miten tulkitsen inhon?

Hei vaan!

Otin tuossa jokunen tunti sit yhteen mieheni kanssa. Loppujen lopuksi sit itkun seasta tuhersin hänelle et haluan erota...

Tän jälkeen sit mieheni vuorostaan, ilmeisesti erohaluni vastapainoksi, laukoi että on inhonnut minua jo jonkun aikaa. Hän sanoi inhoavansa sitä mikä olen, mitä teen, mitä sanon, kaikkea minussa.

Ja että hänelle on aivan sama erotaanko vai ollaanko yhdessä. Aiemminkin oon kuullu kaikenlaista itsestäni. Olen "vitun tyhmä, kapea katseinen, omaan napaansa tuijottava kanttura". Noin tiivistettynä. Olen samanlainen kuin hänen ex-tyttöystävä, samanlainen kuin oma äitini. En edes muista kaikkea mitä olen...

Inhoaakohan hän minua oikeasti ja onko hänelle ihan erotaanko vai ei?

Seksiä hän on kyllä ainakin halunnut ja vasta muutama päivä sit kehui takapuoltani. Tosin näitä kehuja ei kyllä tule kuin just silloin kun hän haluaa illemmalla sekstailla.

Pliis... kommentteja


 
aamunilo
Hei

Mielestäni kannattaa aina riirtojen aikana sanottuja haukkuma sammakoita tulkita kriittisesti. ainaskin omalta kohdaltani saatan sanoa ihan mitä sylki suuhun tuo, mutta toisaalta yleensä kyllä sanoissa piilee pieni totuuskin.
Mutta teidän tapausta, kun luin niin tuntuu kyllä jo, että miehesi tarkoittaa mitä sanoo, mutta käytännössä ei ole toteuttanut aikeita (erota) monesti toteuttaminen on todella vaikeaa varsinkin jos on lapsia.
Ja muistathan, että miehille ei kulje käsikädessä rakkaus ja rakastelu vaan luulempa, että hän tietää sulta saavan helpoiten seksiä jos vähän "lirkuttelee" ja puhuu pehmeitä hyvien aikojen tapaan

Eiköhän teidän taru ole jo The End.. sorry

Ps. vain mun mielipide!
 
Samaa mieltä kuin edellinen vastaaja. Kuulostaa vain siltä, että olet välttämätön paha, jolta tosiaan saa seksiä tietyistä naruista vetämällä. Myös miehille tosiaan on ominaista se, että rakkaus ja rakastelu eivät ole samoja asioita. Tosin ne voi liittää yhteen, mutta se ei ole välttämätöntä...


:hug:
 
surkeeta
Eli kannattaako olla sellasen miehen kanssa??Ei varmaankaan.Kyllä joku toinen mies pitää sua paremmalla rakkaudella.Musta tuo kuulostaa ihan sikamaiselta mieheltä,ite alkaisin pakkailemaan...harmi jos rakkaus on niin sammunut :(Ei ihmisen tollaista puhetta kuulu kestää
 
No ei kovin kannustavaa ollut... ajattelin että ehkä joku olis sanonu että "ei se mies sitä tarkoita, vaikka niin lipsauttikin.."

Olen kyllä aikalailla kypsä jo, mutta kun en tiedä että kuinka paljon ja minkä asteista haukkumista naisen yleensäkin pitää sietää?? Ja että mitkä jutut voi luokitella "henkiseksi väkivallaksi".

On kyllä itsenikin tullut sanottua miehelle pahasti, mutta niin pahasti en edes mitään keksi kuin mieheni minulle. Yleensä vakio mulla on se, että haluan erota, tipat linssissä, kun en "parempaan pysty".

En tiedä, olenko sitten niin kauhea kuin mies sanoo. Olen kyllä aika tiukka kotona, mutta mielestäni on pakko ollakin, koska meillä on 2 pientä lasta ja vastuu kodista on ollu mulla pääasiassa yksin.


 
Niin, ja mies kyllä tosiaan seksin suhteen osaa vedellä oikeista naruista... Olen tosi herkkä kaikille "lämmittely puheille" ja kehuille, vaikka jossain vaiheessa välillä oon miehelle sanonukkin että sanot vaan, tai kunhan taputelet jotta illalla sit saisit... Ja aina mies on kieltäny asiayhteyden, ja selittää ummet ja lammet millaset tissit ja pylly mulla on ja että kuinka hän niin niistä tykkää...

