Miten toimia ja olla miehen itsemurha yrityks. jälkeen? Auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei. Kertokaa viisaammat miten toimia ja olla miehen itsemurha yrityksen jälkeen?

Lyhyesti meistä, naimisissa vuosia, lapsia on, miehellä alko ong. ja ei halua että minä kävisin missään. Olenhan äiti ja vaimo niin minun paikka kotona, ei koskaan tuulettumassa koska miehestä tuntuu se pahalta.

Joskus tulee kausia, että olen niin kyllästunyt katselemaan joka perjantaista kännäämistä ja sammumista, ja eroa olen miettinyt ja miehelle siitä sanonut, mutta se kärjistyy sitten siihen että mies yrittää itsemurhaa. 2 yritystä jo takana, eilen kännipäissään soitti ambulanssin kun hänellä kuulemma itsetuhoisia ajatuksia.
Jos puhun erosta, menee aina näin. Mies ei vähennä tms juomista,sanoo itse että saa kerran viikossa ottaa. Voi ehkä luvata ottaa sievemmin tai pienempiä määriä, mutta miehellä tosi huono viinapää ja juo kamalaa vauhtia ja sammuu aina. Se ei muutu vaikka kuinka lupaa.
Mies pääsi aamulla kotiin,mitä suuresti ihmettelen.. aina joutunut olemaan vaan max 4vrk. ja sanoo että voinko harkita eroa. Tuntuu että mies hallitsee näin. Miten minulla kuuluisi nyt olla? Tukea, ymmärtää, olla ihana ja lopettaa ero mietinnät, vai miten? Miehen alkon köyttö ei muutu, se on todistettu vuosien aikana.

Ja pahinta, aina tulee lastensuojeluilm. mistä minä ja lapset kärsitään. Tammikuussa loppui asiakkuus sosiaalitoimistoon, nyt alkaa taas varmaan uudelleen.. Mitä teen? Rakastan miestäni mutta en jaksa tätä, pelossa elämistä ym. Ja pelkään menettäväni lapset miehen vuoksi.. :'(

Kysy mieheltäsi olisiko halukas hakemaan hoitoa. Terapiaa tarvitsee. Ei ne ongelmat muuten ratkea. Vaikka lopettaisi juomisen niin silti taustalle jää syy miksi haluaa juoda. Jonkin syynhän takia hän haluaa itseään satuttaa. Ei ne ongelmat sillä ratkea, että sinä lupaat olla eroamatta ja jäät silittämään päähän.

Sanot miehelle, ettei sellaisesta liitosta tule mitään, missä ainoa syy olla yhdessä on toisen kiristäminen itsemurhalla. Kerro tilanne myös miehen terapeutille. Ja kaikille muille viranomaisille.

• Tykkää
Reactions: m1es
Kyllähän mies pitäisi saada rehelliselle katkolle. Ja sen jälkeen psyk.osastolle.
Ei tuon kaltainen jatkuva itsemurhan hautominen parane millään kerta kuukaudessa psykologin kanssa juttelulla.

Kyll hänelle on vähintään keskivaikea masennus, itsetuhoisuutta.
Menette lääkäriin.
Vähintään lääkitys on tarpeen, eikä sekään auta heti.
Menette lääkäriin.

Alkoholi näyttäisi olevan ongelma, koska se laukaisee itsetuhoiset ajatukset ja aiheuttaa riitaa perheessä. Ap:n pitäisi löytää siihen apu. Joku keskusteluryhmä alkoholistien omaisille voisi olla avuksi selkeyttämään omia ajatuksia ja näkemään, miten tilanteessa kannattaa edetä.

Kyllähän mies pitäisi saada rehelliselle katkolle. Ja sen jälkeen psyk.osastolle.
Ei tuon kaltainen jatkuva itsemurhan hautominen parane millään kerta kuukaudessa psykologin kanssa juttelulla.

Kyll hänelle on vähintään keskivaikea masennus, itsetuhoisuutta.
Menette lääkäriin.
Vähintään lääkitys on tarpeen, eikä sekään auta heti.
Menette lääkäriin.

Mies ei näe alkon käytössä ong. Ja olisi jäänyt osastolle mutta käskivät osastolta kotiin, vaikka mies kertoi ajatuksista. Ihmettelen miksi eivät ota hoitoon jos itsetuhoisia ajatuksia.
Päivystyksessä kirjoittivat lähetteen sinne osastolle ja sanoivat että pitempi hoitoreissu tulee,mut tosiaan osastolta käskivät lähteä kotiin.

