Miten toimit uimahllin suihkussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Päivän gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Päivän gallup

Vieras
Miehen kanssa oli aiheesta keskustelua ja teki mieli kysyä muiden mielipiteitä.
Miehen mielestä ennen altaaseen peseytyminen tarkoittaa hiusten ja kropan pesemistä saippualla, minusta pelkkä huolellinen huuhtelu suihkussa riittää. Tukan ja muun pesu sitten shampoolla/saippualla uimisen ja saunan jälkeen. Mies oli ihan pöyristynyt minun tavastani toimia ;)

Miten te toimitte?

Kainalot ja kasvot pesen saippualla. Hiukset vain huuhtelen, paitsi jos olen käyttänyt muotoilutuotteita, silloin pikapesen nekin.

Ja lopuksi sit kunnon pesut, muuten hiuksista tulee vihertävät.

Itse käyn kotona saunassa ja suihkussa joka päivä, pesen myös hiukset joka päivä. Uimahallissa pesen itseni huolellisesti ennen uimaan menoa vedellä, mutta en käytä silloin shampoota enkä muitakaan pesuaineita. En yleensäkään voi käyttää saippuaa kuin harvoin, koska iho kuivuu. Mutta luotan kyllä siihen että aika puhdas olen uimaan mennessäni.

Alkuperäinen kirjoittaja no näin;30648467:
Itse käyn kotona saunassa ja suihkussa joka päivä, pesen myös hiukset joka päivä. Uimahallissa pesen itseni huolellisesti ennen uimaan menoa vedellä, mutta en käytä silloin shampoota enkä muitakaan pesuaineita. En yleensäkään voi käyttää saippuaa kuin harvoin, koska iho kuivuu. Mutta luotan kyllä siihen että aika puhdas olen uimaan mennessäni.

Näin toimin itsekin. Käyn saunassa joka ikinen päivä ja pesen hiukset. Usein käyn suihkussa kaksi-kolme kertaa päivässä, koska urheilen paljon. En siis usko olevani kovinkaan likainen.
Aika harva muuten pesee itsensä saippualla ennen uimaan menoa. Uimisen jälkeen kyllä. Niin ei myöskään toimita kun koululaiset menevät uimaan. Pelkkä vesipesu tehdään.

minä en kotonakaan käytä saippuoita suihkussa (paitsi kasvojen puhdistusainetta meikinpoistoon).. ei kertakaikkiaan kroppa kestä. meillä on yksi iso sebamedin pumppupurtilo shampoiden ja hoitoaineiden lisäksi jota mies ja lapset käyttävät (kainalot, perse, munat) peseytymiseen.. en ole koskaan pitänyt itseäni likaisena, enkä usko muidenkaan pitävän. en haise tai ole epäsiisti. vessakäynnin yhteydessä, ennen ruuan laittoa tms. pesen tietysti kädet saippualla. en siis uimahallissakaan lotraa saippualla, pesen kyllä vedellä huolellisesti ja pitkään kaikki paikkani, joita voisi pitää "likaisina"..

Riippuu oikeastaan siitä, onko tarjolla saippuaa vai ei. Jos on, käytän sitä kainaloiden ja alapään pesuun. Ei tule kuitenkaan omia saippuoita raahattua mukana, kun en sellaisia kotonakaan vartalon pesuun käytä normaalisti.

Käyn suihkussa ja pesen hiukset kotona päivittäin. Kropan pesen vedellä ja hiuksista valuvalla shampoolla, mielestäni sillä tavalla tulee ihan puhdasta eikä erikseen tarvitse läträtä toisilla aineilla muiden osien pesemiseksi. Alapesun teen lisäksi ainakin pari kertaa päivässä. En siis ole koskaan kovin likainen mielestäni, niin että hirveästi tarvitsisi kuurailla. Uimahallissa kuitenkin pesen kriittiset paikat, en vain kastaudu suihkun alla. Mutta saippuaa siis käytän pesuun vain, jos sitä uimahallissa on tarjolla. Osassa on, osassa ei. Ainakin kylpylöissä tuntuu olevan.

