Miten toisilla paino nousee raskauden aikana ihan älyttömiin lukemiin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeiita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeiita

Vieras
Minä se en vaan ymmärrä miten jotkut pystyy lihomaan raskausaikana niin älyttömän paljon!!!!

Mitä ne oikein syö? Herkkuja tietysti, mutta ihan käsittämätöntä, miten sen painon jotkut saa nousemaan / antaa nousta 20-30 kiloa. Eihän raskaus oo mikään sairaus tai tarkoita, että paino voi / saa nousta kamalan paljon!!!!

Kyllä itseeni jo ihan hävettäis jos raskauden aikana paino nousis 20 kiloa! Huhhuh! Eräskin tuttu on nyt kahden raskauden jälkeen aivan terveydelle vaarallisen lihava. Ei voi kuin ihmetellä.

se on niin ihmisestä kiinni.. mulla nousi esikoisesta 8kg,tokasta 20kg ja kolmannesta nyt noussut 3kg rv 28. kuitenkin olen palautunut molemmista aiemmista raskauksista aloitus painoon täysin yhtänopeesti,eli n.2kk

Kyllä mullakin tuli kaksosia odottaessa tuo 20kg painoa lisää, mutta kylläpä vuoden sisään pääsin takaisin normaalin painooni ja jokainen kantaa läskinsä itse joten ei kait sun nyt tarvii siitä stressata :whistle:

Mulla nousi 20kg, enkä tajua edes hävetä =). Yleensä painon "älytön" nousu riippuu lähtöpainosta. Ite olin hoikka/laiha, joten sitä vararavintoa tarvittiin. Nyt olen entisissä mitoissani.

Mulla nousi 18kiloa, ei hävetä. Nyt oon takas alle 50kilossa, mikä oli lähtöpaino. Alussa nousi paino ihan vaan, kun aloin syödä normaalisti (joka päivä). Lopussa olinki sitten aika turvonnut, että se neste kyllä nosti painoa.

Mullakin paino nousi 20 kiloa. Söin normaalisti enkä todellakaan kasapäin mitään herkkuja.
Kilot ovat onneksi lähteneet lähes kokonaan.
Ja kun raskausaikana tuo laihduttaminenkin on kiellettyä, niin eipä siinä mitään voinut kun antaa kilojen tulla.

mulla on kaikista raskauksista tullu 30kiloa. olen ollut ihan muodoton pallo, turvonnut möhkäle. sokerit ja kaikki aina ollut ok, mutta mä vaan paisun. kaikki lähteen 4kk synnytyksestä pois, mutta itse raskaus on ihan hirveää, siksi ei lisää lapsia. aina saan selitellä neuvolassa etten herkuttele tai elä muutenkaan täysin ilman itsekuria. no ne pyörittelee silmiään ja näytttää vihannesten kuvia.

ei ihminen liho, ellei syö enemmän mitä kuluttaa. tietysti raskausaikana voi nesteitä kertyä ja vauva ja istukkakin painaa, mutta ei ne mitään 20 kilon painonnousua selitä.

What, why not. Yleensähän läskit ei liho, kun ne on tiukassa seurannassa ja laihikset lihoo senkin edestä. Minä söin oloni mukaan, en pystynyt kunnolla liikkumaan ja alkuraskaudessa ainoa tapa selvitä töissä oli kuljettaa karkkipussia mukana. Kyllä sillä sai vaa'an mukavasti heilahtamaan. Jos painon nousu olisi ollut vaarallista, niin kyllä minä siitä olisin saanut kuulla. Ne kilot on nyt lähtenyt pois.

Sä varmaan kirkuisit, kun kuulisit että mä painoin ainakin 95kg parhaimmillani... iikk....

nousi paino ekan raskauden aikana 30kg, koska mulla puhkesi silloin kilpirauhasen vajaatoiminta. Eli syömisten kanssa asialla ei ollut mitään tekoa. Seuraavissa raskauksissa ei sitten noussutkaan, kun lääkitys oli kohdillaan.

+26 kg, tuli syömällä niinku enneki, mutta liikkuminen väheni melkein kokonaan pois ku ei päässy mihinkään ja sit ei viittiny, toisaalta oli lupa syödä myös kahden edestä aina välillä...aika paljon omaan piikkiin menee ainakin mulla!

mullaki tuli yli 20 kiloa. Söin mitä huvitti ja ilmeisesti huvitti aika hyvin...en uskaltanu alkaa säännöstelemään vaikka ois ehkä pitäny. neuvolassa sanottiin vaan et ihan normaalia et paino nousee, mut ois voinu valaista vähän et ei ehkä 20 kiloa. Ekaa (ja viimeistä) kun odotin en tiennyt painon noususta mitään. sitten kun ilmoitin neuvolassa et laihdutan (synnytyksen jälkeen) ja aion päästä samaan painoon kuin ennen raskautta, neuvolan täti katso vaan kieroon et "ihan samaan vai?" ja samassa ollaan..hehheh, ei meinannu vissiin uskoa et onnistuu. pikkasen kateellisia jos on itse jääny pontsoksi raskauden jälkeen...

Mulla tuli 10kg raskauden aikana ja saikulta kun pääsin niin sinne jäi ilmeisesti 5kg ja 4vk päästä vaaka näytti et oisin samoissa mitoissa kun ennen raskautta.. No vaaka sais näyttää vaikka kahta tonnii kohan ne ei mahassa näkys :D Mut kohan vaan poika on terve niin mahasta viis :whistle:

Mä olin alipainoinen ja mulle tuli n. 20 kg. Aloin syödä 2 lämmintä ateriaa päivässä ja välipalat päälle. Ihan tietoisesti söin enemmän ja noudatin terveellisempiä elämäntapoja.

Jaa-a, toisessa raskaudessa tuli se 30 kiloa kun oli raskausmyrkytys ja turvotusta varmaan puolet.... Että kyllä joillakin se raskaus on tautikin ;)
Mutta on se hienoo että oot ite varmasti ihan mallimitoissa raskaana ollessa pysyny *aploodeja*

Yhteistyössä