miten tulisi suhtautua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja wertti1981:
juuri näiden kaikkien vastausten takia EN KOSKAAN OLE SUOSTUNUT OTTAMAAN MITÄÄN LAINAAAAAAN. JOS IHMINEN EI OLE HALUNNUT VAATETTAAN MYYDÄ, EN OLE SUOSTUNUT NIITÄ OTTAMAAN. KUN OLEN MAKSANUT VAATTEISTA JA TAVAROISTA VOIN TEHDÄ NIILLE MITÄ HALUAN, VAIKKA EN KÄYTTÄISI YHTÄKÄÄN OSTAMISTANI VAATTEISTA VOIN NIITÄ HUOLETTA MYYDÄ ETEENPÄIN ILMAN MARMATUKSIA.....Huh, tämä ketju tosiaan vahvisti taas päätöstäni! :)

Näin on näreet!

Mä oon antanu meidän vaatteita lainaan, mutta kylläkin sillä mielellä, että niitä saa käyttää. Meillä on vasta yksi lapsi ja lisää halutaan, mutta siihen asti ne vaatteet on vain tiellä - ja jos niistä toiselle on iloa ja toisella on niille käyttöä, miksi en lainaisi? Takaisin haluan tietysti vain ne vaatekappaleet, jotka vielä ovat käypiä, eli ikuiset läikät ja pahat kulumat lentäköön roskiin. En minä jää lapseni vaatteiden perään itkemään.

Ne vaatteet, jotka ystävälläni on lainassa, hän saa käyttää kuin ominaan. Olen sanonut, että jos menevät rikki tai likaantuvat, se on vain elämää. Ne vaatteet jotka olen hänelle antanut, en ole pyytämässä takaisin. Mutta olen loukkaantunut ettei hän käytä niitä, vaan myy eteenpäin. Kun olen nimenomaan sanonut hänelle, että minulla on muitakin ystäviä ketkä ovat pyydelleet vaatteita, että jos hän ei joitakin vaatteita tarvitse, hänen ei tule niitä minulta ottaa. Ilmeisesti aivan kaikille ei näkökantani nyt avautunut.

Sinulla on tässä hyvä ja kaunis ajatus. Jos hän on sinun ystäväsi, voit varmasti kertoa hänelle, että olet hieman loukkaantunut. Puhukaa asiasta ja kuulet hänen kantansa myös, sen jälkeen asian voi unohtaa.

Minä en mistään hinnasta antaisi vaatteita lainaan oli tilanne mikä tahansa. Jos haluan säästää niin säästän jos haluan laittaa kiertoon niin laitan. Mikä ideea siinä lainaamisessa on? Annat lainaan vaatteet jotka omasta mielestä on vielä hyvässä kunnossa, saat ne takaisin nuppusena,tahraisena tai rikkinäisenä...

En myöskään ota vaatteita lainaan, en halua miettiä koko ajan että jääköhän tuo tahra vai lähteekö se pois... Olen kieltäytynyt ottamasta vastaan sellaisia vaatteita jotka halutaan takaisin, otan vain ne mitkä annetaan pois. Yleensä kyllä maksan ainakin nimellisen summan... näin ollen asia ei jää vaivaamaan kumpaakaan osapuolta.

Kurja homma ap:lle, mutta mä olen sitä mieltä, että ne vaatteet mitä itse haluaisi vielä säästää, niin ei niitä kannattaisi kiertoon edes laittaa. Itse en lainaisi sellaisia vaatteita/tavaroita, joille itsellä olisi vielä joskus käyttöä, kaikki eivät kunnioita toisten omaa eikä sitä koskaan tiedä missä kunnossa saa omansa takaisin jos edes saa.
Aika härskiltä kyllä kuulostaa, että myy toisen käyttöön antamia tavaroita, ihmisiä on niin moneen junaan! Ehkä hän tarvitsee ne rahat ...?

Yhteistyössä