Ensin pissaan suihkuun, sitten saippuoin ja suihkutan, sitten höylään tussun, puen uimapuvun päälle ja menen saunaan. Saunasta tullessa laitan shampoon hiuksiin ja hieron sormilla päänahkaa. Huuhtelen shampoon päästä uima-altaassa.

Anteeksi nyt, mutta ällöttää nämä jotka eivät käytä ikinä saippuaa peseytymisessä :O
Ymmärrän kyllä jos iho ei kestä, mutta se ei poista sitä ällötystä. Hyi että.

Mä luulin, että mulla on atoopikkona jotenkin herkkä iho, mutta kyllä mä nyt vähintään joka toinen päivä itseni saippualla pesen, ja joka päivä jos olen hikoillut. Ja kainalot + alapää päivittäin joka tapauksessa. Oma iho on kestänyt sen ihan hyvin, kun kuitenkin kosteutan aina suihkun jälkeen.

Minulla: ennen altaaseen menoa hiusten pesu shampoolla ja muu kroppa suihkusaippualla...sama homma lähtiessä! Ei ole iso homma ja pahimmat liat ei mene altaaseen. Itseäni oksettaa myös nämä jotka vetävät uimapuvut päälle KUIVAAN ihoon,käymättä edes suihkussa! ja ne jotka eivät pese itseään kunnolla ennen altaaseen menoa. Jos iho ei kestä pesua niin menkää järveen uimaan! Rasvatkin on keksitty :D :D

meillä perheessä aikuiset peseytyy joka päivä - mies pariinkin otteeseen koskapa urheilee. hän kyllä käyttää saippuaa. monen kauhistukseksi meillä lapset käy pesulla "vain" 2-3 kertaa viikossa saunan yhteydessä, lasten pylly pestään sebamedillä ja isompien tukka shamppoolla. jokapäivä moneen otteeseen toki pestään käsiä ja naamaa sekä hampaat. aina on lasten iho ollut hyvässä kunnossa- pientä talvikuivuutta huomioimatta- oikein niin että on ihmetelty kuin se voi niin hyvä ollakin. olen vastannut että ei pestä liikaa (ei siis huuhdota turhan takia ihosta suojaavaa normaaliflooraa pois.). tuohon kun joku on, että hyi helvetti että ei pestä saippualla että onhan sitä rasvatkin keksitty- niin teininä pariin otteeseen aloin pesemään itseäni saippuoilla, tietysti myös alapäätä- meni pimpistä kaikki normaalitoiminta ihan sekaisin. tuli kutinaa, tuli runsasta valkovuotoa joka sitten alkoi vähän epämiellyttävästi tuoksahtamaan...jouduin kierteeseen jossa hätäpäissäni pesii sitä toosaani päivittäin moneen otteeseen..lopulta oli pakko mennä gynelle. siellä tätä alettiin selvittää ihan syömisiä myöten, kunnes lopulta keksimme että ainoa mikä toiminnassakin on muuttunut on tämä pesu. lopetin saippuan käytön (sekin oli siis joku mieto hajusteeton hellävarainen allergiaihmisen aine) ja tadaa- viikossa oli taas pimpsa kunnossa. kaikki normalisoitui. ei haissut, ei kutissut, ei vuotanut... ja täytyy sanoa, että kaikki seurustelukumppanini ovat kyllä pitäneet alapääni tuoksusta ja mausta, että ei se nyt ihan oikeasti voi ihan kamalan likainen olla tästä pelkällä vedellä pesusta huolimatta. mutta varmaan tässäkin asiassa on ihmisiä erilaisia ja kaikille ei riitä vesi.

huuhtaisen itseni vain pikaisesti märäksi että näytän peseytyneelta, noissa uimahallin vesissä on ennestään niin kovat myrkyt joten ei kai se haittaa jos minä en nyt kunnolla peseydy.
Johan siinä ihokin kuivaa ja kärsii jos ensin peseydyn saippualla ja pesen hiuksetkin shampoolla ja sitten vasta uimaan ja taas uimisen ja saunomisen jälkeen sama homma uudelleen.
Johan minä olisin ihan kamalan näköinenkin siellä altaassa jos pitäisi ripsivärit ja hiuslakat pestä heti ennen altaaseen menoa pois.

Yhteistyössä