Miten tulette toimeen miehen lapsien kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Jos siis on kellään täällä semmosta tilannetta, niin kuinka tulette toimeen?

Me ei päästä miehen tytön kanssa millään yhteisymmärrykseen, jostain syystä tämä tyttö ei vaan minua siedä, enkä tiedä miksi. Kai se on sitä kun haluais äitinsä olevan vielä isänsä kanssa, tavallaan syyttää siitä minua. En heidän välejä ole rikkonu ja olivat eronneet jo monta vuotta sitten kun ton miehen tapasin.

Mies nyt jaksaa yrittää että tultais toimeen mutta ei sitä nyt väkisin voi tehdä, ja minä jotenkin turhaudun kun tiedän että ne tilanteet on hirveitä. Käytiin syömässä ja tämä miehen tyttö kyllä näytti että minä voisin häipyä hevon kuuseen sieltä, ja meidän yhteisistä lapsista tämä tyttö ei pidä.

Koskaan en ole ollu ilkee tai mitään, päinvastoin yrittäny myös että tultais edes jotenkin toimeen. Olen pyytäny käymään jne. mutta ei tule eikä liiemmin minua edes kuuntele.

Voisko olla tytön iästä johtuvaa vai onko ollut aina samalla lailla? Minkä ikäinen tyttö oli kun tutustuitte? Vai voisiko tytön äidin puheet vaikuttaa, että tyttö suhtautuu noin?

Mun miehellä on 12v. tyttö ja meillä on hyvät välit. Tutustuin mieheeni 2½v. sitten ja tyttö oli silloin 10v. Mulle tilanne oli todella outo, koska olin itse silloin 21v. ja en oikein tiennyt pitäisikö minun suhtautua tyttöön äitipuolena vai miten (mies siis mua 11v. vanhempi). Meillä on kuitenkin alusta asti tytön kanssa mennyt todella hyvin, ja tyttö alkoikin meidän muutettua yhteen käymään isänsä luona useammin mun takia ja ehdotti usein isälleen, että tämä lähtisi jonnekin että me voidaan olla kahdestaan. Ja tyttö lähetteli kirjeitä, joissa kertoi kuinka paljon rakastaa mua, kuinka ikävä hänellä on ja että olen maailman paras äitipuoli :heart: Ehkä tyttö näkee mut jollain tavalla kaverina tai isosiskona, koska kertoo mulle usein asioita, joita ei isälleen ja ilmeisesti omalle äidillekään kehtaa kertoa, esim. juttelee pojista.

Nyt tilanne on hiukan erilainen kun tyttö on 12v, hyvin tullaan edelleen toimeen, mutta huomaa, että teini-ikä alkaa lähestyä, että kaverit alkaa kiinnostamaan enemmän ja ne parin vuoden takaiset kirjeet ovat hänen mielestään niin noloja ja ne pitäisi olla piilossa ettei kukaan vaan näe :p Meille on miehen kanssa tulossa ensimmäinen yhteinen lapsi tammikuussa ja tyttö odottaa vauvaa innolla.

tyttö oli sillon 10v. kun mieheen tutustuin, siitä asti on ollu samanlainen. Nykyään vielä pahempikin.
Tyttö haukkuu mua ihan mennen tullen millon miksikin, se ottaa aika koville vaikka yritän kuinka ymmärtää.
Mies hokee että ymmärrä sitä mutta miten, syömästä viimeksi lähdin itkua vääntäen.

Mua pelottaa ja harmittaa aina nää tilanteet mutta miehen takia suostun kuitenkin menemään paikalle, en tosian aina.

Mua hävettää ja nolottaa kun saattaa vaikka kauppajonossa lasettaa suustaan mitä sattuu, vaikka että siirry siitä typerys että minä menen ensin jne. Millon tulee että oot ruma tai muuten vaan joku hirvee.

Mua ärsytti aivan suunnattomasti se, kun isän uus avovaimo pyysi mua aina käymään. Ajattelin silloin että mikä vitun kutsuvieras mä oon omaan toiseen kotiini. Joo, murrosikä oli päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua ärsytti aivan suunnattomasti se, kun isän uus avovaimo pyysi mua aina käymään. Ajattelin silloin että mikä vitun kutsuvieras mä oon omaan toiseen kotiini. Joo, murrosikä oli päällä.

Sen takia pyydän ettei tunne ettei sais tulla, kun ei ole käyny kun sen yhden ainoan kerran sillon alussa. Minsutahan se johtuu, ja mies kyllä käy tyttöö kattomassa joka viikko kun asuu eripaikkakunnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Mitä tytön isä tekee asialle?

