Miten teidän mielestä kuuluisi jakaa raha-asiat jos perheessä on työssä käyvä mies ja kotona lapsia hoitava äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eerin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuttua. Meillä on periaatteessa yhteiset rahat jos minun rahoista on kyse. Mies käy siis töissä ja minä saan kotona lapsista n. 800 e/kk. En saa missään nimessä nähdä miehen tilejä, en voi siis varmuudella sanoa onko hänellä miten paljon rahaa, mihin käyttää jne. Itse en ole salaillut mitään, tilini ei ole siis mikään pyhä jota en voisi puolisolle näyttää. Toisin kuin miehellä. Tapeltu on aiheesta miljoona kertaa mutta miehen pää ei käänny, hänen tilinsä on kuulemma henkilökohtainen. Se on ainoa perustelu :)
Niin, häneltä menee talolaina säännölliseti kuussa. Minä maksan osan laskuista jos rahaa on. Sekä laitan miehelle jatkuvasti rahaa ruokaostoksiin, koska hänellä ei taaskaan ole tilillä rahaa.
Juuri laskeskelin paljonko olen tässä kuussa laittanut miehelle rahaa. Yli 700e + maksanut elämiseen kuuluvan laskun. Käytännössä olen siis kaikki laittanut menemään mitä on kuussa tullut. Onko tämä sitten reilua? Omat puhelinlaskut ja muut odottavat vielä maksamista.

Toisaaltaan, se toinen varmaan joutuu vastaamaan huomattavasti enemmän kodista yksin, kun sinä olet ylitöissä tai päivystämässä??? Eikö???
Ja toisaaltaan, sinä et elä yksin, joten pitäiskö ajatella enemmän yhteistä hyvää, kuin ainoastaan omia etuja?

kotona oleminen ei ole niin rankkaa että sen takia toisen puolison ylitöistä tienatut ekstrat pitäisi laittaa sen kotiäidin kampaamoreissuun....

no meillä kun oli tuollainen tilanne maksoin puolet vuokrasta ja kaikki vakuutukset, tv-luvan, lehdet, vesimaksut, sähkön ym. mies huolehti ruuan.
itselleni ei jäänyt yhtään omaan käyttöön, mutta eipä mulla olis ollu mitään mitä olisin halunnut edes ostaa.

Yhteistyössä