Miten tulkitsisitte tän unen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hellu 77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hellu 77

Vieras
Unessa minä, lapseni ja äitini oltiin jossakin huoneessa jossa oli helmikuussa kuolleen mammani arkku ja avasimme kannen katsoaksemme vielä mammaa. Mamman pää oli vinossa ja äitini pyysi minua laittamaan se suoraan, samassa mammani nousi arkussa istumaan ja halasi meitä ja kävi takaisin makaamaan. Sitten säpsähdin hereille. En muista sanoiko unessa kukaan mitään tuossa halaus tilanteessa.
Jäin miettimään mitä tää uni mahtaa tarkoittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja hellu 77:
Unessa minä, lapseni ja äitini oltiin jossakin huoneessa jossa oli helmikuussa kuolleen mammani arkku ja avasimme kannen katsoaksemme vielä mammaa. Mamman pää oli vinossa ja äitini pyysi minua laittamaan se suoraan, samassa mammani nousi arkussa istumaan ja halasi meitä ja kävi takaisin makaamaan. Sitten säpsähdin hereille. En muista sanoiko unessa kukaan mitään tuossa halaus tilanteessa.
Jäin miettimään mitä tää uni mahtaa tarkoittaa?

Eipä välttämättä mitään. Jos ne tarkoittaisivat aina jotain, vaimoni ja lapseni olisivat kuolleet jo aikapäiviä sitten!

Ehkäpä olet jotenkin pääsemässä asiassa eteenpäin.

Minä tulkitsen sen jotenkin, että teilä jäi jotain kaunaa mamman kans jota ei olla selvitetty. Ehkä ei mikään iso juttu, mutta on sulle jäänyt ajatuksiin kuoleman jälkeen. Ja unessa sitten anteeksi puolin ja toisin mamman kanssa.
Onko sinulla ollut huolta mammasta? VOi tarkoittaa myös, että mammalla on nyt hyvä olla eikä tarvi kantaa huolta enää.

Ei meillä jäänyt mitään kaunaa puolin eikä toisin.
Hän kuoli kotiin ja tietysti ajatuksissani on useasti pyörinyt kuinka kaikki kävi ja menikö mamma äkkiä vai joutuiko "kärsimää". :(

No sitten ajatttelisin sen sellasena mamman viimeisenä halina, että hän kertoi sinulle vastauksen. Eli ei kärsinyt, ja kuolema sujui rauhallisesti ja nyt kaikki on hyvin. Ja mamma haluaa että sinä et ole huolissasi enää.

Sekin tarkoittais tuota kirjoittamaani ajatusta kun käänsit sitä mamman päätä suoraan. Ja kun sinun käskettiin tehdä se. Eli kun olet ajatellut kärsimystä niin pää on vinossa (se kärsimys) ja sinä poistit sen ajatuksen itseltäsi ja käänsit pään suoraan. Se kävi vaivatta sillä kärsimystä ei ole mammalla ollut. Eli oikaisit siis huolesi ikäänkuin unessa =)

Yhteistyössä