MITEN teillä on varaa? Vai onko kaikki hiukankin uudemmat autot otettu velaksi?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";26587964]Itseasiassa ne vanhemmat autot ovat toimintavarmempia. Vähemmän tekniikkaa, vähemmän hajoavia osia. Yksinkertaisempi tekniikka on aina helpompi ja halvempi huoltaa kuin monimutkaisempi.

Vanhemmissa autoissa tekniikka on jopa niin yksinkertaista että ihan matti meikäläinenkin on osaa perushuollot tehdä. Ihan itse. Lisäksi ne varaosat ovat todella halpoja.

Uusissa autoissa on niin paljon elektroniikka ja muuta nippeliä ja nappelia, että siihen ei voi itse tehdä juuri mitään. Kaikki pikkujututkin pitää käydä näyttämässä jossain pajalla. Ja ne osat. ne vasta maksaakin mansikoita.[/QUOTE]

Höpöhöpö. Kunhan selität. On ne varmatoimisempia ja kertovat itse ongelmansa. En ostais autoa, johon joku "Kippolan Teppo" on huollot tehnyt takapihallaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26587999]Höpöhöpö. Kunhan selität. On ne varmatoimisempia ja kertovat itse ongelmansa. En ostais autoa, johon joku "Kippolan Teppo" on huollot tehnyt takapihallaan.[/QUOTE]

Ei, kuule mulla on vuosikymmenten kokemus. Naiset ei vaan näitä asioita ymmärrä. No.. tyhmä maksaa liikaa
 
[QUOTE="vieras";26587964]Itseasiassa ne vanhemmat autot ovat toimintavarmempia. Vähemmän tekniikkaa, vähemmän hajoavia osia. Yksinkertaisempi tekniikka on aina helpompi ja halvempi huoltaa kuin monimutkaisempi.

Vanhemmissa autoissa tekniikka on jopa niin yksinkertaista että ihan matti meikäläinenkin on osaa perushuollot tehdä. Ihan itse. Lisäksi ne varaosat ovat todella halpoja.

Uusissa autoissa on niin paljon elektroniikka ja muuta nippeliä ja nappelia, että siihen ei voi itse tehdä juuri mitään. Kaikki pikkujututkin pitää käydä näyttämässä jossain pajalla. Ja ne osat. ne vasta maksaakin mansikoita.[/QUOTE]

Ihan uusimmissa autoissa on yleensä takuut voimassa joten tuota korjausongelmaa ei ole. Huollot tietysti täytyy käydä teettämässä merkkihuolloissa, mut niissä on isot merkkikohtaiset erot.
 
mojitos
Me otettiin 15k€ autoomme laina pankista, ja takaisinmaksamiseen meni kait 3 vuotta. Vanhahan tuo oli jo ostettaessa, silloin siis 10v. Vuositulot meillä on kuitenkin sen verran pienet, ettei ole järkeä ostaa mitään 50k€ kunnollista uutta autoa. Asuntolainaa ei ole ja vuokrakin pieni, joten autolainan lyhennys ei tuntunut missään.

Kakkosauto maksoi pari tonnia, sen pystyi maksamaan ihan käteisellä.
 
"vieras"
Meidän 2001 vuoden volkkari on kyllä ollut erittäin luotettava vaikka ikää onkin.
Nyt 4 vuotta ajeltu ja mitään ongelmaa ei ole ollut, uudet tuulilasinpyyhkijät ostettu ja perushuoltoa.

En mä ymmärrä mitä nämä teidän uskomattomat kustannukset vanhemmista autoista on joilla perustellaan uuden velka-auton kannattavuutta.

Ja 90-luvun autoihin on oikeasti varaosat jo ilmaisia, tuulilasin sai kolmellakympillä viime vuonna. :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26588022]Ei, kuule mulla on vuosikymmenten kokemus. Naiset ei vaan näitä asioita ymmärrä. No.. tyhmä maksaa liikaa[/QUOTE]

Minä en osaa huoltaa autoa, en vanhaa, enkä uutta. Mieheni ei osaa huoltaa autoa myöskään. Luotamme siis meille uudehkoon, eli noin 5-6 vuotta vanhaan autoon, joka on suhteellisen vähänajettu.

Emme edes opettele huoltamaan autoa, se ei kiinnosta millään tapaa. Se ei ole mikään kansalaisvelvollisuus, vaan joidenkin harrastus. Meillä on omat mielenkiinnonkohteet.

