Miten teillä jaetaan kotityöt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kotityöt tehdään yhdessä, molemmat siivoaa, tekee ruokaa ja hoitaa lapset/jos niitä nyt kotitöiksi voi sanoa). Mä oon kotona joten päivisin usein tulee siivottua, mutta illan mittaan mies kyllä käyttää astianpesukonetta, pesee pyykkiä yms. Ei ole siis mitään töitä mitä toinen ei tekis... no okei, mä en juurikaan roskia vie tai lumitöitä tee.

Kun mies on töissä, minä teen kotityöt. Illalla kun mies tulee kotiin niin kyllä tiskailee, mahdollisesti imuroi jos on tarvis jne. Ei onneksi tarvii käskeä mihinkään kun älyää tehä käskemättä ja mukisematta onneksi tekee.

Meillä on oikeastaan vain muutama kotityö, missä on selkeä jako, kumpi tekee:
Lämmitysjärjestelmän huoltohommat, auton huoltohommat on miehen hommia, mulle taasen kuuluu aina pyykkihuolto, ja vessojen pesu. Muuten tehdään yhdessä, tai se kumpi kerkee. Ja myös 4-vuotias tyttö osallistuu kotitöihin!! *pitääköhän kaivaa sateenvarjo varalta viereen*

Alkuperäinen kirjoittaja sarbba:
Kun mies on töissä, minä teen kotityöt. Illalla kun mies tulee kotiin niin kyllä tiskailee, mahdollisesti imuroi jos on tarvis jne. Ei onneksi tarvii käskeä mihinkään kun älyää tehä käskemättä ja mukisematta onneksi tekee.

Meillä myös. Koska silloin kun oltiin molemmat töissä, illalla kotityöt meni aikas näppärästi tasan. Mä en tosiaan jaksais miestä, joka tulee kotiin palveltavaksi ts.aina valmis ruoka pöydässä ja siisti koti ja kauniisti kasvatetut lapset, jotta hän voi välttyä kasvatusasioissa kaikelta ikävältä. Kyllä MUN mielestä perhe on ihan yhteinen projekti, johon molempien on panostettava tavalla tai toisella!

Mä yritän tehdä mahdollisimman paljon sillä aikaa kun mies on töissä, jotta jäisi sitten yhteistä aikaa. Jos en jotain saa päivän aikana tehtyä, joko siirrän hommat seuraavaan päivään tai sit tehdään loput miehen kanssa yhdessä.
Mun mielestä niin mun ja miehen, kuin miehen ja lastenkin yhteinen aika on todella tärkeetä, mutta eipä tuo ilta kokonaan hukkaan mene, vaikka mies heittäisi imurin kans rundin kämpän ympäri... =)

Kaippa sitä minä teen nää kotityös pääasiassa. Mutta kyllä lapset ja mieskin niihin osallistuu ihan kiitettävästi.
Ei niitä ole meillä kotitöitä olen sen ihmeemmin jaettu. Lapset jos nyt pitäis suurinpiirtein itse huolta omista huoneistaan niin hyvä ois.
Astianpesukonetta tyhjentää ja täyttää välillä lapset ja välillä mies, mutta minä pääasiassa.
Minä imuroin ja pesen lattiat, lapset pyyhkii pölyt.
Minä pesen pyykit, yhdessä niitä viikkaillaan kaappeihin.

Minä hoidan kotona vauvaa 4 kk ja mies on töissä. Meillä mä yleensä pyykkään ja teen ruuat, niin iltaisin kuin viikonloppuisinkin. Mies puolestaan yleensä siivoaa keittiösotkut ruuan jälkeen ja huolehtii muusta siivouksesta, eli imuroi. Lattioita meillä ei ole taidettu hetkeen pestä ja pölyjen pyyhkiminenkin on aika harvinaista... ollaan otettu linja, ettei liiaksi stressata. Pääasia, että on suht. siistiä ja että on aikaa viettää perheen kanssa rentoutuen. Yhdessä yritetään se, mitä jaksetaan.

Yhteistyössä