Miten teidän 9-luokkalaiset pysyvät koulussa nämä viimeiset päivät?

Meillä on suuria ongelmia. Kokeet ovat olleet, numerot annettu ja siellä ei ole kuin alaluokkien iltapäiväkerho-olosuhteet, kun yksikään opettaja ei jaksa muuta.

Näin siis sanoi oma lapsi, oman lapsen muutama kaveri ja yksi ko. koulun opettaja.

Tähän asti vinguin etten jaksa tulla kehityskeskusteluun viimeisellä viikolla lintsauksen takia, nyt saivat lapset kuulla ettei kaikkia luvattujakaan kehityskeskusteluja ennätetä pitää eikä uusia ole siis luvassa.

Taidan soittaa luokan valvojalle ja pyytää remonttivapaata pojalle. Rempatkoon sitten yläkerran viimeisten koulupäivien aikana :snotty: niin tekee edes jotain tolkullista.
 
Remontti alkakoon!
Jos siellä koulussa ei tosiaan ole mitään ohjelmaa enää, niin pyydä toki pojalle remppavapaata! Mutta pistä poika sitten oikeastikin remppaamaan, ettei poika saa mallia valheella hommatusta lomasta/lintsauksesta ja laiskottelusta.
 
Itse ajattelin, että jos poika jää mieluummin rempaamaan ja hoitamaan kotiin taaperoa ja vauvaa kanssani ja tekemään kaikkea muuta kotihommaa, niin siellä koulussa täytyy sitten jo olla megatylsää tässä vaiheessa...
 
d
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Meillä on suuria ongelmia. Kokeet ovat olleet, numerot annettu ja siellä ei ole kuin alaluokkien iltapäiväkerho-olosuhteet, kun yksikään opettaja ei jaksa muuta.

Näin siis sanoi oma lapsi, oman lapsen muutama kaveri ja yksi ko. koulun opettaja.

Tähän asti vinguin etten jaksa tulla kehityskeskusteluun viimeisellä viikolla lintsauksen takia, nyt saivat lapset kuulla ettei kaikkia luvattujakaan kehityskeskusteluja ennätetä pitää eikä uusia ole siis luvassa.

Taidan soittaa luokan valvojalle ja pyytää remonttivapaata pojalle. Rempatkoon sitten yläkerran viimeisten koulupäivien aikana :snotty: niin tekee edes jotain tolkullista.
Mun veli on käynyt nimeksi vaan nyt koulussa.... nyt sitä on sitten viety tyyliin autolla kouluun ja sisälle asti :D
 
ysin äiti
Olkoon vaikka päivähoitola nää viimeiset päivät, mutta mun ysiluokkalainen menee kouluun joka aamu ja pysyy siellä loppuun asti. Varmasti mieluummin esim. remppaisi kotona tai tekisi jotain muuta, mutta kun koulussa kuuluu olla loppuun asti niin meidän nuori taatusti siellä myös on.
Olen varmaan liian vaativa, mutta yritän opettaa, että vaikkei aina huvittaisikaan, niin asioita ei jätetä kesken enkä itsekään luovuta, ennenkuin vaaditut jutut on tehty.
 
On ihan hyvin pysynyt, ei varmaan aio aloittaa linstausta nytkään. Mutta tiedän kyllä heitä, joilla kiinnostus on jo loppunut. Melko aikaisin olivat viimeiset kokeet seiskaluokkalaiseen verrattuna. Kesäiset säätkään eivät varmaan auta ongelmassa.
 
Onko se kokeiden varhainen aikataulu vielä niiden kouluun hakujuttujen takia? 23 vuotta sitten 9-luokkalaisten numeroiden piti olla tosi aikaisin tiedossa jatkon takia.

Itse olin palkkatyössä aikanaan toukokuun puolesta välistä asti sinä keväänä kun olin 9-luokalla. Istutin männyntaimia ihan mielettömän aukollisen.
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Onko se kokeiden varhainen aikataulu vielä niiden kouluun hakujuttujen takia? 23 vuotta sitten 9-luokkalaisten numeroiden piti olla tosi aikaisin tiedossa jatkon takia.
Itse päätin peruskouluni v. 2000, ja jatkokoulutuksiin haettiin joulun todistuksella. Päättötodistus toimitettiin kunhan saatiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mä harkitsin aikoinani itseni kahlitsemista yläasteen kiinteisiin osiin. Muutos pelotti, enkä olis halunnut jättää koulua.
Minulla oli vähän samaa, toisaalta jännitti, mutta jos olisi sanottu, että hei kaikille tuleekin vielä vuosi peruskoulua, olisin varmaan ollut salaa mielissäni :D
 
vieras
yleensähän viimesinä päivinä koulussa siivotaan ja sit katotaan leffoja,kuunnellaan musaa tai pelataan ulkona jotain.Näin ainaki mun aikana yläasteella oli....siitä tosin aikaa jo "hiukan" mut ei nyt luulis et meno olis niin paljoo muuttunu.
 
niinnn
kiusaaminen myös kouluissa kukoistaa näillä viimisillä viikoilla kun tuntuu että opettajillakin on päät jo pilvissä kesälomaa odotellassa ja kukaan ei tiedä missä ovat, eivät ainakaa valvomassa kaseja tai ysejä. Liekö määrärahoista vai mistä kiinni että 1 ope saattaa valvoa vaikka toisaalla koetta ja omalle luokalle annettu tehtäväksi vaikka katsoa joku filmi..
Kukapa sitä katsoo muut kuin pari hikipinkoa ja kovikset uittavat sillä aikaa tupakki huulessa eräiden päitä juoma-automaateissa ja nälvitään yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä on yseillä tet viikko tämänviikon.hyvin ovat työpaikoille menneet
Tuossa olisi suuri määrä järkeä, oikein iso määrä. Täytyy ottaa ajatus esille vanhempaintoimikunnassa.
Ja muutenkin, minusta voisit antaa koululle palautetta viimeisten päivien järkevästä toiminnasta. Suunnittelukysymys mielestäni. Meillä on kasiluokkalainen, tosin heillä varmasti vielä onkin oikeaakin opetusta, mutta myös retkipäiviä yms.

Remppaloman pyytäminenkin on järkevää :)
 

Yhteistyössä