Miten teidän 4-5v lapset jaksavat olla juoksentelematta kerrostalossa?

• Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti
ma aa
Saavat juoksennella. Miksi eivät saisi? Menevät nukkumaan kahdeksalta iltaisin, enkä usko että ennen sitä tapahtuma töminä nyt kauheasti haittaa. Ja vaikka en mitenkään välinpitämäntön ihminen mielestäni olekaan, niin minusta normaalit elämisen äänet ennen hiljaisuutta kuuluvat kerrostaloelämään.

"Vieras"
Meidän yläkerrassa ainakin juoksennellaan, eikä se minua häiritse kun omista lapsista lähtee enempi ääntä, alakerran naapuria kyllä säälin, mutta eiköhän tuo yuu ilmottelemasn jos joku vaivaa.

Pojat kyllä pappan luona toisinaan juoksevatkin, vaikka ei lupaa olekaan! Onneksi pappa asuu alimpana... :D Kotonakin juoksevat, yritän hillitä, vaikka remuavat pihalla kuinka paljon! Harvinaisen energisiä pakkauksia nää tuntuu olevan! Itse asutaan omakotitalossa, naapurit sen verran kaukana, ettei häiritse, vaikka pojat sisällä täysillä huutaisivat (jota sitäkin joskus tapahtuu, leikin lomassa)!

saunatonttu-sandra
mua ei haittaa jos naapurin ipanat telmuaa päivisin, ja ite olen sanonu naapureille et jos häiritsee mun laumani äänet niin ihan reippaasti vaan sanomaan.. edes naapurin koiran satunnaiset haukahdukset eivät häiritse..

öisin olisi tietysti eri asia

"Milja"
Meidän kolmevuotias tykkäisi pomppia kerrotalossa, mutta kiellämme. Yläkerrasta tömistellään takaisin hyvin pikaiseen, vaikka en tiedä kuinka paljon sitä ääntä sinne kuuluu. Alakerran väki pitää monesti itse niin kovaa melua (ovat ulkomaalaisia), että emme sääli heitä ollenkaan. Nyt on tilauksessa tatamipalat (toivottavasti mies hakee jo ensi viikolla), joiden päälle ohjaamme pojan pomppimaan. Toivottavasti ne vaimentavat riittävästi ääntä. Tuntuu surulliselta, kun lapsi saa melko säännöllisesti aktiivisuuskohtauksia (n. kaksi kertaa illassa) ja haluaisi pomppia sydämensä kyllyydestä, mutta täytyy vaan sanoa "ei". Liikkuminen on kuitenkin lapsen luonto. Monesti lapsi vielä sanoo: "XXX on iloinen, XXX pomppii!" ja siihen sitten pitää sanoa ettei saa pomppia (eikä olla iloinen). Olen yrittänyt ehdottaa jotain korvaavaa liikkuumista, ei se ole auttanut.

555
Itselläni ei ole sen ikäisiä enää, mutta hoitolapsia kiellän juoksemasta ja pomppimasta sisällä. Syynä on turvallisuus ja alakerran asukkaat, joista osa on vuorotyöläisiä. Kerrostalossa vaan on vältettävä turhaa metelöintiä. Rappukäytävässäkin kuljetaan nätisti ja möykkäämättä. Ja hyvin ovat oppineet. Ulkona lapset saavat remuta niin paljon kuin jaksavat.

Yhteistyössä