Miten toimin naapuruston kissojen kanssa

  • Viestiketjun aloittaja Mama
  • Ensimmäinen viesti
Mama
Olen saanut jo vihat niskoilleni naapuireilta kun yritin ystävällisesti sanoa etten pidä siitä että heidän kissat tulevat meidän pihalle. Meidän pihalta poistettiin jo lasten hiekkalaatikko koska kissat kävivät siellä tarpeillaan. Omia lemmikkejä emme voi pitää pihalla koska kissat tappoivat niistä jo yhden.
Lapsista ne eivät tykkää ja usein onkin lapsilla ollut naarmuja silmäkulmassa,naamassa,käsissä ja jaloissa kissojen hyökättyä päälle. Myöskin vauvanvaunuista olen joutunut kissoja hätistelemään useasti pois verkostakaan ei ollut apua.
Meillä on perheenjäsenistä kolme kissa-allergikkoja joten siksi haluaisin välttää kissojen kulkemista jopa meillä sisällä eikä tuo kissanpissalta haiseva pihakaan ole kiva.
Kuulemma kissat saavat tehdä näin.Jos minä päästäisin koiran naapuriin kuseksimaan ja paskomaan tulisi taatusti noottia heti.
Auttakaa ihmiset. Ei jaksa enää...

 
millipilli
Mä vihaan noita meidän naapureiden irrallaan kulkevia katteja kun ne tunkee sisälle jos kesällä eism. on hetkenkin ulko-ovi auki |O mun puolesta ne sais kaikki lähettää johonkin maata kiertävälle radalle
 
Mama
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
loukuta kissat ja vie löytöeläintalolle..tai sitten ilmottaisin poliisille(vai voikohan siitä ) meinaan jos kertta jo lasten kimppuun käyvät.
Joo,siis jos meillä on lapset tossa pihalla niin kissat käy päälle vaikkei lapset olis niitä lähelläkään. Ja tosiaan meidän kanin jo tappoivat aitaukseen :(
Kaupungilta sanoivat että kissan omistajan vastuulla on kissat,mutta voiskohan sitten tosiaan poliisi tehdä jotain asialle?
 
Mama
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mä vihaan noita meidän naapureiden irrallaan kulkevia katteja kun ne tunkee sisälle jos kesällä eism. on hetkenkin ulko-ovi auki |O mun puolesta ne sais kaikki lähettää johonkin maata kiertävälle radalle
Sama meillä. Myös jos on ikkuna auki niin siitä tulevat sitten sisälle.
Mutta nää omistajat sanoi mulle vaan että mitäs pidät ikkunoita auki,mitäs pidätte lapsia pihalla ja minkä takia kanit on ulkona houkuttimena.
Eli kaikki on meidän syytä.
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
Ei ne kissat saa vapaana juosta. Joku muu osaa varmasti ettiä jotain lakipykälää tähän. Sen sitten kiikutat naapurille.

Inhottavaa tuollanen :hug:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030612 tässä se pykälä...
4 luku
Eläimet
14 §
Koirakuri

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)

3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.

Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.

Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä.
 
kuu-akka
ei kissoja eikä koiriakaan saa vapaana pitää (maalla kyllä, jos pysyvät omalla tontillaan eikä haittaa muita)
meillä naapurissa on ainakin neljä semmosta rukkasen kokoista koiraa ja ne oleilevat harvase päivä MEIDÄN pihalla!!! |O
meillä on vaan se ongelma, että meidän oma vapaana oleva koira tietää tontin rajat ja pysyy pihassa ja lisäksi pelkää näitä vieraita koiria!!!:headwall:
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Mama:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mä vihaan noita meidän naapureiden irrallaan kulkevia katteja kun ne tunkee sisälle jos kesällä eism. on hetkenkin ulko-ovi auki |O mun puolesta ne sais kaikki lähettää johonkin maata kiertävälle radalle
Sama meillä. Myös jos on ikkuna auki niin siitä tulevat sitten sisälle.
Mutta nää omistajat sanoi mulle vaan että mitäs pidät ikkunoita auki,mitäs pidätte lapsia pihalla ja minkä takia kanit on ulkona houkuttimena.
Eli kaikki on meidän syytä.
tohon pykälään nähden niin ei ole teidän syytä, ei todellakaan..
mie soittaisin polisiille ja kysyisin neuvoa..
Tai jos et uskalla soittaa niin poliisi.fi palaute osionkin kautta vastaavat usein.
 
Mama
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Minä soittaisin poliisille. Oisin soittanut jo ajat sitten. Kauan olet sietänyt tilannetta!
1,5 vuotta ollaan tässä asuttu ja musta tuntuu että tilanne käy aina vaan hullummaksi nyt kun on vauva. Ei tässä uskalla enää pientä ulkona nukuttaa ellei vahdi koko aikaa vieressä.
 