Onhan se jutellu tyttönsä kanssa mutta ei se tulosta tuo. Minulle sanoo aina että yritä ymmärtää, se on sen ikänen jne. Mutta tää tilanne on ollu koko ajan ja aina vaan pahenee.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Onhan se jutellu tyttönsä kanssa mutta ei se tulosta tuo. Minulle sanoo aina että yritä ymmärtää, se on sen ikänen jne. Mutta tää tilanne on ollu koko ajan ja aina vaan pahenee.

Oletko itse yrittänyt jutella tytön kanssa? Kysynyt suoraan miksi sinua vihaa?

Olen mutta ei vastaa mitään, sanoo jotain että en tiedä tai mieti sitä jne. yleensä ei vastaa mitään.

Olen mutta ei vastaa mitään, sanoo jotain että en tiedä tai mieti sitä jne. yleensä ei vastaa mitään.

Voit tokasta että "ei sun tarvii tykätä". Otat ns hälläväliä asenteen. Tyttö ottaa sitten itse kontaktia halutessaan.

Voit tokasta että "ei sun tarvii tykätä". Otat ns hälläväliä asenteen. Tyttö ottaa sitten itse kontaktia halutessaan.

Olen yrittäny kaikennäkösiä juttuja mutta siihen lapseen ei saa mitään yhteyttä. Olen sanonu että sekin riittäis että oltais jonkunlasissa väleissä mutta kun ei.

Aina ei voi tulla toimeen kaikkien kanssa. Tyttö kuitenkin jo 15v. Ymmärrän kyllä että asia sinua vaivaa.
Itsellä 5 vuotias lapsipuoli jonka tapasin reilun vuoden ikäisenä ensi kertaa. Ei minua hyväksynyt millään joten lopetin yrittämisen. Nyt ei mitään ongelmaa tytön kanssa. Voihan nuo asiat vielä muuttua ajan myötä.

:hug:

Mies on taas sitä mieltä että mun vaan pitäis sitkeesti yrittää olla aina mukana jutuissa mutta ite taas mieluummin olen vähemmän. Mies olis väkisin mua viemässä joka kekkereille mutta tunnen itteni siellä niin ulkopuoliseks muutenkin että mieluummin en mene, ja tiedän että ei se tyttö mua todellakaan niihin edes halua. Enkä halua minnekään väkisin tunkee.

Tän tytön äitikin on mut baarissa niin monta kerta haukkunu ettei tosi, vaikkei mua edes tunne enkä ole ikinä ihmisen kanssa edes puhunu. Asia koskee yleensä sitä että minä hänen mielestä kiellän tota ukkoo tapaamasta tyttöönsä, vaikka asia on kyllä päinvastoin, ite en vaan mielellään mene.

Tässä on vaan niin vaikeessa välissä kun mies haluaa että meidän välit olis ok, mutta ei ymmärrä sitä että jos se ei onnistu niin ei. Vaikka kyllä ymmärrän senkin että miehellekin se on ilkeetä. kyllä minä mielelläni oisin väleissä mutta enhän väkisin tosiaan voi.

Ton miehen on todella vaikee miettiä asiaa minunkin kannalta että ei minusta ole kiva kuunnella haukkumista joka kerta ja en halua itteeni väkisin joka paikkaan änkee.

Tässä on vaan niin vaikeessa välissä kun mies haluaa että meidän välit olis ok, mutta ei ymmärrä sitä että jos se ei onnistu niin ei. Vaikka kyllä ymmärrän senkin että miehellekin se on ilkeetä. kyllä minä mielelläni oisin väleissä mutta enhän väkisin tosiaan voi.

Ton miehen on todella vaikee miettiä asiaa minunkin kannalta että ei minusta ole kiva kuunnella haukkumista joka kerta ja en halua itteeni väkisin joka paikkaan änkee.

Mitäs jos näyttäisit tän ketjun miehelle?

Mitäs jos näyttäisit tän ketjun miehelle?

Kyllä mies tietää nämä kaikki mun mielipiteet ja tuntemukset, on näistä niin paljon puhuttu.

meillä on lähes samanlainen tilanne ap;n kanssa.
kun aloimme seurustelemaan tytön isän kanssa, tyttö oli 13 v. ja nyt on ikää 25 v.
tilanne ei ole valitettavasti korjaantunut ajankaan kanssa, kun kemiat ei kohtaa, niin ne ei kohtaa.
nykyisin hoidan tilanteen niin että tytär + lapsenlapsi on isänsa/vaarinsa kanssa mahd. paljon kahden, keksin kaikki kissanristiäiset sopivasti ja mieheni tietää ko. asian ja hyväksyy sen.

Yhteistyössä