Miten ulkomaiset pakastevadelmat kuumennetaan rahkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ennen olen käyttänyt ulkomaisia vadelmia rahkoissa ihan sellaisenaan, kuumentamatta. Mutta nyt olen raskaana joten olen tuon listeria asian kanssa vähän tarkempi joten kysymys kuuluu: miten ihmeessä mä nyt kuumennan nuo pakastevadelmat kun haluan tehdä niistä vadelmarahkaa? Jos keitän ne vesitilkassa niin niistähän tulee ihan mössöä? Miten tämä kuumennus nyt sit käytännössä pitäisi toteuttaa?

Mä en käytä ollenkaan ulkolaisia vadelmia muutakuin kuumennettavissa jälkkäreissä. Vaikka en olisikaan raskaana (onko siitä edes vuotta aikaa kun täällä Suomessa jossakin (juhla?)paikassa sairastui parikymmentä ihmistä vadelmista, eikä ne olleet raskaana :))

niin no, eipä tuossa lähialepassa paljon valinnanvaraa ole :D jos vadelmia meinaa ostaa niin siellä on tasan sitä yhtä merkkiä, ja sen yhden merkin vadelmat sattuu olemaan puolalaisia...

No et sinä niitä ehjänä saa kuumennetttua mitenkään. Keität vesitilkassa, annat jäähtyä ja sekoitT sitte sinne rahkaan. Mössöksihön ne siellä rahkassakin menee..

Niin ja se ei tosiaan ole pelkkä listeria mitä niistä voi saada, vaan norovirusta ne helposti levittää myös. Siksi ne suositellaan aina kuumennettavaksi. Itse en ainakaan uskalla käyttää milloinkaan "raakana" ulkomaisia vadelmia.

[QUOTE="vieras";27819192]Miksi? Kuumentamalla pari minuuttia 90asteessa listeriavaara poistuu.[/QUOTE]

Jos ei halua kuumentaa eikä halua listeriariskiä, niin mitä silloin jää? Kun ei ole osannut itse niitä kotimaisia vadelmia pakastaakaan nähtävästi ajoissa....

Voihan rahkaan muutakin laittaa, itse käytän noita vadelmia vain kuumennettaviin leivonnaisiin. Ja kesällä ostan tuoreita kotimaisia vadelmia ja pakastan ne talvea varten, ettei tarvitse kuumentaa, koska meillä ei noita ulkomaisia vadelmia syödä kuumentamatta muutenkaan, vaikkei olisi raskaanakaan.

Voihan rahkaan muutakin laittaa, itse käytän noita vadelmia vain kuumennettaviin leivonnaisiin. Ja kesällä ostan tuoreita kotimaisia vadelmia ja pakastan ne talvea varten, ettei tarvitse kuumentaa, koska meillä ei noita ulkomaisia vadelmia syödä kuumentamatta muutenkaan, vaikkei olisi raskaanakaan.

Nimenomaan, näin minäkin / meilläkin tehdään, mutta ei tälle ap:lle nyt käy mikään muu kuin ne lähialepan ulkolaiset vatut :)

[QUOTE="vieras";27819229]Enhän mä sanonut etten halua kuumentaa? Nimenomaan kysyin, että MITEN ne pitäisi kuumentaa.. Keittämällä vai jotenkin muuten. Huhhuh mitä porukkaa täällä taas.[/QUOTE]

Mieti nyt omia juttujas vaan :D Itse kerrot ETTÄ kuumennettaessa ne menee mössöksi ja et halua tätä tapahtuvan. Niin? Eli joko kuumennat tai et ,tai et käytä ollenkaan tai käytät kotimaisia, siinä on sun vaihtoehdot, jotka kyllä itsekin jo tiesit, mutta ei vaan mene perille ei....

Mieti nyt omia juttujas vaan :D Itse kerrot ETTÄ kuumennettaessa ne menee mössöksi ja et halua tätä tapahtuvan. Niin? Eli joko kuumennat tai et ,tai et käytä ollenkaan tai käytät kotimaisia, siinä on sun vaihtoehdot, jotka kyllä itsekin jo tiesit, mutta ei vaan mene perille ei....

En mä sanonut etten halua kuumentaa. Sanoin, että keittäessä ne menee sellaiseksi mössöksi, joten voiko ne kuumentaa jollain muulla tavalla tai voiko sitä mössöä käyttää rahkaan ilman että se juoksettuu tms. Ja miten sua jaksaa vaivata mun vadelmat ja rahka noin paljon? :D

Opettele ap nyt tästä lähin keräämään tai ostamaan vadelmat (ja muutkin marjat) kotimaisina. Lapselle älä anna niitä ulkomaisia pakastemarjoja, ja ei ne hyväksi ole sinullekaan.

Uusimmat

Yhteistyössä