Miten teillä on synnytykset alkaneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chala

Aktiivinen jäsen
04.06.2008
15 887
1
36
Mielenkiinnosta gallupoin kun alkaa vihdoin ja viimein olemaan sellainen olo ettei ehkä enää kovin montaa päivää mene :) Tänään on supistellut ihan kiitettävästi jopa 10min välein jonkun aikaa, mutta ei vielä tarpeeksi kipeästi että voisi kuvitella homman olevan oikeasti käynnissä.

Esikosta oli samanlaista supparointia ensin päivän, sitten yöllä iski oikein kunnon kivut ja tiesi että nyt tapahtuu. Tällä kertaa on salakavalasti päässyt paikatkin pehmenemään, eilen neuvolassa tehtiin sisätutkimus ja tuloksena ei kaulaa ja sormelle auki. Jei :)

Eli kertokaattens omia kokemuksianne, miten on alkanut, milloin olette sairaalaan lähteneet, mikä tilanne siinä vaiheessa ja kauanko on vielä mennyt ötön syntymään :heart:

Ensimmäinen vedenmenola, toinen suoistuksilla, kolmas suoistuksilla, neljäs käynnistyspuikolla verenpaineen vuoksi. viides vedenmenoilla mutta ei syntynyt ja leikkasivat kuumeen noustua neljäntenä vuorokautena.

1. Vedet meni -> ei suppareita -> käynnistettiin, synnytys kesti 2 h ekasta supparista
2. Suppareilla -> kipeet supparit alkoi vasta sairaalassa, jossa ehdittiin olemaan reilu 2 h
3. käynnistettiin -> reilu 3 h
4. käynnistettiin -> ei mitään 3 vrk:een -> sektio

Mulla synnytys alkoi pari minuuttia vaille klo 6 aamulla supistuksilla. Ne oli mun raskausajan ekat supparit. Siinä tunnin verran mietiskelin sängyllä olisko nää niitä vai eikö nää oo, sitten kyllä jo alkoi ymmärtämään, että on ne! :D No, soittelin synnärille ja siellä käskivät odottelemaan kotona ja käymään suihkussa. tein työtä käskettyä vaikkei se lämmin suihku mitään tuntunut sitten auttavan. Mies heräsi kahdeksan jälkeen ja totesin sille, että nyt on supistellut 2h. Se meni ihan paniikkiin, raukka. :D Hermoili ku en ollu herättäny sitä aiemmin. Siitä sitten yhdeksän jälkeen alkoi supistukset olla niin kamalia, ettei kotona uskaltanut enää olla ja silloin lähdettiin sairaalaan. Sentin olin auki. :) klo 12-13 suurinpiirtein pääsin saliin ja tyttö syntyi klo 14.57 tunnin ponnistusvaiheen jälkeen. :heart:

Eka synnytys käynnistyi vesien menolla yöllä rv. 41+1, pari tuntia siitä niin lähdettiin sairaalaan. Silloin olin auki 4cm. Viiden tunnin kuluttua vauva syntyi.

Tokan synnytyksessä rv. 41+3 heräsin aamulla säännöllisiin supistuksiin. Kaks ja puoli tuntia heräämisestä saavuttiin sairaalaan, olin silloin 5cm auki ja supistuksia tuli 2min välein. 1h 14min kului tästä niin sain vauvan syliini.

Supparit alkoi yöllä epäsäännöllisen säännöllisinä, aamusta mentiin sairaalaan, niin oli jo 3cm auki, tästä kaksi tuntia eteenpäin olin onnellinen äiti =)

Ei supistuksen supistusta ennen sitä päivää, kun synnytys käynnistyi. Sit alkoi semmosia tuntuvia, mut ei menkkakipuja kovempia tulla kymmenen minsan välein. Yöllä ne sit muuttu tunnissa tuplavoimakkuudelle, mut väli piteni 20 minsaan. Siitä se sit lähti.

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Mulla synnytys alkoi pari minuuttia vaille klo 6 aamulla supistuksilla. Ne oli mun raskausajan ekat supparit. Siinä tunnin verran mietiskelin sängyllä olisko nää niitä vai eikö nää oo, sitten kyllä jo alkoi ymmärtämään, että on ne! :D No, soittelin synnärille ja siellä käskivät odottelemaan kotona ja käymään suihkussa. tein työtä käskettyä vaikkei se lämmin suihku mitään tuntunut sitten auttavan. Mies heräsi kahdeksan jälkeen ja totesin sille, että nyt on supistellut 2h. Se meni ihan paniikkiin, raukka. :D Hermoili ku en ollu herättäny sitä aiemmin. Siitä sitten yhdeksän jälkeen alkoi supistukset olla niin kamalia, ettei kotona uskaltanut enää olla ja silloin lähdettiin sairaalaan. Sentin olin auki. :) klo 12-13 suurinpiirtein pääsin saliin ja tyttö syntyi klo 14.57 tunnin ponnistusvaiheen jälkeen. :heart:

