Miten tutustua ihmisiin?

• Viestiketjun aloittaja "kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti
kartanonkoskelta minäkin
[QUOTE="kyselijä";24848054]Joo, ehkä pitäis olla oikeessa paikassa oikeaan aikaan, mutta kun semmosta ei tunnu tapahtuvan kun kerran parissa vuodessa korkeintaan...[/QUOTE]

Mä alan vuoden vaihteen jälkeen käymään siellä Illenpuistossa, kunhan tuo vauva tuosta vähän kasvaa (vauva on nyt 8kk). Lupaan jutella sun kanssa siellä, jos alat juttusille :) Tai luultavasti alan itte juttusille, kun olen kovasti puheliasta sorttia. Me ollaan asuttu reilu vuosi täällä ja kavereita olen saanut tästä omasta pihasta, kun tässä asuu vain lapsiperheitä. Mutta ei haittaa yhtään saada lisää juttuseuraa, kun puistoilu taas alkaa.

Tsemppiä kavereiden etsintään :)

Ei voi olla noin vaikeaa... Esimerkki miten keskustelua olisi voinut jatkaa iän kysymisen jälkeen:

- Ai, ahaa - no sepä onkin kiva ikä, jokos teillä pottaillaan / syödään itse / yritetään pukea / jutellaan kovasti / kysellään jne. jne. jne. MIKÄ TAHANSA juuri ko. ikäkauteen sopiva ajankohtainen kehitysvaihe olisi tuonut tsiljoona uutta kysymystä ja keskustelu olisi jatkunut.

Jos taas toinen osapuoli ei olisi esittänyt vastakysymyksiä tai tuntunut halukkaalta keskustelemaan niin seuraava potilas! Mitä ihmeen vaikeaa tuossa on??

Tai sitten olisit voinut todeta, että hei ollaan vasta muutettu paikkakunnalle, mikäs täällä olis kiva ruokapaikka / kahvila / lapsiperheelle, onko muita hyviä leikkipuistoja / kerhoja / muskareita jne. jne. jne. EI VOI OLLA noin vaikeaa ;)

"kyselijä"
Ei voi olla noin vaikeaa... Esimerkki miten keskustelua olisi voinut jatkaa iän kysymisen jälkeen:

- Ai, ahaa - no sepä onkin kiva ikä, jokos teillä pottaillaan / syödään itse / yritetään pukea / jutellaan kovasti / kysellään jne. jne. jne. MIKÄ TAHANSA juuri ko. ikäkauteen sopiva ajankohtainen kehitysvaihe olisi tuonut tsiljoona uutta kysymystä ja keskustelu olisi jatkunut.

Jos taas toinen osapuoli ei olisi esittänyt vastakysymyksiä tai tuntunut halukkaalta keskustelemaan niin seuraava potilas! Mitä ihmeen vaikeaa tuossa on??

Tai sitten olisit voinut todeta, että hei ollaan vasta muutettu paikkakunnalle, mikäs täällä olis kiva ruokapaikka / kahvila / lapsiperheelle, onko muita hyviä leikkipuistoja / kerhoja / muskareita jne. jne. jne. EI VOI OLLA noin vaikeaa ;)

No juu, kyllähän mä kysyttävää keksisin, mutta etten vaikuta liian tunkeilevalta... Ja miksei kukaan muu koskaan kysele mitään? Musta tuntuu niin turhalta vaan jutella, jos se ei koskaan johda esim. ystävyyteen tai jos ei nää tyyppiä enää ikinä.

[QUOTE="kyselijä";24848203]No juu, kyllähän mä kysyttävää keksisin, mutta etten vaikuta liian tunkeilevalta... Ja miksei kukaan muu koskaan kysele mitään? Musta tuntuu niin turhalta vaan jutella, jos se ei koskaan johda esim. ystävyyteen tai jos ei nää tyyppiä enää ikinä.[/QUOTE]

Eli heti pitäisi vannoa ikuisen ystävyyden nimeen? :) Itse koen että pelkästä vieraan ihmisen kanssa satunnaisesta jutustelustakin voi saada itselleen jotain - näkökulmia, uusia ajatuksia, ihan konkreettisia vinkkejä jokapäiväiseen elämään. Älä suhtaudu niin haudan vakavasti!

Jos sinulle ei tuota vaikeuksia jutustella niitä näitä niin saat ehkä ujommankin ihmisen houkuteltua juttelemaan ja kyselemään. Olen huomannut, että parhaat ystävyyssuhteet alkavat pikku hiljaa ja vähitellen tutustuen :)

"vieras"
[QUOTE="kyselijä";24847807]Siis tuo edellinen teksti tarkoitettu nimimerkille "vieras". Vantaalta olen itse. Onko sopivaa vai epäsopivaa kysyä, asuuko toinen tässä lähellä?[/QUOTE]

Minä asun Yhdysvalloissa. Silloin kun käyn Suomessa, olen pohjoisessa.

"vieras"
[QUOTE="huoh";24847781]Ei siinä auta kuin avata suuvärkki ja alkaa tapailla sanoja. Mikä siinä on niin vaikeaa?[/QUOTE]

Tiedätkö, on varmaan asioita, joissa sinä et ole hyvä. Sanotaan vaikka, että et ole hyvä matematiikassa. Kokisitko sen kovin avuliaaksi jos neuvoa kysyessäsi, vastaukseksi saisit "sen kun lasket, mikä siinä on niin vaikeaa?"

Yhteistyössä