Miten teidän miehet on suhtautuneet kestoiluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outoa outoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Liityn näiden joukkoon, joiden mies on vastustanut kestoilua ja koko homma on kuivahtanut siihen. Tosin en itsekään ollut hirveän innostunut kestovaipoista, olisin kuitenkin voinut kokeilla, jos mieskin olisi asiasta innostunut.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja viisas matemaatikko:
Meillä ensimmäisen vuoden vaipat ovat maksaneet n. 100? ja kohta niitä käyttää jo toinen lapsi, joten aika paljon on säästetty.

Tuskin olet laskenut tähän pyykkäyskuluja?
Yks koneellinen maksaa helposti euron. Niin ja joku sanoo tähän, että siellähän ne menee samassa vajaassa koneellisessa. Mutta kun kone pyörittää pyykkiä enemmän ja ottaa vettä enemmän jos se tungetaan täyteen. Tai jos pyykki on likaisempaa, se pesee sitä puoli tuntia enemmän. Näin tekee monet uudemmat koneet. Joten siihen katoaa se säästö. Niin ja meillä ei pestä muutenkaan vajaita koneellisia.
meillä on taloyhtiössä ilmainen pyykkikone jossa pestään osa vaipoista. lisäksi vesi kuuluu vuokraan, joten sekään ei maksa. pesupähkinät on halpoja. toki sähköä kuluu, mutta ainakin meidän pyykkikone pesee yhtä kauan oli se täynnä tai ei ja likaisuudesta huolimatta.

Kestoilijat vouhottaa ekologisuuden ym. perään. Onko se sitten oikein lotrata vettä ja hinuttaa taloyhtiön pyykkikonetta vajaana?

Kyllä meiltä täältä maapallosta ennemmin loppuu vesi kuin että me hukutaan jätevuoreen.

Meillä ensimmäisen vuoden vaipat ovat maksaneet n. 100? ja kohta niitä käyttää jo toinen lapsi, joten aika paljon on säästetty.

Yks koneellinen maksaa helposti euron. Niin ja joku sanoo tähän, että siellähän ne menee samassa vajaassa koneellisessa. Mutta kun kone pyörittää pyykkiä enemmän ja ottaa vettä enemmän jos se tungetaan täyteen. Tai jos pyykki on likaisempaa, se pesee sitä puoli tuntia enemmän. Näin tekee monet uudemmat koneet. Joten siihen katoaa se säästö. Niin ja meillä ei pestä muutenkaan vajaita koneellisia.
meillä on taloyhtiössä ilmainen pyykkikone jossa pestään osa vaipoista. lisäksi vesi kuuluu vuokraan, joten sekään ei maksa. pesupähkinät on halpoja. toki sähköä kuluu, mutta ainakin meidän pyykkikone pesee yhtä kauan oli se täynnä tai ei ja likaisuudesta huolimatta.

Kestoilijat vouhottaa ekologisuuden ym. perään. Onko se sitten oikein lotrata vettä ja hinuttaa taloyhtiön pyykkikonetta vajaana?

Kyllä meiltä täältä maapallosta ennemmin loppuu vesi kuin että me hukutaan jätevuoreen.

kuinka niin taloyhtiön konetta vajaana? me ei olla pesty yhtään vajaata koneellista sen jälkeen kun alettiin kestoilemaan. lisäksi minun syyni kestoiluun ei ole sen ekologisuus vaan hinta :p

Harva kestoilija pesee vajaita koneellisia, ettei kannata leimata koko porukka yhden viestin tulkinnan pohjalta.

Kaatopaikkajätteestä on muutakin haittaa (esim mettanipäästöt) kuin se ettei se maadu.

(Matemaatikkona minua hävettää nimimerkkisi ja tekstiesi ristiriitaisuus.)

Miksi ihmeessä pitäisi pestä vajaita koneellisia? Joka toinen päivä saadaan ihan normi koneellinen (ei yliahdettu tai vajaa) 60 pestäviä tekstiilejä vauvan vaatteista, vaipoista, omista alusvaatteista ym. kuumaa pesulämpötilaa kestävistä vaatteista, lakanoista, pissa-alustoista, pyyhkeistä jne... Josta vaippojen osuus on ehkä kolmannes.

Suomalainen pohjavesi on paljon uusiutuvampi luonnonvara kuin esim. öljy - ja otitkos huomioon, ettei se selluloosan valmistus onnistu ilman vettä?

Meillä mies oli ensin kestovaippoja vastaan, ennen kuin sain sellaiset vaipat, jotka ei fuskanneet. Meillä myös ilmoitin, että mikäli herra haluaa käyttää kertakäyttövaippoja hän saa ne itse myös ostaa.

Kesällä vihdoin sain 12kpl pakkauksen bumgenius-vaippoja (143? uusina) ja nyt ei olla käytetty kertakäyttövaippoja juhannuksen jälkeen.

Hajuhaittoja toki on, mutta meillä huuhdellut vaipat säilytetään märkinä kannellisessa sankossa ja hajuhaitat tulee ainoastaan silloin hetkisen aikaa kun vaipat tungetaan koneeseen joka toinen päivä muiden lastenvaatteiden kanssa. Meillä energialuokaltaan a+ pesukone, joten sähkönkulutus on pieni ja vesimaksu kiinteä, joten se ei tuo lisäkustannuksia. Pesuainetta tarvitsee alle puolet normimäärästä kiitos hyvän pesukoneen.

