Miten toimit uimahllin suihkussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Päivän gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saippualla tietenkin. Tarkoitus on ettei liat (sekä omat että keinotekoiset rasvat, hilse, hiki, muotoilutuotteet, meikkijämät tms) pääse altaaseen! Ja samaten altaasta tullessa kuuluu saippuoida hyvin, jotta altaan liat ja myrkyt ei jää muhimaan.

Ja olen itsekkin kuivaihoinen atoopikko, meillekkin on ihan shampoot keksitty.... huono selitys.

[QUOTE="...";30648789]Anteeksi nyt, mutta ällöttää nämä jotka eivät käytä ikinä saippuaa peseytymisessä :O
Ymmärrän kyllä jos iho ei kestä, mutta se ei poista sitä ällötystä. Hyi että.[/QUOTE]

En käytä KOSKAAN suihkusaippuaa, käsiä pesen saippualla jatkuvasti. Käyn suihkussa päivittäin. Uimahallissa en todellakaan pese kroppaani saippualla ennen sinne likaiseen ja ällöttävään veteen menemistä. Myöskään lapsia ei pestä saippualla kokonaan, sehän on kaikkea muuta kuin hyväksi heidän iholleen!

[QUOTE="pippa";30649651]En käytä KOSKAAN suihkusaippuaa, käsiä pesen saippualla jatkuvasti. Käyn suihkussa päivittäin. Uimahallissa en todellakaan pese kroppaani saippualla ennen sinne likaiseen ja ällöttävään veteen menemistä. Myöskään lapsia ei pestä saippualla kokonaan, sehän on kaikkea muuta kuin hyväksi heidän iholleen![/QUOTE]

Sitä paskasempaa se vesi on, mitä enempi siellä käy sunlaisia.

Ja siis jos on niin pahasti esim. kuivaihoinen ettei voi saippuaa edes uimahallissa käyttää, niin ei se iho kyllä varmasti kestä niitä kloorejakaan.

Pikkulasten peseytyminen on eri asia kuin aikuisten. Pienillä lapsilla on erilainen hormonitoiminta ja sitä kautta esim. erilainen talin ja hien eritys kuin teineillä ja aikuisilla. Mutta uimahallissa olisi hyvä lastenkin käyttää saippuaa, sekä ennen että jälkeen altaaseen menon.

Sitä paskasempaa se vesi on, mitä enempi siellä käy sunlaisia.

Ja siis jos on niin pahasti esim. kuivaihoinen ettei voi saippuaa edes uimahallissa käyttää, niin ei se iho kyllä varmasti kestä niitä kloorejakaan.

Pikkulasten peseytyminen on eri asia kuin aikuisten. Pienillä lapsilla on erilainen hormonitoiminta ja sitä kautta esim. erilainen talin ja hien eritys kuin teineillä ja aikuisilla. Mutta uimahallissa olisi hyvä lastenkin käyttää saippuaa, sekä ennen että jälkeen altaaseen menon.

Ja höpöhöpö näitä tarinoita!

Jatkanpa vielä, että kyllä mun mielestä ois fiksua pestä dödöt kainalosta veks. Ja ellei muotoilutuotteita voi hiuksista shampoolla poistaa, laittaa sit vaikka nutturan.

Hiki sinänsä ei kai suuhun joutuessaan varallista, mutta noista kemikaaleista en menis vannomaan. Enkä mä niissä kyllä uidakaan halua!

Pesen kasvot ja kainalot saippualla, muuten pelkkä vesi riittää. Hiukset pesen uinnin jälkeen, mutta en juuri kastele päätäni altaassa.
En kotonakaan käytä saippuaa kun kainalohin ja alapään pesuun.

uiminen on kuitenkin sen verran kallista niin koen että saan toimia kuten itse näen parhaaksi.
Viimeksi kun kävin hallissa kakalla niin huomasin että paperi oli loppu,no eipä siinä auttanut muu kuin laittaa uikkarit jalkaan ja suoraan altaaseen.kyllä niissä altaissa on puhdistus tekniikka.

Täällä onneksi ohjataan mammat takaisin suihkuun ja/tai laittamaan uimalakki päähän, jos hiukset ovat kuivat ja pakkelit naamalla.

