V
v
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Murre:Meillä ekat vaihtoehdot. Asutaan Oulussa päin.
Kiikku vai keinu
Kärryt vai rattaat
Vasta vai vihta
Lintata vai viikata
Suukko vai pusu
Viruttaa vai huuhdella
Nuo vai noi
Tuo vai toi
Tykönä vai luona
Pottu vai peruna
Ruveta vai alkaa
Mehtä, mettä, metsä...
Mää, minä, mä, mie...
Nää, sää, sinä, sie...
Mekin Oulussa ja käytössä
Keinu
Rattaat
Vasta
Laskuttaa (linttaamisesta ole koskaan kuullutkaan)
Pusu
Huuhella ja viruttaa molemmat käytössä tilanteen mukaan
Nuo
Tuo
Tykönä
Pottu tai peruna
Ruveta
Mettä tai metsä
Minä/mä
Sinä/nää
Mites muuten
Leeta, pulla vai pitko? Meillä leeta.