Mama
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Mama:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mä vihaan noita meidän naapureiden irrallaan kulkevia katteja kun ne tunkee sisälle jos kesällä eism. on hetkenkin ulko-ovi auki |O mun puolesta ne sais kaikki lähettää johonkin maata kiertävälle radalle
Sama meillä. Myös jos on ikkuna auki niin siitä tulevat sitten sisälle.
Mutta nää omistajat sanoi mulle vaan että mitäs pidät ikkunoita auki,mitäs pidätte lapsia pihalla ja minkä takia kanit on ulkona houkuttimena.
Eli kaikki on meidän syytä.
tohon pykälään nähden niin ei ole teidän syytä, ei todellakaan..
mie soittaisin polisiille ja kysyisin neuvoa..
Tai jos et uskalla soittaa niin poliisi.fi palaute osionkin kautta vastaavat usein.
Ok,kiitos,kokeilen tuota ensin.Jos ei mitään vastausta tule niin sitten täytyy soitella.

 
..
Aika vöhnäke ap olet! Mieluummin annat kissojen paskoa hiekkalaatikkoon, raapia ja hyökkiä lapsia ja tulla sisään, vaikka allergisia kotoa löytyy, kuin että tarttusit asiaan reippasti!
 
kuu-akka
Alkuperäinen kirjoittaja Mama:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mä vihaan noita meidän naapureiden irrallaan kulkevia katteja kun ne tunkee sisälle jos kesällä eism. on hetkenkin ulko-ovi auki |O mun puolesta ne sais kaikki lähettää johonkin maata kiertävälle radalle
Sama meillä. Myös jos on ikkuna auki niin siitä tulevat sitten sisälle.
Mutta nää omistajat sanoi mulle vaan että mitäs pidät ikkunoita auki,mitäs pidätte lapsia pihalla ja minkä takia kanit on ulkona houkuttimena.
Eli kaikki on meidän syytä.
laita sähköpaimen! ei niin kyllä sais tehdä, mutta ei kissa mikään tyhmä eläin ole. kannattaa kysyä eläinkaupasta, mun mielestä sieltä niitä joku tuttu kerran ainakin vuokras. mulla on kans kissoja, ja kyllä ne vapaana kulkee, mut vaan noita pellonreunoja pitkin.:D
 
Mama
Alkuperäinen kirjoittaja kuu-akka:
ei kissoja eikä koiriakaan saa vapaana pitää (maalla kyllä, jos pysyvät omalla tontillaan eikä haittaa muita)
meillä naapurissa on ainakin neljä semmosta rukkasen kokoista koiraa ja ne oleilevat harvase päivä MEIDÄN pihalla!!! |O
meillä on vaan se ongelma, että meidän oma vapaana oleva koira tietää tontin rajat ja pysyy pihassa ja lisäksi pelkää näitä vieraita koiria!!!:headwall:
Juu no omakotitaloalue tääkin on mutta ei maalla. Nuo naapurit valittivat kuitenkin kovin kärkkäästi toisen naapurin koirasta joka oli omalla pihalla juoksuvaijerissa.Kuulemma pelotti ohikulkijoita. Onneks me ei olla kuitenkaan ainoita joilla menee hermot noihin kissoihin.
 
Mama
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Aika vöhnäke ap olet! Mieluummin annat kissojen paskoa hiekkalaatikkoon, raapia ja hyökkiä lapsia ja tulla sisään, vaikka allergisia kotoa löytyy, kuin että tarttusit asiaan reippasti!
Mä oon soitellut eläinsuojeluvalvojalle viimeks kaks viikkoa sitten,mutta kun eivät voi tehdä asialle mitään koska kissoilla on omistajat tiedossa. Jos ei omistajia tiedettäisi niin hakisivat pois.
 
Tumpula
Ärsyttää tuollaiset kissanomistajat, ne pilaa meidän kaikkien kissaihmisten maineen. :/

Jos ei puhe tehoa niin loukuta kissat ja vie löytöeläintaloon. Luulisi muutaman hakureissun maksuineen tehoavan.
 
vieras
Helpottavaa kuulla, että muillakin on sama ongelma. Me huomautimme pari vuotta sitten naapurille niiden kahdesta kissasta, jotka paskoivat lasten hiekkalaatikolle ja naarmuttivat auton konepeltiä. Ei mitään vaikkutusta, edelleenkin vapaina kulkevat. Ja tämäkin on okt-alue mutta ei maalla. Ollut aika kylmät välit naapuriin sen jälkeen...
 
v
Mitä jos koittaisit säikytellä ne kissat pois. Tuntuu hieman omituiselta että kissat kävis lasten päälle?! Kanin kyllä ymmärtää että tappoivat jos siihen on ollu tilaisuus. Ja että sisälle tulevat.. Minä varmaan suihkuttaisin muutaman kerran letkulla kylmää vettä päälle, siitä kissat ei vahingoitu tai hätistelisin kunnolla jollain pois, luulis nyt jotain oppivan.
 
ohhoi
kyllä loppu naapurin kissan kuseskelut ja paskomiset meidän pentujen hiekkalaatikkoon kun latasin sitä ilmakiväärillä päähän lähietäisyydeltä. ei oo kissaa näkyny ei.
 

Yhteistyössä