Miten toimin naapuruston kissojen kanssa

  • Viestiketjun aloittaja Mama
  • Ensimmäinen viesti
Mama
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä aitaisin pihan jo tuon allergian takia.
Miehelle tosta sanoin,mutta totesin sitten että kyllähän ne yli siitäkin sitten tulee jos tuosta nykysestäkin kulkevat. Kun ei saa tälle alueelle rakentaa korkeeta aitaa,oliko se 120cm se sallittu korkeus.
 
Mammukka
Meidän tontilta sain kissojen vierailuja ainakin vähennettyä, kun aina katin pihassa havaittuani menin ulos ja lähestyin kissaa pitäen hirveetä meteliä, esim. paukutin käsiä ja huusin. Samalla taisin kyllä saada jonkinmoisen hullun eukon maineen..
 
Mama
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
Ei ne kissat saa vapaana juosta. Joku muu osaa varmasti ettiä jotain lakipykälää tähän. Sen sitten kiikutat naapurille.

Inhottavaa tuollanen :hug:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030612 tässä se pykälä...
4 luku
Eläimet
14 §
Koirakuri

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)

3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.

Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.

Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä.

Tulostin tuon ja vien postilaatikkoon kun haen poikaa eskarista :D
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja Mama:
Tulostin tuon ja vien postilaatikkoon kun haen poikaa eskarista :D
Hyvähyvä. :D
Tuota kylmällä vedellä ruiskuttelua kannattaa myös kokeilla.

Muistan kun meidän naapurille mainitsin että meille tulee kissa. Ilme oli :| ja kommentti että jaa, sehän kivaa... Lisäsin perään että se on kyllä vain valjaissa ulkoileva sisäkissa joten saa kukkapenkit olla rauhassa. Ilme muuttui =) . :D
 
Mama
Alkuperäinen kirjoittaja Mammukka:
Meidän tontilta sain kissojen vierailuja ainakin vähennettyä, kun aina katin pihassa havaittuani menin ulos ja lähestyin kissaa pitäen hirveetä meteliä, esim. paukutin käsiä ja huusin. Samalla taisin kyllä saada jonkinmoisen hullun eukon maineen..
:D Täytyy kokeilla! :D
 
Karamelli84
Elä inhoa kissaa. Ne on kuitenkin vaan aika viattomia luontokappaleita ja todella uteliaita ja tutkivaisia otuksia. Minulla 1 kissa ja naapureiden vuoksi sillä on pitkän pitkä juoksunaru takapihalla, pääsee siinä ulkoilemaan ja metsästämään kaupunkialueella. Maalla saa olla irti. En itse halua että kisuni käy sotkimassa toisten hiekkalaatikot tai aiheuttaa muutakaan häiriötä. Kysy naapuriltasi, voisiko hän laittaa kissoillee juoksu narut tai rakentaa sellaisen kissatarhan, jossa katto pään päällä ja kaikkia virikkeitä.

Ihmettelen tuota naapuria, eikö hän välitä kissoistaan kun antaa noin vapaana kissojen juosta. Moni ihminen olisi jo saattanut kidutttaa tai muuten pahoinpidelllä niitä. Ja se on kamalaa.

Toivon teille sopua ja että naapuri ymmärtäisi olevansa vastuussa eläimistään.
 