Näkisitte sen paskakerroksen siellä altaan pohjalla kun allas tyhjennetään... hyi hele.. ja suuri osa siitä johtuu vain ihmisten viitsimättömyydestä peseytyä kunnolla ennen uimista. Siellä on sitten hiuksia, ihosolukkoa, muotoilutuotteita, rasvoja..... siihen yhdistetään sitten ne karseat kemikaalit niin onpas kiva uida. Juu, ei tule usein käytyä...

[QUOTE="ulla";30649800]uiminen on kuitenkin sen verran kallista niin koen että saan toimia kuten itse näen parhaaksi.
Viimeksi kun kävin hallissa kakalla niin huomasin että paperi oli loppu,no eipä siinä auttanut muu kuin laittaa uikkarit jalkaan ja suoraan altaaseen.kyllä niissä altaissa on puhdistus tekniikka.[/QUOTE]

Katoinkin viimeksi että yhdellä mammalla oli aika paha jarrujälki perseessä. Onneksi olin juuri lähdössä pois...

Onkin tullut mukavasti keskustelua...
Miten lasten kanssa, kun eivät käytä dödöä eikä muotoilutuotteita?
Itsekään en hiuksiin laita mitään tuotteita enkä käytä meikkiä. Aina on uimalakki päässä, sillä treenaan kilpauintia.
Eli se niistä kemikaaleista. Uskon että ne vähät dödöt kyllä lähtee kainaloista kunnon vesipesullakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Päivän gallup;30649842:
Onkin tullut mukavasti keskustelua...
Miten lasten kanssa, kun eivät käytä dödöä eikä muotoilutuotteita?
Itsekään en hiuksiin laita mitään tuotteita enkä käytä meikkiä. Aina on uimalakki päässä, sillä treenaan kilpauintia.
Eli se niistä kemikaaleista. Uskon että ne vähät dödöt kyllä lähtee kainaloista kunnon vesipesullakin.

Kemikaaleilla tarkoitettiin varmaan niitä altaaseen kaadettavia myrkkyjä... Ja sitä enemmän niitä pitää käyttää, mitä likaisempaa sakkia altaassa lilluu.

Kuollut ihosolukko, irtohiukset, rasva ja hiki + muotoilu ym tuotteet (myös dödö lasketaan) lähtee parhaiten saippuoimalla niin aikuisilta kuin lapsilta. Kotona toki voi peseytyä pelkällä vedellä, jos tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja Päivän gallup;30648430:
Miehen kanssa oli aiheesta keskustelua ja teki mieli kysyä muiden mielipiteitä.
Miehen mielestä ennen altaaseen peseytyminen tarkoittaa hiusten ja kropan pesemistä saippualla, minusta pelkkä huolellinen huuhtelu suihkussa riittää. Tukan ja muun pesu sitten shampoolla/saippualla uimisen ja saunan jälkeen. Mies oli ihan pöyristynyt minun tavastani toimia ;)

Miten te toimitte?

Tietenkihän se on PESTÄVÄ itsensä ennen altaaseen menoa! Ei mikään huuhtelu riitä.

Ja itse toimin siis hyvä/huolellinen pesu ennen altaaseen menoa. Uinnin jälkeen huuhtelu ja saunan jälkeen vielä hutasta vähän saippuaa ja huuhtelu päälle.

[QUOTE="noo";30649922]Tietenkihän se on PESTÄVÄ itsensä ennen altaaseen menoa! Ei mikään huuhtelu riitä.

Ja itse toimin siis hyvä/huolellinen pesu ennen altaaseen menoa. Uinnin jälkeen huuhtelu ja saunan jälkeen vielä hutasta vähän saippuaa ja huuhtelu päälle.[/QUOTE]

Eli jätät hiukset likaisiksi uinnin ja saunan jälkeen...? Yöks.

Alkuperäinen kirjoittaja Päivän gallup;30650009:
Eli jätät hiukset likaisiksi uinnin ja saunan jälkeen...? Yöks.

Eikun EN jätä, on jo ennen uintia pesty paikat hyvin, niin sen uinnin jälkeisen huuhtelun (tässäkin vaiheessa tulee monesti käytettyä saippuaa että lähtee ne uimaveden kemikaalit) ja saunan jälkeen vielä nopea peseytyminen (hutasen saippuaa päästä jalkoihin).

Yhteistyössä