Miten tyött.raha vaikuttaa äitiysrahaan???

Joo, elikkä tarkoitus on ollut tässä ennen pikkukakkos-yrityksiin rupeamista tehdä vähän töitä, että seuraava ä-raha olis vähän korkeampi. Ei kuitenkaan ole vielä mitään löytynyt, eli olen työttömänä työnhakijana, ja saan tukea n. 700e/kk.

Jos nyt ei pariin kk mitään löydy ja aloitetaan jo yrittelemään vauvaa, niin osaisko joku viisaampi sanoa että minkälaista ä-rahaa saisin sitten jos olisin työttömänä siihen asti kunnes jään äitiyslomalle taas?

Itse en malttais odottaa että voitais jo ruveta yrittämään, mutta miestä rassaa nämä raha-asiat ja se haluis että saisin seuraavasta lapsesta isompaa rahaa mitä esikoisesta (sain minimiä )

Kiitos kovasti jos joku osaa vastata!! :flower:
 
Mä oon jo pari kertaa jäänyt ansiosidonnaiselta äippärahalle ja suurinpiirtein saman suuruinen on ollut äippäraha kuin edeltävä työttömyyskorvaus. Toivottavasti näin käy myös tälläkin kertaa, kun vieläkään en ole töitä saanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mmiilia:
piina eli siis mullakin voi olla sitten tuleva ä-raha mahdollisesti saman suuruinen kuin tyött.raha?

Jos olet työttömänä juuri ennen äitiyslomalle jääntiä, muistaakseni ei tarvitse olla edes sitä 6kk, niin äitiyspäiväraha voidaan laskea sen mukaan.

 
piina paljon kiitos tiedosta! :) Helpotti paljon! En nimittäin itekkään haluis enää minimille, vaan olis se kiva että jäis vähän käteenkin jotakin. Nyt siis voi hyvillä mielin alottaa yrittelyt piakkoin.

Paitsi toki aattelin vielä kelasta varmistaa noi jutut.
 

Yhteistyössä