Miten toimia kun naapurin 8-vuotias poika kiipeilee melko korkean kuusen latvaan?

Kuulemma hänen isänsä oli sanonut toiselle naapurillemme, että "antaa pojan kiipeillä ja nauttia elämästä". :O

Mä näin tänään kun se kiipes ja mä pelkäsin kuollakseni, että se rysähtää sieltä alas. Oli jossain samalla tasolla kun meidän talon kolmannen kerroksen ikkunat.

Jos ei isä halua puuttua asiaan, niin voiko tuosta tehdä ilmotuksen jonnekin vai onko se ihan ok, että se kiipeilee sinne ja voidaan vaan toivoa, ettei oksat katkea tai ote lipsu?
 
tiimarinvihko
Kiipeily on toki hyvästä, mutta ei noin korkealle mielestäni. Mä en ainakaan haluis olla todistamassa kun se poika tulee sieltä alas joku päivä. Yksi naapurin mies sanoi "anteeks mä lähden kotiin" tänään, viitaten siihen ettei pystynyt katsoa kun se poika keikku siellä kuusenlatvassa.
 
Mä antaisin lapsen kiipeillä :whistle: :D Itsekin olen kiipeilly vaikka missä ja ihan hyvin on menny :snotty:

Oikeasti, varsinkin puissa kiipeillessä on putoamisen vaara aika pieni =) Ts jos ote lipsuu niin hyvin suurella todennäkösyydellä saa jostakin toisesta paikkaa kiinni ettei rysähdä.

Koska tuonikäinen liikkuu jo niin paljon itsenäisesti on mun mielestä turha kieltää...
 
Tuskin se lapsi siellä korkealla kiipeilis jos olisi epävarma taidoistaan, todennäköisempää taitaa silti olla auton alle pyöräily tms.
Komppaan vanhempia, itsekin leikin enemmän lapsena puissa tai kallioseinämillä kiipeillen kun hiekkiksellä. Anna lapsen nauttia ja hillitse hermosi.
Vahinkoja tapahtuu jos on tapahtuakseen.
 
sama huoli
Minulla oli myös sama pelko edellisessä asuin paikassa. Siellä kanssa suunilleen saman ikäinen poika kiipesi korkean kuusen latvaan, ja kyllä välillä hirvitti, kun kauhea ritinä ja rutina vaan kuului, kun poika pyöri siellä latvaoksissa. Pelkäsin kyllä välillä, että oksa pettää alta.
 
Mä en ole koskaan kiipeillyt noin korkealle, etenkään missään kuusessa, jonka oksat ritisee alla.

Enkä mä antais mun lasten ikinä kiivetä sinne latvaan, niin kauan kun mä elän niin ne ei sinne kiipeä. No ehkä johonkin puoliväliin sitten kouluiässä.
 
Taitavaimmankin kiipeilijän alla voi oksa katketa. Puun latvustossa ne oksat eivät ole kovin kestäviä.
Tai kuusesta en tiedä, mutta männyissä ei ainakaan. Sen tiedän. :| :ashamed:

En minä ilmoitusta tekisi, ei kai ole oikein mitään tahoa jonne ilmoittakaan. Lasta itseään saattaisin ystävällismielisesti jututtaa. Toivottavasti poika ei putoa.
 
Kyllä mielestäni tuossa joutuu naapuri ikävään "välikäteen", vaikka on täysin syytön asiaan. Kuvitelkaapa ne otsikot ja jutut palstalla jos lapsi putoaa puusta ja loukkaantuu/kuolee ja selviää, että naapuri oli paikalla, mutta ei tehnyt mitään ennen putoamista. Minua inhottaa olla uimarannalla silloin jos siellä on pieniä lapsia yksinään, aina pelottaa, että jotain sattuu ja minua syyllistettäisiin asiasta.
 

Yhteistyössä