Argh
Alkuperäinen kirjoittaja Mama:
Olen saanut jo vihat niskoilleni naapuireilta kun yritin ystävällisesti sanoa etten pidä siitä että heidän kissat tulevat meidän pihalle. Meidän pihalta poistettiin jo lasten hiekkalaatikko koska kissat kävivät siellä tarpeillaan. Omia lemmikkejä emme voi pitää pihalla koska kissat tappoivat niistä jo yhden.
Lapsista ne eivät tykkää ja usein onkin lapsilla ollut naarmuja silmäkulmassa,naamassa,käsissä ja jaloissa kissojen hyökättyä päälle. Myöskin vauvanvaunuista olen joutunut kissoja hätistelemään useasti pois verkostakaan ei ollut apua.
Meillä on perheenjäsenistä kolme kissa-allergikkoja joten siksi haluaisin välttää kissojen kulkemista jopa meillä sisällä eikä tuo kissanpissalta haiseva pihakaan ole kiva.
Kuulemma kissat saavat tehdä näin.Jos minä päästäisin koiran naapuriin kuseksimaan ja paskomaan tulisi taatusti noottia heti.
Auttakaa ihmiset. Ei jaksa enää...
Meillä sama ongelma, tosin hieman pienemmässä mittakaavassa.
Oma kissa on sisäkissa ja siinä ei ole mitään ongelmaa. Mutta naapurustossa on lukuisia perheitä, joiden kissat "on aina saaneet kulkea vapaana, eikä ne tottuisi olemaan vaan sisällä". Ai, kumma kun meidän kissa oppi 6-vuotiaana ihan iisisti?!
Kissat metsästävät mm. oravia ja pikkulintuja ja näitä raatoja löytyy meidänkin pihalta. Useampaan kertaan on tullut omalla pihalla tallattua kissanpaskaan ja sekös naurattaa (NOT), kun lapset möyrivät pihalla ja vaatteet on samassa töhnässä. Kerran joku katti oli käynyt meidän kuistilla kusaisemassa siellä kuivumassa olleisiin puhtaisiin pyykkeihin :(
Olen miettinyt sotaisimmalla tuulella ollessani losauttavani irtokissat päiviltä, olen mielessäni moneen kertaan marssinut kertomaan naapureille kaupungin järjestyssäännöistä, jotka kieltävät kissojen ja koirien irtipitämisen, olen ajatellut monistaa ja alleviivata punakynällä kyseiset säännöt ja tiputtaa näiden kissanomistajien postilaatikkoon, jne.
Mutta tehokkainta on varmaan käydä lainaamassa kissaloukut paikalliselta kissatalolta ja toimittaa katit sinne kastroitaviksi, jne. Ja jos/kun omistajat ne sieltä noutavat ja saavat siitä laskun käteen, ehkä se auttaa muistamaan ainakin hetken aikaa, että kissat kuuluu sisätiloihin.
 
auringonkukka-75
Meillä oli naapurien kanssa ongelma meidän kissojen takia. Oltiin just muutettu tähän ja kissat, 4kpl, kulkivat vapaana. Oltiin ostettu jo kaikki tarvikkeet kissa-aitauksen tekoa varten, mutta tekeminen ei käynyt hetkessä, siihen meni varmaan 2-3vk. Naapuri tuli kertomaan, että meidän kissat käyvät heidän pihallaan ja se ärsytti häntä. No, tietysti ymmärrän, että se ärsyttää. Kerroin, että ollaan juuri rakentamassa aitausta kissoille ja pidän killit siihen asti sisällä, kunnes aitaus valmistuu. Sitten, kun aitaus oli valmis, naapuri tuli valittamaan, kun kissoja pidetään aitauksessa. Hänen mielestään kissojen pitää saada kulkea vapaana, se kuuluu niiden luontoon :whistle: No, meillä se naapurin valitus suuntaan tai toiseen ei vaikuttanut, koska aitaus oli päätetty rakentaa kissoille sen tähden, että se on turvallisempaa kissoille ulkoilla siellä, kun vapaana. Meillä se aitaus on iso ja korkea, siellä on tilaa juosta ja kiivetä. Hyvin ovat viihtyneet.

Toiset naapurit ovat käsittämättömän itsekkäitä, niinkuin ap:n naapuri. Minä soittaisin myös tuossa tilanteessa poliisille. Ei ole oikein, että kissat terrorisoivat noin. Ja jos poliisilla ei ole eväitä tehdä mitään, niin sitten tosiaan loukuttaisin ja veisin löytöeläintaloon. Kyllä se vähän kirpaisee, kun hakee sieltä pois kissansa ja maksaa laskun.

Kissanomistajana harmittaa tuollaiset, ketkä pilaavat kaikkien kissanomistajien maineen :(
 
Mama
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja Mama:
Tulostin tuon ja vien postilaatikkoon kun haen poikaa eskarista :D
Hyvähyvä. :D
Tuota kylmällä vedellä ruiskuttelua kannattaa myös kokeilla.