Siinä sitten loppujen lopuks aina uskon kaiken ja ukko illalla saa...
Sit taas saan olla muutaman päivän rauhassa, kunnes taas.

Ja muuten, sen on mies tehny selväksi, että lisää lapsia ei meille tule. Vaikka itsekin olen sitä samaa mieltä, että ainakaan hänen kanssaan ei enää lapsia tule, niin silti tuntuu pahalle, kun toinen ei halua lapsia enempää. Pitäisikö mun tästäkin jotain osata "lukea rivien välistä"?
 
tytski
hitsi kun kuullosti tuo alkuperäisviesti tutulta.. meillä myös riitojen päätteeksi tai keskellä kommenttia tullut esim: sulla on kyllä ihan helvetisti ongelmia, tekisit edes joskus jotain kunnolla niin ei tartteis aina valittaa, #&%£$!* idiootti yms yhtä kannustavaa..olen myös halunut eroa ja sen ääneen maininnut.. vastaus eräänä päivänä: jos sä sitä haluat niin kyllä se mulle sopii...yms.. miksi ihmeessä sitä enää on sitten yhdessä kun tietää että taas menee hetki hyvin ja sitten alkaa taas uusi sota.. sitten tulee vielä kommenttia että mitä helvettiä sä aina parut kun sulle jotain sanon??? lapsenko takia sitä yritän yhdessä olla.. luulenpa ainakin omalla kohdallani sen olevan vain joku tekosyy paeta vaikeaa asiaa.... lapsi on niin pieni vielä että ei ymmärtäisi eroa, mikä sinäänsä helpottaa aisaa siltä osalta... en ole paras sanomaan mitään sillä itsekkin taistelen samanlaisen asian kanssa päivästä toiseen.. aina helppo sanoa muille että ei tarvitse tuollaista kestää, mutta nyt kun sitä huomasi jonkun muun olevan täysin samassa tilanteessa ja skun tuon juttusi luin niin alkoi suututtaa että itsekkin samaa kestän???? kyllä seksiä meilläkin harrastetaan ja silloin kaikki on hyvin, mutta taasen se kostautuu jossain vaiheessa haukuin ja taasen haukuin????? huono homma.
 
Erolla uhkailu on todella halpamaista. Muutenkin kannattaa sanoa vain mitä todella tarkoittaa ja sitten vasta kun tunnelma on vähän viilentynyt. Suosittelen samaa muille.

Meillä ei riidellä, koska mieheni on niin fiksu, ettei lähde mukaan mihinkään vedätyksiin. Jos minä suutun, en puhu tuntuun mitään ja sen jälkeen sotkut selvitetään. Näin on erittäin hyvä =)
 
Alkuperäiselle: katso www.vakivalta.net ja sieltä ota "opas vakivallan uhrillle" ja sieltä "linkki kirjaan" ja sieltä "Päänavus selviytymiseen".


Kirja auttaa selvittämään itselle, mitä täytyy sietää, mitä ei.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2005 klo 13:02 Katti kirjoitti:
Erolla uhkailu on todella halpamaista. Muutenkin kannattaa sanoa vain mitä todella tarkoittaa ja sitten vasta kun tunnelma on vähän viilentynyt. Suosittelen samaa muille.

Meillä ei riidellä, koska mieheni on niin fiksu, ettei lähde mukaan mihinkään vedätyksiin. Jos minä suutun, en puhu tuntuun mitään ja sen jälkeen sotkut selvitetään. Näin on erittäin hyvä =)
Ei tarkoitukseni ole ollutkaan uhkailla erolla, vaan herätellä miestä. Ja minä kyllä sitä eroa haluaisin, jos uskaltaisin/jaksaisin alkaa prosessin. Meillä ehkä tilanne on hankalampi kuin "normaaleissa" riidoissa, koska tunnen itseni alistetuksi ja halveksituksi kaikenaikaa ja mies rajoittaa elämääni henkisesti. Mies kontrolloi kaikenaikaa ja haluaisin vapautua tästä.
 
kyllä munkin mies sanoo välillä aika pahasti suutuspäissään samoin minä.kannattaa sitten kun on laantunut keskustella että haluaako sitä eroa oikeesti ja inhoaako miehesi sinussa todella kaikkea.
 
mies
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2005 klo 14:01 Vieras kirjoitti:
Samaa mieltä kuin edellinen vastaaja. Kuulostaa vain siltä, että olet välttämätön paha, jolta tosiaan saa seksiä tietyistä naruista vetämällä. Myös miehille tosiaan on ominaista se, että rakkaus ja rakastelu eivät ole samoja asioita. Tosin ne voi liittää yhteen, mutta se ei ole välttämätöntä...


