Miten tsemppaatte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OnniKeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

OnniKeiju

Aktiivinen jäsen
21.08.2005
9 831
-1
36
Eli siis kysymys kuuluu...

Miten tsemppaatte itseänne jatkamaan laihdutuskuuria heikon hetken koittaessa tai lähestyessä?

Itse olen koko tämän alkuvuoden yrittänyt laihduttaa ja se kaatuu jo ensimmäisen viikon aikana, kun minun on vain pakko saada jotain makeaa! :headwall: :headwall: :headwall: Miten saisin mentyä sen pahan vaiheen yli ja tsempattua itseäni jatkamaan ilman herkkuja? (Olen siis niin makean perso, että yhtään mitään herkkua en voi syödä, koska sitten lähtee mopo käsistä. :/ )

Ai, niin... Olen peräti saanut 4kg pudotettua tämän vuoden aikana! \|O :headwall: :headwall:

Mä olen sitä mieltä että laihdutusta ei voi aloittaa jos ei oikeasti ole siihen valmis. Itse olen aloittanut elämäni aikana varmaan 20 laihdutus kuuria ja parhaimmillani sain pois 14kg mutta takasinhan ne tuli korkojen kera. Viime elokuussa mieheni jätti mut ihan yllättäen (palasi kyllä kuukauden päästä häntä koipien välissä takaisin) ja siitä sain oikean sykäyksen.. Mulla oli tuolloin niin surkea itseluottamus, että en varmaan oikeasti olisi selvinnyt lasten kanssa yksin. Se herätti mut.. Jos joskus käy niin että jään yksin lasten kanssa mun on pakko saada oma olemukseni ja itseluottamukseni kuntoon että pystyn kasvattamaan kaikella rakkaudella lapsiani.. Joten mua motivoi lapset.. Olen järkyttävän perso suklaalle pahimmillaan saattoi mennä levy tai jopa kaks päivässä, joka päivä.. Elokuussa päätin että nyt alkaa uusi elämä ja kerrankin se toimi. Nyt on takana 31 pudotettua kiloa ja peilistä katsoessani näen itseluottamusta pursuavan terveen ihmisen. Se on se joka motivoi. Ystäviltä ja puoli tutuilta on tullut niin valtavan ihania kommentteja jotka ovat myös suuri tsemppaaja. En ikinä halua enää sellaiseksi lihavuoreksi kun mitä olin ja joka kerta kun tulee takapakkia palaan ajassa taaksepäin ja mietin sitä surkeaa ihmistä joka silloin olin. Vielä on viimeiset 10kg pudotettavaa mutta hiljaa hyvä tulee.. Eli mulle parasta tsemppausta on lapset, löytynyt itseluottamus ja ystävät niin ja tietysti se että kun enne käytin vaatteita kokoa 50 nyt hulautan päälleni 40-42 kokoiset vaatteet.. Elämä on ihanaa B) Ihan hirveästi tsemppiä sinulle :flower:

Mulla toimii se etten yritäkkään totaalikieltäytymistä herkuista. Se johtaa vaan entistä pahempaan ratkeamiseen. Pidän kotona dietti-jäätelöä ja pieniä karkkirasioita.

Jos tulee tarve kertakaikkiaan ratketa niin vaikka söisi kipon jätskiä ei siitä oikeesi tuu kauheesti kaloreita...esim. verrattuna suklaalevyyn. Tai esim.hedelmäkarkkirasiakin on aika pieni paha verrattuna isoon karkkipussiin...vaikka sitten söisi kaksikin rasiaa ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 13:49 Amalia K kirjoitti:
Mulla toimii se etten yritäkkään totaalikieltäytymistä herkuista. Se johtaa vaan entistä pahempaan ratkeamiseen. Pidän kotona dietti-jäätelöä ja pieniä karkkirasioita.

Jos tulee tarve kertakaikkiaan ratketa niin vaikka söisi kipon jätskiä ei siitä oikeesi tuu kauheesti kaloreita...esim. verrattuna suklaalevyyn. Tai esim.hedelmäkarkkirasiakin on aika pieni paha verrattuna isoon karkkipussiin...vaikka sitten söisi kaksikin rasiaa ;)

Toi on kyl myöskin totta mä olen koko tän laihdutuksen ajan pitänyt kerran viikossa herkkupäivän.. Se kyllä auttaa suuresti..

Mä sallin itselleni herkkuja.Kuten tummaa suklaata kohtuudella. Joskus voin syödä viikonloppuna pitsaa vaikka, mutta harvoin. Ja jäätelöäki kohtuudella. Sokerittomilla karkeilla herkuttelen sillon tällön. Ja sitten olen huomannut, ettei mulle enää tule kauheita mielitekoja. Mä laihutan ilman nälkää.
Joskus sitten harvoin kun tekee mieli jotain, niin saatan sen sallia itelleni tai ottaa jotain muuta ja se menee ohi...
Mulle tärkeetä on se, että syön säännöllisesti ja oikeen verran, niin mieliteot ja kilot pysyy kurissa. Paitsi ei menkkojen aikana ;)

Kiitos kiitos vinkeistä. =) Olenkin aina ollut tuollainen "nälkälaihduttaja"... :ashamed: :snotty: Sokerittomat namit ja kerran viikossa pidettävä herkkupäivä tosi hyvä juttu! =) Pitää varmaan heti huomenna taas yrittää... :p

Joo, ei tulisi muuten mitään jos täysin radikaalisti muuttaisi elintapansa.. tänä vuonna lähtenyt 12 kg ja ihan samaa ruokaa syön kuin ennenkin, mutta lasken kaloreita ja syön 5 kertaa päivässä entisen kolmen sijaan.
Ja näin ollen jäi väsymys ja makean nälkä pois.
Vaikkakin syön päivitäin kahvileivän, jäätelön tai keksiä.. :)
Eli nopeamminkin voisi laihtua mutta tämä sopii hyvin, eipähän jää nahka roikkumaan.. ;)

No mie oon päättänyt et laihdun ja paluuta ei entiseen ole. se on tuolla korvien välissä. opetellut syömään kunnnon ateriat, välipalat ettei ole nälän tunnetta jotta johonkin sortuisi ja lopullisesti tai usein. ja opetellut herkuttelemaan kohtuudella. ja joskus kun olen sortunut en tee sitä virhettä et no nyt sit kuijotan nälässä seuraavan viikon et lähtee sortumisesta mahdolliset tulleet grammat vaan jatkan normaalisti pisteilyä ja laihduttamista ja terveellistä elämän muutostani.
tottakai morkkis on kova mutta kun homma jatkuu siis elämäntapa remontti niin ei sitä jää pitkäksi aikaa murehtimaan. kaikki sortuu herkutteluun ja mässäilyynkin vaikka olisi hoikkia ihmisiä harva meistä on niin kurin alainen ettei ikinä toki heitäkin löytyy.
mutta tää homma toimii niin että se pitää lähteä omasta halusta ja päätöksestä ei ulkopuolisten painostuksesta samoin kuin alkoholisteilla vois verrata et on addiktio ruokaan tai herkkuihin tms ja lihoo.
tsemppiä! ja myös hyvä kannustin on se kun syntyy tuloksia voi ostaa kauniita vaatteita eikä telttoja :D

Yhteistyössä