Ja muille palstan kukkahattutädeille kysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miiskalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, ei minulla ole, kun en ole ollut tekemisissä somalien tai maahanmuuttajien kanssa, mutta uskon kyllä, että aivan varmasti bussikuskiksi riittäisi suomalaisia. Työttömyyskorvauksilla ei suomessa juhlita. Esim. perheellinenhän ei saa mitään jos puoliso töissä.

Aivan varmasti jokainen menisi bussikuskiksi esim. tuoss tilanteessa, jos ei hengenlähtöä tarvitsisi pelätä.

Hah...monet työnantajat ovat suoraan sanoneet, että eipä näy suomalaisia hakijoita tietyillä aloilla ja tottahan se on! Mielummin istutaan kotona sossurahojen turvin kuin tehdään esim. siivoustöitä tai yötöitä! Hyvä, että meillä on edes ulkomaalaisia, jotka ovat valmiita tekemään näitä töitä, jotka eivät suomalaisille kermaper*eille kelpaa!

Hah...monet työnantajat ovat suoraan sanoneet, että eipä näy suomalaisia hakijoita tietyillä aloilla ja tottahan se on! Mielummin istutaan kotona sossurahojen turvin kuin tehdään esim. siivoustöitä tai yötöitä! Hyvä, että meillä on edes ulkomaalaisia, jotka ovat valmiita tekemään näitä töitä, jotka eivät suomalaisille kermaper*eille kelpaa!

Heh. Ahne kapitalisti joka haluaa ilmaisia orjia harjoittelijoiksi ja tukityöllistetyksi nyt sanoo mitä vaan jotta saa ilmaisia orjia jatkossakin. Ei ihan kaikkea kannata uskoa.

kyllähän se nallekin valittaa jos joku muu saa vaikka muutaman euron. omat tukimiljoonat ei haittaa yhtään, vaan lisää pitäisi saada!

Juu, ei minulla ole, kun en ole ollut tekemisissä somalien tai maahanmuuttajien kanssa, mutta uskon kyllä, että aivan varmasti bussikuskiksi riittäisi suomalaisia. Työttömyyskorvauksilla ei suomessa juhlita. Esim. perheellinenhän ei saa mitään jos puoliso töissä.

Aivan varmasti jokainen menisi bussikuskiksi esim. tuoss tilanteessa, jos ei hengenlähtöä tarvitsisi pelätä.

No mutta jostain syystä niille bussikuskikursseille ei paljoa suomalaisia hakeudu ? Onko syynä se pätkittäinen työaika vai mikä...

Heh. Ahne kapitalisti joka haluaa ilmaisia orjia harjoittelijoiksi ja tukityöllistetyksi nyt sanoo mitä vaan jotta saa ilmaisia orjia jatkossakin. Ei ihan kaikkea kannata uskoa.

kyllähän se nallekin valittaa jos joku muu saa vaikka muutaman euron. omat tukimiljoonat ei haittaa yhtään, vaan lisää pitäisi saada!

Nyt päästiin perimmäisten kysymysten äärelle.

Kapitalistit haluavat mamuja töihin, koska sitä kautta saadaan murennettua ammattiyhdistysliikkeen valtaa eli palkkoja alennettua. Siitä samasta syystä sosialidemokratit haluavat vain sellaisia maahanmuuttajia jotka eivät tee töitä vaan elävät sossurahan turvin.

Suo siellä vetelä täällä.

[QUOTE="vieras";25290186]Kukaan ei halua asua mamujen kanssa samalla asuinalueella, näkeehän sen asuntojen hinnoistakin, jotka ovat moninkertaiset mamuista vapailla alueilla.[/QUOTE]
Joo. Ihan 240 000 eurolla olisi irronnut 4 h+k rivitalokämppä tuosta meidän vierestä - seinänaapurina muuten muslimikurdi ja venakko :p ja näkö-/huutoetäisyydellä jos jonkinmoista virolaista, venäläistä, turkkilaista...somalit kyllä puuttuu, ja arabit. Eikä oo mustalaisiakaan kyl.

Aika hintava rivarikämpäksi tämän kaupungin yleistä hintatasoa ajatellen.

