miten teillä jää aikaa omille jutuille, kun on lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja bambi
  • Ensimmäinen viesti
bambi
olen huomannut nyt 3 päivän aikana, jolloin olen hoitnut ystäväni lasta, että hän vaatii 24 tunnun hoidon päivässä. enkä itse kerkeä maalaamaan tai mitään ja olen ihan poikki ja väsynyt. miten te pystytte tähän?
 
Illat on keksitty, meillä ainakii menevät nukkumaan hyvissä ajoin, nukkuvat koko yön. jää kokonainen ilta aikaa.. ja päiväunet on kans keksitty ja todettu hyväksi ajaksi tehä omia juttua. Koulujuttuja teen lähinnä illalla / yöllä kun on ihan hiljasta ja ukkokii nukkuu
 
vieras
jää aikaa omille jutuille jos vaan haluaa niin järjestää. Urheilen n.3-5krt viikossa, shoppailut, ja kavereiden kans illanvietot viel päälle. Se on vaan itsestä kiinni. silti käymme lastenkin kans luistelemas, puistos ja uimas.
 
Meillä lapset käy ajoissa nukkumaan (klo 18-20 välillä) plus joitain juttuja voi tehdä lasten kanssa yhdessä tai läsnäollessa, tai niin että toinen hoitaa lapsia ja toinen tekee tai käy jossain harrastuksessa tms. Vaihtoehtona on myös herätä vaikka klo 5 ennen kuin kumpikaan lapsista on herännyt ja touhuta sitten omia juttuja.
 
Joko tehdään lapsen kanssa, tai jos ihan omaa omaa aikaa haluaa niin sitävarten on joko ilta, piirretyt tai mies :D Ja toki joskus kun lapsi on hoidossa :)

Mutta ennen omaa lasta olin aivan puhki jos hoidin toisten lapsia, koska luulin että lapsien kanssa pitää touhuta joka hetki jotain, mutta oman kanssa huomasin että lapset osaa keksiä myös itse tekemistä, eikä heidän kanssaan tarvitse höösätä joka ikinen hetki :)
 
Sandra
Se asia mitä monen ystävän ja tuttavan perheessä ihmettelen on, että miksi niiden perheessä isät ei voi osallistua lapsen hoitoon niin, että äiti voi puuhailla sillä aikaa omiaan?? Monet valittaa ettei voi ees suihkussa käydä tms. Mulla ei oo ikinä ollut tollasia ongelmia.
 
Meri-Kaisla harmaana
Mies hoitaa kun minä harrastan tai teen omia juttuja ja myös iltaisin on aikaa. Nyt kun pojat on pikkusen jo isompia niin leikkivät yhdessä niin pystyn tekemään omiakin hommia myös päivisin. Omia on muutenkin helpompi vahtia kuin kaverin lasta, oman lapsen tuntee ja tietää paremmin.
 
k
Joo iltasin teen omia juttuja mikäli viel jaksan. Rytmi sen mukainen että lapsi menee aikasin nukkumaan. Ja onhan se mieskin keksitty!
Jos haluan viikonloppuna tehdä jotain omaa hommaa,vaikka shoppailla tai käydä yksin lenkillä tai harvoin mutta kuitenkin baarissa, niin mies hoivaa lapsia :)
Mutta ei tietenkään voi mennä niinkuin ennen lapsia, sehän on päivänselvää:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sandra:
Se asia mitä monen ystävän ja tuttavan perheessä ihmettelen on, että miksi niiden perheessä isät ei voi osallistua lapsen hoitoon niin, että äiti voi puuhailla sillä aikaa omiaan?? Monet valittaa ettei voi ees suihkussa käydä tms. Mulla ei oo ikinä ollut tollasia ongelmia.
Joo oon katsonut ihan samaa. Onneksi mulla on ukko joka ei epäröi touhuta lapsen kanssa.
vauva-ajankin hän heräili töidensä lisäksi öisin vauvan kanssa varmaan enemmän kuin minä!
 

Yhteistyössä