan.
Oikeestaan ei yleensä 'vaihdeta' lakanoita vaan aamulla pesuun ja illalla samat takas sänkyyn. Lakanoiden kaappiinlaitto ei oo mun mielihommia.

[QUOTE="Veera";29491678]Parin viikon välein. Lapsilla saattaa pussilakanat olla pidempäänkin kun ne ei tunnu likaantuvan juurikaan.
Oikeestaan ei yleensä 'vaihdeta' lakanoita vaan aamulla pesuun ja illalla samat takas sänkyyn. Lakanoiden kaappiinlaitto ei oo mun mielihommia.[/QUOTE]

Miksi sulla sitten likaantuu ja miten?

Alkuperäinen kirjoittaja hyi teitä;29491711:
Kerran kuukaudessa on sopiva eikä silloinkaan ole likaiset, olette te likaista ja haisevaa porukkaa kun noin usein joudutte vaihtamaan.

Sä olet likainen laiska saamaton paska kun et edes omia petivaatteita viitsi vaihtaa useammin.

Alkuperäinen kirjoittaja hyi teitä..;29491727:
Kusetko ja paskotko sinä sinne lakanoille kun pitää joka viikko vaihtaa vai miten ne sotkeentuu, vai oletko hikisika?

En mutta arvostan silti puhtautta ja viitseliäisyyttä, en sinun kaltaisia patalaiskoja haisuleita, tuskin jaksat edes vessaasi siivota kerran viikkoon *oksentaa.

Kesäisin kun liikutaa paljon avojaloin ja on kuumia öitä, tulee petivaatteet vaihdettua useammin.
Talvella kun taas on viileää ja käytetään sukkia jne. minusta riittää joka toinen vkl petivaatteiden tuuletus päivän ajan pakkasessa. Sitten joka toinen vkl vaihtaa lakanat.
Tietysti jos on vaikka sängyssä herkuteltu/lapset telmineet/on oltu kipeänä ja hikoiltu/ on harrastettu hikistä seksiä niin useamminkin voin vaihtaa. Eihän se iso homma ole. Töihin lähtiessä nakkaa petivaatteet pihalle ja töistä tullessa laittaa puhtaat liinavaatteet, vie yhteensä vartin...

Outo perustelu, ettei joidenkin tarvitse vaihtaa lakanoita kuin ehkä kerran kuussa, koska eivät ne likaannu. Meillä vaihdetaan pyyhkeetkin, vaikka niihin kuivataan vain pesun jälkeen.
Kuolleella ihosolumassalla päällystetyt pölypunkkilakanat eivät tunnu edes ajatuksena miellyttävälle, yöks, että joku kuvittelee lakanoiden olevan puhtaat, jos niissä ei ole näkyviä likaläiskiä.

Talvella saattaa venähtää kaksikin viikkoa pesemättä, kesäisin kerran viikossa. Lapsilla saattaa olla joskus likemmäs kuukauden samat. Pinnasänkyyn aina, kun sattuu vaippavahinko (noin kerran viikkoon tai useammin).

Kuinka usein vaihdatte petivaatteet mökillä? Itse vaihdan uudet keväällä ja kerran tai kaksi kesän aikana. Mökillä/ aitassa ne eivät tunnu likaantuvan niin nopeasti.

Kerran viikossa. Ei olla sen paskasia kuin muutkaan, mutta kaikista meistä irtoaa kuollutta ihosolukkoa yms. :) Joku tykkää nukkua sen kuonan keskellä kun se ei ihmissilmälle näy, toiset ei. ;)

On muuten sekin aika ällöttävää jos ei YHTÄÄN hikoile tai ihosta hilseile kuollutta solukkoa pois. Se kun tarkoittaa että kaikki kuonat ja paskat jää teidän kehon sisälle, ja ihokaan ei uudistu. Ei kovin tervettä.

Korkeintaan kerran kuuukaudessa vaihdetaan, väli saattaa venyä joskus jopa kahteen kuukauteen. Ihmeen hikistä ja paskaista porukkaa täällä on, kun jatkuvasti pitää olla vaihtamassa. Minä käytän yöpukua, joten ei petivaatteetkaan likaannu kovin nopeasti.

Korkeintaan kerran kuuukaudessa vaihdetaan, väli saattaa venyä joskus jopa kahteen kuukauteen. Ihmeen hikistä ja paskaista porukkaa täällä on, kun jatkuvasti pitää olla vaihtamassa. Minä käytän yöpukua, joten ei petivaatteetkaan likaannu kovin nopeasti.

No yök! voin vaan kuvitella miltä sun tyynyliinas näyttää, kun katsottais siihen esim. uv-valolla :D yök. Vai verhootko naamaskin siihen yöpaitaan hiuksia myöden? :D

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas

Yhteistyössä