Miten tuunaatte perusruokia? Kertokaa reseptinne/ideanne jos sais jotain uutta keittiöön :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tuunari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tuunari"

Vieras
Tarkoitan siis ihan mitä tahansa ruokaa.

Esimerkiksi itse en ikinä käytä makaronilaatikossa perinteistä munamaitoa vaan teen sinne soveltamalla tomaattikastikkeen nesteeksi. Laitan sinne tomaattikastikkeeseen yleensä kaikkee jämää jääkaapista, juuston loput ja kerman jämät yms. Ja tietty paljon sipulia ja valkosipulia :)

Jakakaa ideanne niin saadaan jotain uutta lautasille =)

No just tein makaronilaatikkoa ja laitoin jauhelihan sekaan tex mex taco mausteseoksen. Samaa mausteseosta kun laittaa koskenlaskijan kanssa jauhelihakiusaukseen niin tulee tex mex kiusausta. Toki voi tehdä ilman koskenlaskijaakin, mutta tulee paljon parempi

Itse laitan kaikkiin laatikkoruokiin joita teen jauhelihasta myös pekonia joukkoon. Pekonin silppuan ja käristän jauhelihan tapaan ja sinne joukkoon. (esim. kermaperunoihin, peruna-kasvis-suikaleisiin, makarooniin.)

sovellan ruokaa kuin ruokaa ihan vaan sen takia, että tulee kaapista käytettyä kaikki semmonen, mikä vois jäädä käyttämättä.mutta en tietenkään mitään, mikä ei ois enää käyttökelposta.
esim. pottumuusiin saatan laittaa porkkanapussinloput, jauhelihakastikkeeseen tomaatin- paprikan- tai vaikka suolakurkkupurkin viimiset viipaleet, tai jos on ananasmurka purkista puolikas jääny käyttämättä.
esimerkkejä on miljoonia, vähän mielikuvitusta, ja toki teen yleensä ruokaa ihan suoraan niilä tarpeila mitä kaupasta juuri ostin, mutta kun esim kermaperunoita on jääny vaikka puolikas uunivuoallinen ja ovat ok, nakkaan sekaan vaikka pakastejuureksia ja lisään kermaa ja sekotan, siihen voi myös laittaa esim j-lihaa sekaan tai kanaa tm lihaa, miksei kalaaki, nii on hyvä laatikko :)
mulla on pää periaate, että monipuolisesti syödään, mutta kaikki mahdollinen koitetaan käyttää, koska vihaan ruoan pois heittämistä. ja noilla kokeiluilla ja mielikuvituksella on oikeasti saanu uusia kivoja vivahteita vaikkei nyt mitään gurmeeta ookkaan, mutta kelleäpä lapsiperheellä syötäs jokä päivä esim naudan sisukkaa :)
ja olen ammatiltani alacarte kokki, että tiedän kyllä ruoan laitosta, myös ihan arkiruoasta :) eritoten osaan käsitellä raaka-aineita.ja ainaki tähän asti ku olen 30v ruokaa perheelleni laittanut, niin joka kerta on kiitosta saanu, ja lapset iältään 10, 13, 16 ja 18 :)
meillä ei nirsoilla ruuasta, koska olen lapset pienestä asti totuttanut eri makuihin, aina ei tietenkään esim kala ole uponnut, mutta aina ovat silti innossaan maistaneet ees vähän ja jos menny naama mutrulle, niin ei olla väkisin tuputettu.kummasti kuitenki myöhemmin haluavat samaa ruokaa kuin mitä muut syövät :D tämä siis silloin ku lapset oli pieniä :)

Yhteistyössä