Mutta totta toinen puoli tuosta sun väitteestä...esim. Varissuon asunnot on tosi halpoja.

Joo. Ihan 240 000 eurolla olisi irronnut 4 h+k rivitalokämppä tuosta meidän vierestä - seinänaapurina muuten muslimikurdi ja venakko :p ja näkö-/huutoetäisyydellä jos jonkinmoista virolaista, venäläistä, turkkilaista...somalit kyllä puuttuu, ja arabit. Eikä oo mustalaisiakaan kyl.

Aika hintava rivarikämpäksi tämän kaupungin yleistä hintatasoa ajatellen.

Mutta totta toinen puoli tuosta sun väitteestä...esim. Varissuon asunnot on tosi halpoja.

Helsingissä asuntojen hinnat korreloivat suoraan mamujen määrän kanssa, eli mitä enemmän mamuja sitä halvemmat asunnot.

Joku haluaa päästä eroon kämpästä joka on mamujen piirittämä...

[QUOTE="vieras";25291238]Helsingissä asuntojen hinnat korreloivat suoraan mamujen määrän kanssa, eli mitä enemmän mamuja sitä halvemmat asunnot.

Joku haluaa päästä eroon kämpästä joka on mamujen piirittämä...[/QUOTE]

Se on sitten meidän onni. Edullinen asunto hyvällä paikalla + vähemmän persuja! ;)

Suurin osa linja-autonkuljettajista on ihan suomalaisia ja myös kursseilla heitä on enemmistö.

Missä sä asut? Jos Viitasaarella tilanne tämä niin Helsingissä saattaa tilanne olla toinen. Mulle on ihan sama vaikka joku haluu elää jossain ahtaassa tyhjiössä mutta älkää please tartuttako ennakkoluulojanne lapsiinne! Muuten porukka toistaa aina ja ikuisesti samoja virheitä.
Mua ei ainakaan kiinnosta vihata ketään, oli ihonväri sitten mikä tahansa. Tänäänkin pitelin aivan ihanaa SUOMALAISTA somalilaista sukujuurta omaavaa vauvaa sylissäni ja voi että meillä oli mukavaa. Vauvaa nauratti kovasti tämmöinen hassu maitonaama :)

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25288376:
Asun Tampereella, enkö ole koskaan joutunut ongelmiin mamujen kanssa. Suomalaisten kanssa sitäkin enemmän. Yksikään somalialainen ei ole vaikeuttanut elämääni, moni suomalainen kylläkin.

Mulla toisinpäin.

[QUOTE="Noh";25319088]Mulla toisinpäin.[/QUOTE]

Jos asuisin jossain pahamaineisessa lähiössä, luultavasti olisin törmännyt ongelmiin mamujen kanssa. Mutta samalla olisin törmännyt ongelmiin suomalaisten sosiaalitapaustenkin kanssa.

no mulla ei oo kokemusta kuin yhdestä somaliperheestä. nainen on siis mun firmassa töissä eli alaisena ja hoitanut työnsä hyvin. Hänen perheeseen olen tätä kautta tutustunut ja lapset on tosi kohteliaita, samoin mies ja mummo. Ollaan oltu heillä syömässä pari kertaa ja usein tuo jotain oman maansa herkkuja meille kun on leiponut tai tehnyt ruokaa. Muita kokemuksia mulla ei somaleista oo vaikka niitä kyllä tässä kaupungissa asuu jonkin verran.

Te väitätte että kukaan ei ajaisi busseja tai siivoaisi ellei olisi somaleita Suomessa. Miten sitten ennen vanhaan riitti kaikkialle suomalaisia työntekijöitä?

Ajat on muuttuneet eikä paluuta enää ole. Nyt minä en suostuisi menemään töihin siivoamaan tai ajamaan bussia, KOSKA niitä mamuja on niin paljon ja joka paikka turvaton. En todellakaan suostuisi tekemään kenenkään somalin kanssa töitä. Moni ajattelee samoin. En uskaltaisi. Moni muukaan ei uskalla. Että se siitä teoriasta että ei kelpaa työt………
Niinpä

Yhteistyössä