miten toimia?

meinaan kun epäilen lapsellani (5 kk) allergioita, jos vien yksityiselle lääkäriin, niin lastenlääkärille vai jollekin allergioihin erikoistuneeseen? ja korvaako vakuutus, on otettu jo ennen syntymää? =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.07.2006 klo 21:24 emppu kirjoitti:
meinaan kun epäilen lapsellani (5 kk) allergioita, jos vien yksityiselle lääkäriin, niin lastenlääkärille vai jollekin allergioihin erikoistuneeseen? ja korvaako vakuutus, on otettu jo ennen syntymää? =)

Yksityiselle vaan! Sitä vartenhan vakuutukset ovat. Miksi maksaa turhaan kalliita vakuutusmaksuja? Meil meni niin et terkkarin kautta saatiin lähete sairaalaan lasten polille. No, siel käytiin pari kertaa ja se touhu oli kyllä niin uskomatonta (en jaksa tässä kertoa) että mulla meni hermot ja varasin ajan yksityiseltä lasten allergologilta. Sieltä ollaan saatu apu tytön allergioihin, joiden kanssa taisteltiin puoli vuotta. Meidän kaupungissa ei edes ole lasten allergologia, joten vietiin lähimpään sellaiseen, 180km tuli matkaa. Vakuutus korvasi kaikki matkat, lääkärissä käynnit ja lääkkeet (ei kyl apteekin maidonkorvikkeita). Meil Tapiolan lapsivakuutus, otettu 3kk ennen lapsen syntymää. Kannattaa katsoa vakuutuskirjasta mitä teidän vakuutus korvaa. Kaikki ei ole samanlaisia. Mutta ilman muuta sinuna veisin lapsesi suoraan yksityiselle allergialääkärille!
 
Meillä taas yksityiseltä puolelta huonompi kokemus, kontrollit olivat lähinnä puhelimitse. Kuinka atooppista ja allergista lasta voi hoitaa näkemättä????? Ilmeisesti meille sattui vain kehno lääkäri. Itse olen ollut tyytyväinen keskussairaalan palveluihin.
 
No ehdottomasti kannattaa hoitaa tutkimukset ja lääkärikäynnit yksityisen sektorin kautta. Palvelu on siellä nopeampaa ja pääsee suoraan erikoislääkärille. Juuri tämän edun takiahan maksat lapsellesi vakuutusta.
 

Yhteistyössä