Etkö osannut ponnistaa kun noin kauan punnasit<+

Alkuperäinen kirjoittaja häh:

Osasin kätilön mukaan (ja omasta mielestä myös) ponnistaa hyvin mutta kätilö ei puhkonut kalvoja. Sanoi, että se tuottaa onnea jos syntyy kalvot päässä. Lopulta päätti puhkaista kalvot, kun totesi ettei ne itsellään puhkea. Siitä meni ehkä korkeintaan 10min, kun vauva oli maailmassa.
En mä ite kyllä ajankulua huomannut, vasta synnytyksen jälkeen tajusin että noinko kauaa siinä meni ja mietin, että olis ne kalvot voinu kyllä jo alkuun puhkoa mutta ku en tienny ite vaatia..

Alkuperäinen kirjoittaja häh:

Ääliö!

Itsellä synnytystä enteili kalvojen irrottelun jälkeisenä iltana limatulpan irtoaminen... Satunnainen jomottelu...
Seuraavana päivänä veresmäistä limaa ja supistuksia.
Säännöllisistä supistuksista meni pikkusen päälle 13tuntia josta ponnistusvaihe 1tunti49min

Kummatkin on alkanu vesien menolla. Ekasta supistukset alko noin tunnin päästä ja toisesta ei ollenkaan. Toisesta siis mentiin heti sektioon kun vaan päästiin, kun oli jo semmonen suunniteltu. Tosin tuli päivää aikasemmin, kun maanantaina oli aika ja päätti tulla sunnuntaina. Ja sektio siis ahtaan lantion takia.

1. Olin sairaalassa raskausmyrkytyksen takia, käynnistettiin, ei ruvennut supistelemaan. Mutta rupesin vuotamaan verta, vietiin synnytyssaliin, olinkin avautunut jo niin paljon, että kalvot puhkaistiin, lapsi syntyi 1.5 tuntia siitä ku olin alkanut vuotamaan. kaikki meni lopulta hyvin vaikka säikäyttikin.

2. Yöllä alkoi supistukset n. klo 1 ja tulivat heti 4-5 minuutin välein, heti ajamaan sairaalan, jonne tunnin ajomatka. Sinne päästyäni olin avautunut jo 8 cm, suoraan saliin siitä, ei puudutuksia, epiduraalia tai muutakaan kivunlievitystä, vaan heti synnyttämään. Lapsi syntyi klo 4 aikaan.

3. Odotan vielä, ja jännitän miten mahtaa tämä tapahtua!!!

mulla synnytystä edeltävän yön jälkeen oli selkä kipeä ja limatulppaa tullut pari päivää. Kävin aamulla neuvolassa ja sain ajan lääkärille.

Puolen päivän aikaan kävin lääkärillä ja totesi että voi syntyä nyt tai kahden viikon päästä.

Klo 17 lähdettiin ajelemaan kohti sairaalaa ja sitä ennen ja matkalla vähän supistelikin.

Sairaalapaikkaunnalla oltiin puolen yön aikoihin, siitä nukkumaan. Sitten heräsin sata kertaa ja tajusin että supistelee ja aloin kellottamaan, supistuksia 6min välein.

Ajoin sairaalaan ja ottivat sisään. Silloin oli kello 6 aamulla. Siitä sitten pikkuhiljaa eteni ja tyttö syntyi 19.07 samana iltana :)

Alkuperäinen kirjoittaja yhden menettänyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Eka kohtukuolema(kaynnistettiin)
toinen korkea vesienmeno
kolmas supparit
tuplat kaynnistettiin

Eli sulta ei kuollut elävä lapsi vaan sikiö.

Mikä tuo kommentti on oleviaan?Joskus voisi miettiä mitä kirjoittelee!Jos viikkoa on ollut enemmän kun 24 (näin muistaakseni se oli) on se vauva eikä sikiö.Ja oli se sitten miten alussa tahansa,se on aina menetys.

Itsekin yhden menettänyt enkä tykännyt kommentistasi yhtään.Ihan tuli pahamieli Merlionin puolesta. :(

esikoinen alkoi säännöllisillä supistuksilla keskellä yötä, kesto 6,5 tuntia.
Kuopus aamulla alkoi säännölliset kivuttomat supparit, mentiin varmuuden vuoksi näytille sairaalaan olin 5cm auki, koko päivänä ei edistystä tapahtunut ei suppareissa ei aukeamisissa, pikemminkin supistukset eivät tulleet enää säännöllisesti.joten aamulla puhkaistiin kalvot ja kestoksi tuli 4h 5 min.

Yhteistyössä