Alkuperäinen kirjoittaja koti-isän työssäkäyvä vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja määvaa:
Mä ehdotin miehelle kestoilua,ja vastaus oli jyrkkä EI,eli meillä käytössä kertikset,kunhan tämä pieni syntyy....

Miksi? Siksi, kun Mies (herra ja hidalgo, ylijumala!) sanoi EI?

Siksi, että mies on YLEENSÄ perheessä se, joka tuo rahan taloon silloin kun on vaippaikäisiä, joten hänellä on myös oikeus päättää, ostetaanko millaisia vaippoja ;) Näin karkeasti ajatellen :)

:o Kyllä se kotona oleva vanhempi teke ihan yhtä arvokasta työtä ja puolet perheen rahoista, kuuluu hänen päätösvaltansa alle.

Kotona lasten kanssa olo EI OLE TYÖTÄ.
Se on omien lasten kasvatusta, hoitoa.
Jos näkee sen TYÖNÄ, toivottavasti sitten edes hemmetin kiinnostavana ja helppona työnä.

Puolet rahoista... höpöhöpö.

Alkuperäinen kirjoittaja fffff:
Alkuperäinen kirjoittaja koti-isän työssäkäyvä vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja määvaa:
Mä ehdotin miehelle kestoilua,ja vastaus oli jyrkkä EI,eli meillä käytössä kertikset,kunhan tämä pieni syntyy....

Miksi? Siksi, kun Mies (herra ja hidalgo, ylijumala!) sanoi EI?

Siksi, että mies on YLEENSÄ perheessä se, joka tuo rahan taloon silloin kun on vaippaikäisiä, joten hänellä on myös oikeus päättää, ostetaanko millaisia vaippoja ;) Näin karkeasti ajatellen :)

:o Kyllä se kotona oleva vanhempi teke ihan yhtä arvokasta työtä ja puolet perheen rahoista, kuuluu hänen päätösvaltansa alle.

Kotona lasten kanssa olo EI OLE TYÖTÄ.
Se on omien lasten kasvatusta, hoitoa.
Jos näkee sen TYÖNÄ, toivottavasti sitten edes hemmetin kiinnostavana ja helppona työnä.

Puolet rahoista... höpöhöpö.

Siinä vaiheessa kun lastenkasvatus ja hoito estää työssäkäynnin, käy se työstä. Paitsi ettei se lopu klo 16.

"Onnellinen" avioliitto, jos kotonaoleva vaimo ei saa sitäkään päättää, millaisia vaippoja haluaa lapselleen vaihtaa sillä aikaa kun mies painaa töitä ja tienaa.

Mua ei onneksi lytätty tuolla lailla kotivuosinani.

Kyllä meillä minä olen ihan omilla rahoillani ne vaipat ostanut, niin kertikset kuin kestotkin.
Toisekseen meillä ei mies ole kestoista sanonut oikeastaan mitään, kun ei se noita vaippoja edes vaihda. On tän vuoden aikana vaihtanut varmaan alle 5 kertaa vaipan. Nyt joku älähtää, mutta näin se vain on, enkä mä näe siinä mitään ongelmaa, kun mä olen oikeastaan pääasiassa tuon lapsen kanssa, niin minä olen aina sen vaipankin vaihtanut.

Alkuperäinen kirjoittaja viers.:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:
[
Siinä vaiheessa kun lastenkasvatus ja hoito estää työssäkäynnin, käy se työstä. Paitsi ettei se lopu klo 16.

Niin, ja ne työssäkäyvät ovat sitten lomalla kotona 16 jälkeen???

Sanoinko minä noin?

Lisään, että sitten (yleensä) lapset ja koti hoidetaan yhdessä. Ja se on vähän eri asia kuin pyörittää koko hoitoa yksin.

en oo lukenu koko ketjua läpi..mutta meillä minä siis innostuin eka kestoilusta ja hommasin kestovaippoja meille. kun niitä sitten esittelin miehelleni hän ensin vähän vierasti niitä mutta lähti kuitenkin lopulta ihan innoissaan itsekin niitä käyttämään lapsellamme.

Alkuperäinen kirjoittaja kertistelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
kyllä ne pair vuotiaan vaipat haisee, säilö miten vaan. viimeistään sitten kun sen ämpärin tai pyykkikaapin oven avaa..

Tai kertisten kohdalla kun avaa sen kaapin missä on roskis..

totta =)

Sitä varten on onneksi keksitty vaipparoskis!

Niin lisää vaan sitä jätettä sinne kaatopaikalle, joka ei maadu. Vaipparoskis on kyllä yksi turhimmista keksinnöistä ja yksi epäekologisimmista.

Mies oli se joka synnärillä innolla opetteli harsojen taittelua kun en taipunut tarpeeksi nopeaan ylös. Kotona erilaiset vaipat, uusina muuten 200?/koko vaippaikä, joita mies käyttää ihan niinkuin minäkin. Taittoimut kuorineen pyykätään A++ pesukoneessa muun vauvanvaatteen seassa ja kuivatetaan narulla. Sähkölasku ei ole olennaisesti suurentunut viimevuotisesta. Ihan sama on paljonko tuosta kaivosta vettä lutraa ulos niin harjusta valuu kyllä uutta tilalle :)

Yhteistyössä