Paniikkihäiriö lääkitys on miehellä.

No ensinnäkin, katkolle ei mennä humalassa eikä krapulassakaan. Sinne ,ennään omasta tahdosta ja selvinpäin. Minä ottaisin eron, sillä näyttää olevan aika ongelmainen tapaus. Tuo itsarilla uhkailu ja niiden yrittäminen (niin, miten tosissaan niitä sitten yrittää...) on vaan lapsellista huomion kerjäämistä ja kiristyskeino sinua kohtaan. Minä ainakaan viis veisaisin moisesta pelleilystä. Tiedän, kuulostan julmalta, mutta mä en suostuisi moiseen kiristykseen ja oman mielenterveyden menettämisen yhden miehen takia. Hoitoa se tasvis, mutta jos se ei näe itse itsessään mitään ongelmaa (onko vielä narsistisiakon piirteitä) niin se houtohan ei auta pätkän vertaa, parantumisesta puhumattakaan. Ja jos se oikeesti haluis ittensä rappaa, niin se olis viimeistään toisella kerralla keksiny keinon miten se varmaan onnistuu. Eli siis pelkkä keino kahlita sun sinne kotiin. Joten ei kun eropaperit vetämään. Tsemppiä!

Mies ei näe alkon käytössä ong. Ja olisi jäänyt osastolle mutta käskivät osastolta kotiin, vaikka mies kertoi ajatuksista. Ihmettelen miksi eivät ota hoitoon jos itsetuhoisia ajatuksia.
Päivystyksessä kirjoittivat lähetteen sinne osastolle ja sanoivat että pitempi hoitoreissu tulee,mut tosiaan osastolta käskivät lähteä kotiin.

Paniikkihäiriö lääkitys on miehellä.

Kyllä voi päästä kotia, jos nyt ei niin akuuttia hätää ole. Eli ettei mies aio heti tänää ajaa rekkaa päin tms.
Mutta tämä vaatii tietty häneltä, ja sinulta, seurantaa. Jos tuntuu että miehen olo taas yhtäkkiä pahenee mahdottomaksi, niin sitten taas päivystykseen, tai soittaa sen ambulanssin. Ja sitten aikaistetaan/kiirehditään/mennään suoraa osastolle.
Miehesi muuten teki tässä ihan oikein kun soitti apua. Harvoin tämmöiset soitot aikuiselta mieheltä turhia on (kynnys soittaa ja häpeä on niin suuri), mutta joku hänessä pystyi nousemaan noiden tunteiden yläpuolelle, rakkaus teitä kohtaan?Tieto että rakastatte häntä?Toivo siihen että hänellekin apua vielä olisi tarjolla?

Vaikka alko nyt näyttäytyykin teille ulospäin suurimpana ongelmana, niin en minäkään usko että se pohjimmiltaan on se suurin ongelma - vaikka se sitten ongelmia aiheuttaakin. Alko vain taitaa olla "lääkkeenä", edes sen pikkuisen hetken turrukkeena pahaa oloa vastaan. Jossei hän käyttäisi alkoa, hän lääkitsisi itseään jollain muulla.

Hoitojaksolla hän saa apua myös tuohon alkoon, oppii miten tuhoisaa se on perheelle, ja saa ehkä parempia hyviä lääkitsemiskeinoja/selviytymiskeinoja pahaa oloa helpottamaan.

Osastolla myös selviää muut diagnoosit ja aloitetaan lääkitys. Paniikkihäiriölääkitys ei kuitenkaan taida riittää pidemmän päälle miehesi kohdalla.

Auta sitä tekemään se itsari. Sä voit myös tappaa sen vahingossa ja sillä tavalla että se oli vaan onnettomuus. Tuhoo sen silmät ja jalat ja kädet tai polta sen iho kokonaan vahingossa.

No ensinnäkin, katkolle ei mennä humalassa eikä krapulassakaan. Sinne mennään omasta tahdosta ja selvinpäin. Minä ottaisin eron, sillä näyttää olevan aika ongelmainen tapaus. Tuo itsarilla uhkailu ja niiden yrittäminen (niin, miten tosissaan niitä sitten yrittää...) on vaan lapsellista huomion kerjäämistä ja kiristyskeino sinua kohtaan. Minä ainakaan viis veisaisin moisesta pelleilystä.