Joten: teemme näin, tee sinä toisin. Tämä on meille paras ratkaisu. =)
 
"Wieras"
Ihan uusimmissa autoissa on yleensä takuut voimassa joten tuota korjausongelmaa ei ole. Huollot tietysti täytyy käydä teettämässä merkkihuolloissa, mut niissä on isot merkkikohtaiset erot.
Takuu ei kata kuin osan. Meillä oli 2 vuotta vanha auto, huollot tehty, takuu voimassa. Siitä laukesi kytkin, korjaus varaosineen 800€ koska takuu ei kattanut "kuluvaa osaa" tjms. Ihan kiva kun maksettiin koko roskasta 6000. Onneks saatiin myytyä eteenpäin ja saatiin siitä sentään 5000€ takaisin.

Monilla on työsuhde-etuna auto, jolloin ei kannata ihan halvinta ottaakaan.
 
"vieras"
Minkä hintaisia uusia autoja teillä on ja paljonko maksatte kuukaudessa pois?

Mietinnässä kummin päin sitä tekisi, ostaako uusi velaksi vai vanhempi käteisellä.
Jos kuukausierä on suuri niin vanhempaan päädytään.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26587999]Höpöhöpö. Kunhan selität. On ne varmatoimisempia ja kertovat itse ongelmansa. En ostais autoa, johon joku "Kippolan Teppo" on huollot tehnyt takapihallaan.[/QUOTE]

Mies rassaa noita uusia ja "varmatoimisia" autoja päivittäin työssään ja uutta autoa meille ei tulisi ikinä. Kellään miehen työkavereista ei ole uusia autoja joten mistäköhän tuo kertoo? ;) Ja ei, ei ole rahasta kiinni koska samoilla tyypeillä on kalliita harrastusautoja.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26588059]Meidän 2001 vuoden volkkari on kyllä ollut erittäin luotettava vaikka ikää onkin.
Nyt 4 vuotta ajeltu ja mitään ongelmaa ei ole ollut, uudet tuulilasinpyyhkijät ostettu ja perushuoltoa.

En mä ymmärrä mitä nämä teidän uskomattomat kustannukset vanhemmista autoista on joilla perustellaan uuden velka-auton kannattavuutta.

Ja 90-luvun autoihin on oikeasti varaosat jo ilmaisia, tuulilasin sai kolmellakympillä viime vuonna. :D[/QUOTE]

Mulla 96 vuoden opel vectra, ostin 4 vuotta sitten 1200 eurolla, eikä ole tarvinnut kertaakaan käyttää liikkeessä huollossa, vaan itse ollaan tehty mitä on tarvittu. varaosiin on mennyt 4 vuodessa ehkä parisataa.

Eikä ole muuten kertaakaan jättänyt tielle ja aina lähtee käyntiin. Turvallinenkin on.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26588122]Mies rassaa noita uusia ja "varmatoimisia" autoja päivittäin työssään ja uutta autoa meille ei tulisi ikinä. Kellään miehen työkavereista ei ole uusia autoja joten mistäköhän tuo kertoo? ;) Ja ei, ei ole rahasta kiinni koska samoilla tyypeillä on kalliita harrastusautoja.[/QUOTE]

En usko koko stooria kokemuksiini, tuttavien kokemuksiin ja katsastusmiehen kokemuksiin vedoten. On iso ero, mistä uudesta autosta on kysymys. Vuosiluku ei kerro autosta mitään. Merkki kertoo ja se, miten sitä on kohdeltu.

Hyvää yötä. =)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26588122]Mies rassaa noita uusia ja "varmatoimisia" autoja päivittäin työssään ja uutta autoa meille ei tulisi ikinä. Kellään miehen työkavereista ei ole uusia autoja joten mistäköhän tuo kertoo? ;) Ja ei, ei ole rahasta kiinni koska samoilla tyypeillä on kalliita harrastusautoja.[/QUOTE]

Saman oon kyllä huomannu, korjaamon pojilla ei uusia autoja ole! Enkä usko että rahasta on kiinni.
 
vieras...
[QUOTE="vieras";26588122]Mies rassaa noita uusia ja "varmatoimisia" autoja päivittäin työssään ja uutta autoa meille ei tulisi ikinä. Kellään miehen työkavereista ei ole uusia autoja joten mistäköhän tuo kertoo? ;) Ja ei, ei ole rahasta kiinni koska samoilla tyypeillä on kalliita harrastusautoja.[/QUOTE]

Se kertoo vain sitä, että koska he osaavat rassata niitä autoja, niin sillä ei ole mitään väliä, jos se auto ei joku päivä lähdekään pihasta minnekään tai että auto jättää tien päälle, koska he osaavat korjata sen. Ja luultavasti varaosatkin on jo valmiina. Toisin kuin tällainen autoista tietämätön ihminen, joka joutuu hinauttamaan auton korjaamolle ja olemaan ilman autoa ties miten pitkään.
 
