Miten usein teette kananmunakastiketta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en aiemmin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap on oikea ajatustenlukija :) Tänään olisi tarkoitus tehdä pitkästä aikaa.

Meillä on aina ollut tapana syödä munakastike ihan sellaisenaan perunoiden (esim. muusin) kanssa. Ihan tarpeeksi ruokaisaa eikä kaipaa lihaa seurakseen.

Mä teen ihan perus käristekastike pohjan, eli rasvaa kattilaan ja jauhoja, annan hetken kypsyä ja sitten maitoa päälle, mausteita (suolaa, kenties pippuria) ja munat palasina sekaan.

Ei paljon helpommalla voi ruokaa tehdä.

[QUOTE="monsteri";26445873]Ohjetta kehiin!![/QUOTE]

Mä sulatan noin 50 g voita kattilassa ja lisään vehnäjauhoja (kait muutama rkl?) Sitten kuohukermaa 2 prk (toiset käyttää maitoa), kiehautan, lisään 4-5 keitettyä munaa silputtuna ja kevätsipulia. Ja tietty suola ja pippuri.

Meillä lasten herkkua on kananmunakastike, perunat ja veriletut..
Teen sitä ehkä noin kerran kuukaudessa.. :D
Nams..

Meiän ohje, pieni annos:
keitä kananmunat (2-3 kpl)

sulata voinokare (30g?) ja ½dl jauhoja = älä ruskista
Lisää maitoa 5 dl, odota että sakenee.
Ota hellalta, lisää suola ja pilkotut kananmunan sekaan.

(Kalalle saa hyvän kastikkeen lisäämällä tilliä ja esim. sit. pippuria)

En oo kummonnen noiden mittojen kanssa, kun itse heittelen sillei summassa, mutta siis pitää tehdä sopivan jämäkkä valkokastike ja lisätä sinne sitten lopuksi mausteet ja kananmunat

Ehkä kerran vuodessa, kun vaan unohtuu tuon ruuan olemassaolo. Mutta hyvää se on. Näin kesällä kannattaa tehdä myös kermaviilistä kylmää munakastiketta, raikasta uusien perunoiden kanssa. :)

Teen ehkä kuus kertaa vuodessa ja tarjoan paistetun kalan ja perunoiden kanssa. Teen valkokastikkeen, johon murskaan kolme keitettyä munaa. Maustan suolalla, sokerilla ja valkopippurilla. Joskus silppuan sekaan ruohosipulia. Meillä kaikki tykkäävät.

Yhteistyössä