MITEN teillä on varaa? Vai onko kaikki hiukankin uudemmat autot otettu velaksi?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";26589077]Meillä on kaksikin autoa mutta ihan takuulla on ihmisiä jotka ovat erittäin mielellään bussin varassa. Mietippäs niitä huoltoja, korjauksia, vakuutuksia ja veroja jotka säästyy autottomilta ja pääkaupunkiseudulla taitaa päästä nopeammin julkisilla kuin omalla autolla ;)[/QUOTE]

Pääkaupunkiseutu on perseestä. On Täälläki jokapaikkaan niin lyhyet etäisyydet, ettei täällä autoa tarvitse, pyörällä/kävelemällä pääsee.
 
[QUOTE="vieras";26589319]Sä vaan unohdat aina kertoa sen että olet saanut perintöä valtavasti ;) Eli ihan eri tilanne kuin tavallisilla pulliaisilla.[/QUOTE]

Niin, se on vähän eri asia kuin se että omin käsin tienaa ne rahat niitä autoja varten. Harva suurituloinenkaan pystyy ilman perintoja tms ostaa noin uusia autoja tosta vaan. Itsellä paljon lääkäriperheitä lähipiirissä eikä hekään osta noin uusia autoja käteisellä vaikka tulot on suuret.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26589077]Meillä on kaksikin autoa mutta ihan takuulla on ihmisiä jotka ovat erittäin mielellään bussin varassa. Mietippäs niitä huoltoja, korjauksia, vakuutuksia ja veroja jotka säästyy autottomilta ja pääkaupunkiseudulla taitaa päästä nopeammin julkisilla kuin omalla autolla ;)[/QUOTE]

Köyhälle kaikki on kallista...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26589439]Köyhälle kaikki on kallista...[/QUOTE]

Aika uskomatonta oikeasti että joku on noin puusilmäinen. Kuten jo aiemmin sanoin niin esim. pääkaupunkiseudulla pääsee varmasti helpommalla kun käyttää julkisia kun edes parkkipaikkaa ei välttämättä autolle ole. Auto voi olla siis pelkkä stressiä ja hankaluuksia tuova juttu, vaikka _juuri sinulle_ auto onkin must.
 
"vieras"
Meillä on 6 vuotta vanha auto joka vissiin menee vielä tuohon ap:n kategoriaan. Auto oli vuoden vanha hankintahetkellä ja käteisellä maksettiin. Säästöistä maksettiin eikä tehnyt tiukkaakaan, toki jokunen tonni saatiin vanhastakin autosta vaihdossa.
 
"tmv"
[QUOTE="vieras";26589085]Pääkaupunkiseutu on perseestä. On Täälläki jokapaikkaan niin lyhyet etäisyydet, ettei täällä autoa tarvitse, pyörällä/kävelemällä pääsee.[/QUOTE]

No meille tää pääkaupunkiseutu on paras, kaikki lähellä, mukaan lukien perhe, sukulaiset ja ystävät. Ja kyllä meidän päätökseen jättää auto ostamatta vaikuttaa paljon myös ympäristötekijät. Kun mietittiin aikoinaan, mistä ostetaan talo ja pk-seudun hinnat tuntui tosi kovilta, laskettiin että ei se sen halvemmaksi tule muuttaa kehyskuntiin, kun pitää se auto sitten hankkia. Kun työt on joka tapauksessa Helsingissä.

Auto on niin hirvee rahasyöppö ja saastuttaja, että meille ei sellasta hankita ikinä. Hikoilen mieluummin siellä bussissa ja lainaan satunnaisesti sukulaisten autoja, jos on aivan pakko.
 
"Maisa"
Mä en ikinä ottaisi autolainaa. Me ostettiin toyota avensis farkku 34800e ihan käteisellä miehen kanssa. Mulla on itselläni audi a3 2005, joka on myös ostettu ihan käteisellä.
Palkosita olemme säästäneet.
 
"milli"
Minulla on ollut koko aikuisikäni ajan autovelkaa miehen kanssa. Yli 20 vuotta siis. Aina kun entinen on maksettu, onkin jo uuden aika. Jossain vaiheessa oli kolme autoa samaan aikaan parkkiksella. Miksei muka voisi ostaa autoja velaksi? Ei pienipalkkainen mies ja opiskelija olisi hyvää autoa muuten saanut nuoruudessaan. Sen jälkeen on sitten vaihdettu aina isompaan ja uudempaan, että voi muutaman vuoden ajaa ilman tielle jäämistä.

Tielle jääminen on kaikkien yli viisi vuotta vanhempien autojen kanssa aika todennäköistä nykyisin.
 
"Laura"
No me laitetaan joka kuukausi säästöön 1000-25000e ja helposti saadaan autorahat kasaan. Mulla on toyota yaris 1.4 diesel ja se maksoi uutena pari vuotta sitten reilut 20t ja käteisellä ostin. Miehellä on mitsubishi lancer, joka maksoi jonkun 40t ja käteisellä ostettiin.
Meillä on tosin kummallakin kuukausitulot suuret ja saadaan kohtalaiset osingot vuosittain. Asuntolaina saatiin maksettua toukokuussa kokonaan pois.
 
"vieras"
No meillä on aina ostettu käteisellä.
Tykätään laadukkaista autoista ja niihin joutuisi ottamaan niin hirveän suuren autolainan että se olisi puhdasta idiotismia.

Kaikki Fiiatit, Kiiat, Rellut ja Peugeotit on poissuljettu, mä en niistä uudemman vuosiluvun vuoksi ala maksamaan samaa hintaa kun muutamia vuosia vanhemmasta kunnon autosta.
(Kunnon auto mulle on Volvo, Audi, Volkswagen, BMW jne.)
 
"vieras"
[QUOTE="Laura";26590431]No me laitetaan joka kuukausi säästöön 1000-25000e ja helposti saadaan autorahat kasaan. Mulla on toyota yaris 1.4 diesel ja se maksoi uutena pari vuotta sitten reilut 20t ja käteisellä ostin. Miehellä on mitsubishi lancer, joka maksoi jonkun 40t ja käteisellä ostettiin.
Meillä on tosin kummallakin kuukausitulot suuret ja saadaan kohtalaiset osingot vuosittain. Asuntolaina saatiin maksettua toukokuussa kokonaan pois.[/QUOTE]

On kyllä tosiaan valtavat tulot kun 25000 euroa kuussa säästöön :)
 

Yhteistyössä