"vieras"
Meidän vanhassa autossa ei ollut koskaan mitään vikoja (no normaalia jarrupalojen kulumista). Päätettiin sitten kuitenkin vaihtaa uuteen, joka maksoi 32 000. Ja kun sillä oli vuosi ajettu, harmit alkoivat. Korjausta korjauksen perään, tonneja palannut. Velaksi ostettiin, ja kun remppakulujen päälle laskee vielä korot, niin kalliiksi on auto käynyt.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26588218]Meidän vanhassa autossa ei ollut koskaan mitään vikoja (no normaalia jarrupalojen kulumista). Päätettiin sitten kuitenkin vaihtaa uuteen, joka maksoi 32 000. Ja kun sillä oli vuosi ajettu, harmit alkoivat. Korjausta korjauksen perään, tonneja palannut. Velaksi ostettiin, ja kun remppakulujen päälle laskee vielä korot, niin kalliiksi on auto käynyt.[/QUOTE]

Sama tyyppi sielä koittaa läyhätä monelta kantilta samaa asiaa. Lopeta jo. Mitä helvettiä sulle kuuluu, millä ihmiset ajaa ja mihin he rahansa laittaa. Ihmettelen aina sitä, miten musta-valkoisessa maailmassa sinunlaisesi ihmiset elää.
 
"vieras"
Se kertoo vain sitä, että koska he osaavat rassata niitä autoja, niin sillä ei ole mitään väliä, jos se auto ei joku päivä lähdekään pihasta minnekään tai että auto jättää tien päälle, koska he osaavat korjata sen. Ja luultavasti varaosatkin on jo valmiina. Toisin kuin tällainen autoista tietämätön ihminen, joka joutuu hinauttamaan auton korjaamolle ja olemaan ilman autoa ties miten pitkään.
Siitäkin mutta kyllä se kertoo siitäkin että uusissa autoissa on TODELLA paljon vikaa. Varsinkin sähkövikoja.
 
[QUOTE="vieras";26588122]Mies rassaa noita uusia ja "varmatoimisia" autoja päivittäin työssään ja uutta autoa meille ei tulisi ikinä. Kellään miehen työkavereista ei ole uusia autoja joten mistäköhän tuo kertoo? ;) Ja ei, ei ole rahasta kiinni koska samoilla tyypeillä on kalliita harrastusautoja.[/QUOTE]

Mun autonrassaajamies antaa mun ajaa sillä uudemmalla ja isommalla autolla. On hänen mielestään mulle turvallisempi, kun aika paljon kuskaan noita lapsiakin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26588153]En usko koko stooria kokemuksiini, tuttavien kokemuksiin ja katsastusmiehen kokemuksiin vedoten. On iso ero, mistä uudesta autosta on kysymys. Vuosiluku ei kerro autosta mitään. Merkki kertoo ja se, miten sitä on kohdeltu.

Hyvää yötä. =)[/QUOTE]

Älä usko :) Luulenpa että "meidän piireissä" on kokemusta hiukan rutkammin. Ja missä mieheni on töissä niin siellä on Fordit, Volvot, Volkkarit, Audit ja monimerkkihuolto (+vielä raskas kalusto ja peltipuoli) että kyllä se on reilu otos eri merkeistä ;) Mutta ostakaa ihmeessä, sehän tietää vain töitä miehelle! :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26588232]Sama tyyppi sielä koittaa läyhätä monelta kantilta samaa asiaa. Lopeta jo. Mitä helvettiä sulle kuuluu, millä ihmiset ajaa ja mihin he rahansa laittaa. Ihmettelen aina sitä, miten musta-valkoisessa maailmassa sinunlaisesi ihmiset elää.[/QUOTE]

Sori nyt vaan, mutta olen eri ihminen. Mulle on ihan sama, minkä ratkaisun ihmiset tekevät autoja hankkiessaan. Kuten kerroin, meilläkin on ollut sekä uusi että vanha auto. Ja kaikesta vit*tuksesta huolimatta (autoon menneet rahat) seuraavakin varmaan on uusi ja velaksi.
 
"vieras"
Mä voin järkyttää kunnolla, meillä on kaksi autolainaa ja lyhennetään n.500e kuussa yhteensä. Eipä tässä ole pahemmin säästöön jäänyt vuosien varrella, joten "pakko" on autolainaa olla :D
 

Yhteistyössä