Miten tuulimuna määritellään ja milloin vielä voi tulla...?

Toivoisin todella vastausta.

Eli jos on jo kuulunut sydänäänet (minulla 8+6) ja vaginaalisessa ultrassa näkynyt raajoillaan sätkivä alkio, niin eihän sillä ole enää mahdollisuutta muuttua tuulimunaksi?

Ihmettelen vain niitäkin, joilla on todettu tuulimunaraskaus 14. viikolla (eli ultran jälkeenkin) ja sitten niitä, jotka eivät pidä tuulimunaa oikeana lapsenalkuna, vaan esim. gynekologisena kasvaimena. Kyllähän jo 14-viikkoinenkin on jo sikiö ja jos sellainen kuolee ja lääkäri toteaa tuulimunaksi...?

Anteeksi, arka aihe joillekin, mutta itse olen tämän ensimmäisen raskauteni kanssa paniikissa kaiken maailman kauhuskenaarioiden kanssa.

Omistamissani kirjallisissa lähteissä tuulimuna määritellään ylimalkaisesti jotenkin niin, että lapsi on lähtenyt kehittymään, mutta kehitys jossain vaiheessa vain loppuu.
 
Minulla todettiin tuulimunaraskaus viikoilla 9+jotain.

Ultrassa näkyi vain raskauspussi, ei sikiötä.

Lääkäri kertoi, että tuulimunassa sikiö ei lähde kehittymään ollenkaan, muuta raskausmateriaalia kyllä voi tulla (ja minulla olikin).

Mielestäni se on AINA keskenmeno, jos sikiö on havaittu jossain vaiheessa.
 
Ei se voi enää silloin tuulimuna olla, koska tuulimunassa alkio ei lähde kehittymään ollenkaan. Sitä vastoin voi tulla hoitovirhe (vai miksikä sitä sanoisi), että ollaan kuulevinaan sydänäänet vaikkei niitä ole koskaan voinutkaan kuulla kun ei kohdussa ole mitään elämää alunperin ollutkaan. Tuulimunassa siis vain istukka ym. muodostuu ja muutoin raskaus on kuin tavallinen raskaus (raskausoireineen yms), mutta sikiötä ei ole.
 
tuulimuna on raskaus jossa alkiota ei kehity lainkaan ei siis voi olla sykettä eikä koko vauvaakaan. kaikki raskauden oireet täytyy ja raskaushormonia erittyy. mutta se pääasia sieltä puuttuu. ja yleensä vuotaa ulos 12 viikkoon mennessä itsekseen. mutta keskenmenohan on mahdollinen vaikka syke alkiolla löytyisikin
 
miulla todettiin aikanaan 13+ viikolla tm raskaus ja juuri niin kuin ed on laittanut kärsin oireista mutta kohdussa ei näkynyt sitä mitä ois pitänyt näin sen jo itsekkin raskaus olisi ollut kolmas eikä tullut itsekseen ulos vaadittiin kaksi kaavintaakin että kaik saatiin ulos
 

Yhteistyössä