:hug:
Näkökulma asiaan:
Rakastan vaimoani siitä ei ole mitään epäselvyyttä. Sekin on totta, että rakkaus ja rakastelu eivät ole samoja asioita. Riippuen tilanteesta jne.

Mikäs sen parempaa kuin kipinöivän riidan jälkeen vieläkin kipinöivämpi seksi... :whistle:

Joku toinen kerta sitten herkistellään ja ollan eri tavalla. :heart:

Sitä paitsi riitely tilanteessa toinen osapuoli yleensä ottaan niin pahasti pannuun, että yrittää oikein kaivaa sellaisia "ärsytystä" lisääviä tekijöitä vaikkei niitä todellisuudessa tarkoittaisikaan.
 
viha ja rakkaus kulkevat käsi kädessä.. :heart: Itsekkin otan ukko kullan kanssa monesti todella rajuilla sanoilla yhteen ja moni ihmetteleekin miten me voidaan puhua niin mutta kun molemmat on niin tempperamenttisiä ja voimakkaita persoonia niin rakkauskin on räiskyvää! Monesti tietenkin loukkaa se mitä toinen sanoo mutta sitten rupee miettimään et mitähän sieltä omasta suusta onkaan päässyt..
 
hippura
Nyt ehkä kaikkein tärkeintä olisi, että menisit kysymään mieheltä mitä hän tarkoitti. Mitään muuta ratkaisua tähän asiaan ei ole. Tällä palstalla kukaan ei voi tietää tarkoittiko hän sitä oikeasti vai ei. Ainoastaan miehesi voi sen kerta ja sen saa tietää kysymällä häneltä.

Meillä riitely yleensä tarkoittaa sitä, että minä paiskaan ovia ja menen tallille. Ja mies murjottaa ja menee autotalliin. Ja sitten kumpiki on rahoituttu asia puhutaan läpi kunnolla. Kokeilkaa oikeasti riidan sattuessa ottaa etäisyyttä, kun suututtaa mene vaikka toiseen huoneeseen. Kun saa toiseen etäisyyttä saa hetken pohtia asiaa kunnolla. Erolla uhkailu on oikeasti tosi halpamaista enkä yhtään ihmettelisi vaikka mies olisi puolustautunut tuollaisella. Suurin osa ihmisistä puolustautuu "sanopa vielä pahemmin"-taktiikalla ja etenkin kun tuntee toisen ihmisen niin hyvin osaa sanoa juuri ne kipeimmät asiat.

Älä vielä pakkaa lapsia ja tavaroita vaan kysy mieheltäsi mitä hän tarkoitti. Jos hän ei suostu asiasta keskustelemaan kirjoita hänelle kirje omista tunnoistasi, tuossa kirjeessä voit kirjoittaa kaikki pahat olot ja hyvät olot joita se sanominen sai sinussa aikaan. Jos häntä ei vielä tässä vaiheessa kiinnosta keskustella koko asiasta on niin vasta silloin on aika miettiä haluatko todella elää tässä parisuhteessa. Mutta silloinkin kannattaa ensin varata aika johonki parisuhdeneuvontaan. Avioliitto on aina pelastamisen arvoinen ja erota ei pitäisi hirveän heppoisista syistä. Kannattaa muistaa, että suurin osa avioliiton ongelmissa on täysin selvitettävissä.
 
hippura
Aina voi antaa anteeksi jos toinen oikeasti katuu (siksi onkin tärkeä ottaa selvää katuuko toinen). Niin kauan kun suhteeseen ei sisälly ainoastaan toispuoleista henkistä tai fyysistä väkivaltaa on aina toivoa. Mutta ansaitakseen anteeksiannon on toisen oikeasti yritettävä.

Mutta tuollaisissa asioissa vika ei välttämättä ole ainoastaan toisessa vaan pitää myös itseäni katsoa peiliin ja miettiä onko oikeasti täysin puhdas pulmunen.

Kuten aikaisemmassa viestissäni kirjoitin, kysy suoraan mieheltäsi mitä hän tarkoitti!
 

Yhteistyössä