Miten toi lapsi VOI olla noin hankala?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Ikää 2v ja neiti on aina ollut asteenverran haastavampi tapaus.

Esikoinen on ollut sellainen perus tyytyväinen ja helppo. Mitään ongelmia ei koskaan pienempänä ollut. Kun perheeseen sitten syntyi toinen lapsi, saatiin kokea mitä se elämä voi olla, kun perheeseen syntyy ei niin helppo lapsi.

Kaikki on aina ihan huonosti ja kun jokunen aika sitten ei vielä sanallinen viestintä ollut järin vahvaa, käytettiin apuna hampaita. Lapsi puri kaikkia ketkä eivät toimineet kuten hän halusi...jopa naapurin alta vuodenikäistä vauvaa!

Lyöminen ja repiminen, sekä raapiminen oli niinikään perussettiä tälle samaiselle lapselle.

Nyt, kun puhetta tulee ja hän kykenee tuomaa itseään puheen avulla enempi esiin, on pureminen jäänyt kokonaan. Onneksi. Mutta lyöminen ja repiminen, sekä uusimpana tavaroiden kohti heittäminen on ja pysyy.

Viimeaikoina on tullut enempikin tuota tavaroihin kohdistuvaa tunteenpurkausta. Lapsi saattaa rynkytää porttia hampaat irvessä, potkia sänkyä ja tänään hän suutuspäissään paukautti ovet täysillä lipastoa päin...ja rikkihän se ovi siitä meni, eli siinä on nyt ammottava aukko. Kiva juttu.

Ikää siis tosiaan sen 2v...mikä hemmetti tuo lapsi on silloin, kun sillä on ikää 12v??? Mä taidan olla vielä joku ruma päivä totaali kusessa :O

Viimeksi muokattu:
Mun lapset jossain vaiheessa harrasti tota tavaroiden heittelyä, tai lähinnä esikoinen, jonka kanssa muutenkin oli enemmän ongelmia ennen kuin oppi puhumaan. Jos heitteli omia kamojaan, niin mä otin pois joka ikisen lelun, jonka heitti jonnekin. :D Leluja ei meillä heitellä, piste. :rolleyes: ja sen yhden legendaarisen kerran putsasin lastenhuoneen kokonaan leluista. :whistle: osa niistä kamoista on vieläkin varastossa. :laugh:

• Tykkää
Reactions: Ansu-78
Mun lapset jossain vaiheessa harrasti tota tavaroiden heittelyä, tai lähinnä esikoinen, jonka kanssa muutenkin oli enemmän ongelmia ennen kuin oppi puhumaan. Jos heitteli omia kamojaan, niin mä otin pois joka ikisen lelun, jonka heitti jonnekin. :D Leluja ei meillä heitellä, piste. :rolleyes: ja sen yhden legendaarisen kerran putsasin lastenhuoneen kokonaan leluista. :whistle: osa niistä kamoista on vieläkin varastossa. :laugh:

Tuli sitten sis vähän pidempi lelulakko joidenkin lelujen osalta :D :D :D

Kyllä teidän isompi on ihan normaalin oloinen lapsi ollut aina kun olen likan nähnyt. Joten josko tuolla meidänkin keskimmäisellä ois jotain toivoa?

Kuule chef toi vielä hyvin pientä :D
Täällä kaksi pientä tuittua, toinen pian 3v ja toinen 1,5, isompi on hieman rauhoittunut tai ei ehkä rauhoittunut mutta hänet saa taltutettua verbaalisesti paremmin mutta hullunmylly täällä on..

Kuule chef toi vielä hyvin pientä :D
Täällä kaksi pientä tuittua, toinen pian 3v ja toinen 1,5, isompi on hieman rauhoittunut tai ei ehkä rauhoittunut mutta hänet saa taltutettua verbaalisesti paremmin mutta hullunmylly täällä on..