Muistan kun meidän naapurille mainitsin että meille tulee kissa. Ilme oli :| ja kommentti että jaa, sehän kivaa... Lisäsin perään että se on kyllä vain valjaissa ulkoileva sisäkissa joten saa kukkapenkit olla rauhassa. Ilme muuttui =) . :D
On täälläkin monella kissoja, monella on vaan sellanen "kissatalo" pihalla eli eivät kulje vapaana ollenkaan,tai sitten tosiaan valjaissa,mutta kun tuntuu ettei näitä yksiä koske mitkään säännöt tai säädökset. Moni ei edes viitti käydä aukomaan suutaan siellä kun se mies on entinen poliisi.Nyttemmin tosin muissa hommissa.

 
?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä aitaisin pihan jo tuon allergian takia.
Kukas sen aidan maksaa? Sama juttu kissankarkoitusaineiden kanssa, kyllähän sellaisia löytyy, mutta vaikuttavat vain pari päivää, jonka jälkeen ainetta pitää taas roiskia ympäriinsä. Ja se ei ole halpaa. Joten kuka viitsii upottaa kymppitolkulla siihen, vaikka itse on syytön tilanteeseen?

 
Juh
Niin eläintenystävä kuin olenkin, ottaisin kyllä kiinni siitä mistä saisin ja lentäis kissa niin pitkälle ku mahdollista jos meidän lapsia rupeis hätyyttään! En ihmettele yhtään, että jotku käyttää oman käden oikeutta rajoittaessaan kissojen liikkumista, kun on tuollaisia omistajia.
 
Mama
Alkuperäinen kirjoittaja Karamelli84:
Elä inhoa kissaa. Ne on kuitenkin vaan aika viattomia luontokappaleita ja todella uteliaita ja tutkivaisia otuksia. Minulla 1 kissa ja naapureiden vuoksi sillä on pitkän pitkä juoksunaru takapihalla, pääsee siinä ulkoilemaan ja metsästämään kaupunkialueella. Maalla saa olla irti. En itse halua että kisuni käy sotkimassa toisten hiekkalaatikot tai aiheuttaa muutakaan häiriötä. Kysy naapuriltasi, voisiko hän laittaa kissoillee juoksu narut tai rakentaa sellaisen kissatarhan, jossa katto pään päällä ja kaikkia virikkeitä.

Ihmettelen tuota naapuria, eikö hän välitä kissoistaan kun antaa noin vapaana kissojen juosta. Moni ihminen olisi jo saattanut kidutttaa tai muuten pahoinpidelllä niitä. Ja se on kamalaa.

Toivon teille sopua ja että naapuri ymmärtäisi olevansa vastuussa eläimistään.

En mä noita kissoja inhoa,mutta omistajista alkaa muodostua varsin ikävä kuva ajan kuluessa.
 
Argh
Meillä on muuten myös naapuri, jonka kaksi isoa hurttaa on vapaina, kun ne pysyy omalla tontilla, meinaan silloin kun pysyvät... Nekin käyvät toisten pihoilla ja paskantavat meidänkin tontille, eikä jätöksiä koskaan korjata pois kun ovat lenkillä. Eilen toinen niistä kusaisi postilaatikkomme kylkeä vasten, omistaja vaan huuteli.että "tule jo". Silloin kyllä pinkaisin perään ja sanoin, josko olisi kusettamatta siihen, kiitos. Otti itseäkin päähän, että kysyin oikein nätisti tällaista asiaa, vaikka olisin voinut olla oikeasti aika v-pää ja sanoa, että nyt meni liian pitkälle, ja jollei moinen lopu, alan hoitaa asiaa vähemmän kiltisti!
 
voi ei
Kyllpä on taas tyhmiä naapureita! Meillä oma katti on sisäkissa ja ulkona liikkuu narussa. Ymmärrän sinua täysin ja nyt otat sain vaan kunnolla esille. Sanot että jos ei tahti muutu niin se muutetaan!! Otat yhteyttä isännöitsijään, talohallitukseen,poliisiin ja kyllä se paikallislehtikin toimii...mutta muista eläin tässä on syytön mut ne omistajat ei!!!
 

Yhteistyössä