Tekstisi on täynnä väärää tietoa.
Tässä sinulle esim Turun ohjeet, jossa hyvin selkeästi sanotaan "Selviämisasema on turvallinen paikka päihtymystilasta selviämiseen ilman lääkitystä."
- Mitä maalaisjärkesi sanoo??? Että alkoholisti voi saada apua kierteen katkaisuun vasta sitten kun on jo itse katkaissut kierteen?? Ja jollain pyhällä hengellä selvinnyt hengenvaarallisista delirium oireista??

http://www.a-klinikka.fi/hoitopalvelut/turun-seutu/turun-katkaisuhoito-ja-selviamisasema

Toinen mitä en ymmärrä???
Yrittäminen on vain lapsellista pelleilyä mistä voi viis veisata???
Eli sitten kun oikeasti tappaa itsensä, eikä pyydä tai hae apua keneltäkään, niin niin sitten vasta voi ajatella, että Ai kappas vaan!! Olihan se sittenkin sairas eikä vaan lapsellinen!

Eri asia jos ei enää halua olla yhdessä.
Kyllä erota saa vaikka heti kuka vaan jos haluaa.

Tekstisi on täynnä väärää tietoa.
Tässä sinulle esim Turun ohjeet, jossa hyvin selkeästi sanotaan "Selviämisasema on turvallinen paikka päihtymystilasta selviämiseen ilman lääkitystä."
- Mitä maalaisjärkesi sanoo??? Että alkoholisti voi saada apua kierteen katkaisuun vasta sitten kun on jo itse katkaissut kierteen?? Ja jollain pyhällä hengellä selvinnyt hengenvaarallisista delirium oireista??

http://www.a-klinikka.fi/hoitopalvelut/turun-seutu/turun-katkaisuhoito-ja-selviamisasema

Toinen mitä en ymmärrä???
Yrittäminen on vain lapsellista pelleilyä mistä voi viis veisata???
Eli sitten kun oikeasti tappaa itsensä, eikä pyydä tai hae apua keneltäkään, niin niin sitten vasta voi ajatella, että Ai kappas vaan!! Olihan se sittenkin sairas eikä vaan lapsellinen!

Eri asia jos ei enää halua olla yhdessä.
Kyllä erota saa vaikka heti kuka vaan jos haluaa.

Niin sori, mut mä en asukaan kaupungissa. Mutta täällä on ollut ainakin vielä tässä muutamia vuosia sitten sitten sääntö, että katkaisuun ei ole otettu kännisiä. Katkaisu kun on täällä maalla vuodeosaston yhteydessä. Ajatuksena lähinnä se, että jos oikeesti haluaa katkolle (eikä vaan päiväks pariks ilmasia safkoja ja muuta ylläpitoa), niin sitten pitää aloittaa siitä, että näyttää sen ja tulee selvinpäin, jolloin toivottavasti tolkku toimii ja pystyy oikeasti ilmaisemaan mitä haluaa. Kyllähän niitä humalaisia sais majottaa huvikseen "katkon" varjolla vaikka joka yö. Sit ne lähtee seuraavana päivänä, kun pää selkiää ja vatta täynnä ja mahdollisesti puhtaata vatteetkin vielä päällä.

Ja kyllähän tuo ap:n tapaus kuulostaa lapselliselta hiomionhaulta, jos "leikki" itsarilla vaan sen takia, että sais pidettyä ilmasen eukon nyrkin ja hellan välissä. Kuten sanoin, jos se haluis oikeesti kuolla, se olis keksiny siihen varman keinon jo heti tokalla kerralla, jos eka kerta ei tuonu tulosta. Ja jos se oikeesti haluaa apua, niin se hakee sitä selvinpäin ja jostain muualta, kun alentumalla tuollaseen känniseen henkiseen alistamiseen pelolla itsemurhastaan. Joo en kiellä sitä, etteikö ap:n äijä varmaan apua tarvi, mut ei niihin itsareihin, vaan tuohon narsistiseen vallan käyttöön ja alkoholismiin. Mä olen narsistisesta ihmisestä eroon liittyen kuunnellu tuota samaa uhkailua monet kerrat (ex tosin ei edes yrittäny mitään) ja edelleen se äijä on hengissä. Heti kun löysi uuden uhrin, niin loppu itsaripuheet siihen paikkaan. Sitä se on kuulemma harrastanu muidenkin exiensä kanssa.

Yhteistyössä