Meillä ONNEKSI tuo pienempi (1v) on enkeli...aina hyvällä päällä ja suu korvissa. Se vähän tasapainottaa tätä tilannetta :)

Joskin hänelläkin on ollut puremista muutamiin otteisiin. Mutta pureminen kohdistuu vain ja ainostaan tuohon keskimmäiseen, joka ensin hyökkää pienemmän päälle ja ainoa keino pienemmän puolustaa itseään on ne hampaat...muu kun ei tehoa. Väkivalta ei ole ratkaisu, mutta jos tuo nuorin on yhtään äitiinsä tullut, niin isompana se pistää keskimmäisen pakettiin.

Meillä ONNEKSI tuo pienempi (1v) on enkeli...aina hyvällä päällä ja suu korvissa. Se vähän tasapainottaa tätä tilannetta :)

Joskin hänelläkin on ollut puremista muutamiin otteisiin. Mutta pureminen kohdistuu vain ja ainostaan tuohon keskimmäiseen, joka ensin hyökkää pienemmän päälle ja ainoa keino pienemmän puolustaa itseään on ne hampaat...muu kun ei tehoa. Väkivalta ei ole ratkaisu, mutta jos tuo nuorin on yhtään äitiinsä tullut, niin isompana se pistää keskimmäisen pakettiin.

Hei älä nuolase enennkö tipahtaa :D Meidän pienempikin OLi enkeli mutta jotenkin kummassa sieltä paljastui itse piru! Nyt repii, raapii, puree ja tekee tuhojaan, muutos tapthui ihan parissa viikossa...

Meillä vanhempi 2v10kk on niitä, joilla tavarat lentelee kun suututaan. Viime talvena vielä puri, mutta se on oikeastaan jo jäänyt pois. Pikkuveljeään yleensä puri päästä, kun halusi huomiota.
Nyt kun jotain kielletään, niin alkaa tavaroiden heittely, mutta heidän lasten isä heittelee vielä 30-vuotiaanakin tavaroita suuttuessaan.'

Kaverilla on samanikäinen poika, kuin tuo meidän vanhempi ja se on verbaalisesti lahjakkaampi ja on kova inttämään vastaan, mutta meillä taas kun toi puhe on vasta kehittymässä, niin käytetään muita keinoja.

Saa nähdä millainen tuosta nuoremmasta tulee, tällä hetkellä vaikuttaa rennommalta kaverilta kuin isoveljensä, mutta ainahan tuo voi tuosta muuttua :)

[QUOTE="shihtzu";24097128]Meillä vanhempi 2v10kk on niitä, joilla tavarat lentelee kun suututaan. Viime talvena vielä puri, mutta se on oikeastaan jo jäänyt pois. Pikkuveljeään yleensä puri päästä, kun halusi huomiota.
Nyt kun jotain kielletään, niin alkaa tavaroiden heittely, mutta heidän lasten isä heittelee vielä 30-vuotiaanakin tavaroita suuttuessaan.'

Kaverilla on samanikäinen poika, kuin tuo meidän vanhempi ja se on verbaalisesti lahjakkaampi ja on kova inttämään vastaan, mutta meillä taas kun toi puhe on vasta kehittymässä, niin käytetään muita keinoja.

Saa nähdä millainen tuosta nuoremmasta tulee, tällä hetkellä vaikuttaa rennommalta kaverilta kuin isoveljensä, mutta ainahan tuo voi tuosta muuttua :)[/QUOTE]

Eli taitaa lopulta melko monessa perheessä olla näitä tavaranheittelijöitä...toivottavasti se kuietnkin loppuis meiltä ennen 30v ikää :D

Mua sitten jaksaa huvittaa kun tuo meidän just 2 vuotta täyttänyt esittelee aina ne parhaat puolensa esim. neuvolassa/kaupan kassalla ja kaikki ihastelee miten aurinkoinen tapaus hän on.. Nykyään voi todeta että "kunpa tietäisittekin"..;) Eli tavarat lentää, puree esim. pöytää(!!) kun suuttuu ja nyt on koittanut mm. potkia minua/isäänsä jos jokin ei miellytä. Eli sitten kun raivostuu niin sen todella myös huomaa, en kyllä muista että poika ois ollut yhtä kiivas tuossa iässä!

Yhteistyössä