Miten toimia koiran ja lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
Eli meillä on koiranpentu 4kk ja kaksi lasta. Poikaa 4v koira on koko ajan puremassa ja murisee. Kiellän mutta sama jatkuu. Nyt uutena on tullut että pissailee pojan lelujen päälle!! Ja sohvalle missä kohtaa poika yleensä leikkii. Poika itse alkaa huutamaan ja huitomaan kun koira alkaa tuota puremista.

Ilmeisesti pitää poikaa alempana. Mitä mun pitäisi tehdä että loppuu?

heillä on valtataistelu menossa. soita koirakouluttajalle ja kysäse apua sieltä. Laopsen pitää lopettaa huitominen, koiralla pitää olla oma paikka jonne lapset ei saa mennä.

Taas yksi esimerkki tapaus jossa eläin saa kärsiä.
Ensinnäkin 4kk pentu on tosiaan pentu, ei se ymmärrä merkata toisten tavaroiden kotiin.
Eli tutustuppa ensin koirankasvatus oppaisiin sekä siihen miten niitä tulee kohdella ja se että opetat myös alusta asti lapsesi siihen ettei koira ole lelu.

Alkuperäinen kirjoittaja joopa joo:
Taas yksi esimerkki tapaus jossa eläin saa kärsiä.
Ensinnäkin 4kk pentu on tosiaan pentu, ei se ymmärrä merkata toisten tavaroiden kotiin.
Eli tutustuppa ensin koirankasvatus oppaisiin sekä siihen miten niitä tulee kohdella ja se että opetat myös alusta asti lapsesi siihen ettei koira ole lelu.

No ei tuo eläin kauhean kärsineeltä näytä. Päinvastoin. Poikaa käy sääliksi kun rupeaa itkemään. Siis se pissailee pojan lelut ja jos pääsee huoneeseen niin automaton. Ja taidan olla sitten tyhmä kun oletan että juuri nuo pikkulirut on sitä merkkailua. Ja koiraa ei ole pidetty leluna ollenkaan. Kyllä tiedän itse miten kohdella, mutta ei tuo 4v suostu komentamaan. Täytyy varmaan lukea lisää.

laita paperia ulko-oven eteen ja yritä kiidättää se sinne aina ku alkaa näyttää siltä että pissi tulee ja siitä sitten ulospäin! mä en oo ikinä ollu näitä "lue oppaasta" ihmisiä ja hyvin on pärjätty 1xkoira pennusta lähtien ja 2xlapsia (toinen lapsi jo ennen koiraa..) sanotaan äänensävyllä josta tietää et ei tykätä jos hosuaa tms lasten läheisyydessä, kyllä se siitä oppii, valtataistelua ihan selvästi, tsemppiä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
laita paperia ulko-oven eteen ja yritä kiidättää se sinne aina ku alkaa näyttää siltä että pissi tulee ja siitä sitten ulospäin! mä en oo ikinä ollu näitä "lue oppaasta" ihmisiä ja hyvin on pärjätty 1xkoira pennusta lähtien ja 2xlapsia (toinen lapsi jo ennen koiraa..) sanotaan äänensävyllä josta tietää et ei tykätä jos hosuaa tms lasten läheisyydessä, kyllä se siitä oppii, valtataistelua ihan selvästi, tsemppiä!!!

Siis käy kyllä pihalla pissalla ja paperilla käynyt jo pitkän aikaa. Siksi ajattelin olisiko merkkailua, kun juuri käynyt paperilla ja sitten lirauttelee lelujen päälle ja sohvalle. Täytyy nyt itse olla tarkemmin komentamassa jos tepsisi. Kiitos neuvoista :)

4kk ikäinen pentu ei pidä ketään alempana. Se on vielä ihan liian kakara ymmärtämään tommosta. Normaali pentu.
Mikä rotu kyseessä? Miten tapakasvatus etenee muuten?
Pentu ei saisi saada epätoivotulla käytöksellä minkäänlaista huomiota. Sitä ei siis saisi edes kieltää koska pennusta se tuntuu vaan hauskalta niin kauan kunnes se oikeasti oppii sanan ei. Oletteko harjoitelleet sen ymmärtämistä?
Eli aina kun penska tekee jotain mitä se ei saisi isona tehdä, parasta on kun sille ei anna mitään huomiota. Näin se ei saavuta käytöksellään mitään.
Pojan käytös (vaikka toki ymmärrettävää onkin) tekee tuosta pennulle tosi hauskan leikin.
Teidän pitää nyt vaan yrittää opettaa pennulle hyvin se kieltosana ja olla huomioimatta sitä lainkaa kun tekee kiusaa. Jos mahdollista, poika voisi aina lähteä pois tai kääntää selkänsä pennulle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Siis käy kyllä pihalla pissalla ja paperilla käynyt jo pitkän aikaa. Siksi ajattelin olisiko merkkailua, kun juuri käynyt paperilla ja sitten lirauttelee lelujen päälle ja sohvalle. Täytyy nyt itse olla tarkemmin komentamassa jos tepsisi. Kiitos neuvoista :)

Korostan vielä, että älä komenna, ennen kuin olet varma että pentu ymmärtää mitä tarkoitat. Huutaminen, karjuminen, toruminen yms. on vaan itsevarmalle pennulle hauskaa huomiota...

Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
4kk ikäinen pentu ei pidä ketään alempana. Se on vielä ihan liian kakara ymmärtämään tommosta. Normaali pentu.
Mikä rotu kyseessä? Miten tapakasvatus etenee muuten?
Pentu ei saisi saada epätoivotulla käytöksellä minkäänlaista huomiota. Sitä ei siis saisi edes kieltää koska pennusta se tuntuu vaan hauskalta niin kauan kunnes se oikeasti oppii sanan ei. Oletteko harjoitelleet sen ymmärtämistä?
Eli aina kun penska tekee jotain mitä se ei saisi isona tehdä, parasta on kun sille ei anna mitään huomiota. Näin se ei saavuta käytöksellään mitään.
Pojan käytös (vaikka toki ymmärrettävää onkin) tekee tuosta pennulle tosi hauskan leikin.
Teidän pitää nyt vaan yrittää opettaa pennulle hyvin se kieltosana ja olla huomioimatta sitä lainkaa kun tekee kiusaa. Jos mahdollista, poika voisi aina lähteä pois tai kääntää selkänsä pennulle.

Kiitos neuvoista. Rotu on kleini. Itse olenkin tehnyt niin että jos alkaa puremaan niin en huomioi mitenkään. Ja lopettaa sitten. Ehkä tuo vielä on sitten niin vauva. Ei olla muuta opeteltu kun sisäsiisteyttä ja luokse tulee kutsumalla. Täytyy pojalle selittää vielä että lopettaisi sen huitomisen.

Tässä olisi ihan toinen foorumi jossa saat varmasti apua ongelmiisi. http://www.atfreeforum.com/kaapiot/index.php Eli foorumi on kleineille, mitteleille ym. pikkupystyksille.:) Itseasiassa siellä onkin jo ketju koiran ja lapsen yhteiselosta.

Yhteistyössä