Miten tehdä vaikutus TYÖHAASTATTELUSSA??

  • Viestiketjun aloittaja APUVA!!!!!!!!!!
  • Ensimmäinen viesti
APUVA!!!!!!!!!!
Kovin monessa työhaastattelussa en on elämäni aikana ollut - ja ne joissa olen ollut eivät ole tuottaneet tulosta. En ole siis koskaan tullut valituksi :(

Tänään iltapäivällä olisi työhaastattelu ja todellakin haluaisin sen paikan. Miten osoitan pätevyyteni? Mitähän ne kysyy?
 
v
luultavasti kysyvät ainakin nämä:
miksi haluat juuri tämän työpaikan?
miksi juuri sinä olisit paras valinta tähän tehtävään?
heikkoukset ja vahvuudet, usein on pyydetty nimeämään kolme esimerkkiä molemmista.
 
vieras
Istu rennosti ja katso kuinka kätesi ovat, ei missään nimessä puuskaan eteen, syliin ja rennosti, haastattelijat on opetettu aika hyviksi kehonkielen lukijoiksi. Hengitä syvään, se auttaa jännittämiseen. Katso silmiin ja puhu reippaasti.
 
vieras
Pukeudu siististi, älä myöhästy. Tervehdi kaikkia paikalla olijoita kättelemällä tai ainakin nyökkäämällä ("Hyvää päivää kaikille olen..."). Ole iloinen ja tarkkaavainen. Jos et osaa vastata, totea se. Mieti etukäteen mahdollisia kysymyksiä; hyvät/huonot puolesi (käännä huonot puolet asioiksi joita haluat itsessäsi kehittää esim. älä sano olen laiska tai myöhästelen, vaan sano että haluaisin kehittää ajanhallinanan taitojani.) Painota kuitenkin niitä hyviä puolia. Älä koskaan arvostele/hauku entisiä työpaikkojasi tai ihmisiä niissä. Osoita olevasi kiinnostunut juuri tästä työstä ja kerro vaikka joku hyvä vaikutelma tai kuulemasi asia siitä työnantajasta. Älä utele palkasta vaan sano jääväsi innolla odottelemaan yhtydenottoa
 
vieras
Mä ajattelen haastatteluista niin, että teen parhaani ja olen oma itseni. Jos se ei työnantajalle kelpaa enkä tule valituksi, niin ei ollut minun paikkani se sitten -enhän toki haluaisi työtä jossa minua ei itsenäni arvosteta ;)

 
neuvo
Muotoile haastattelun loppuun jokin yritystä/tehtävää koskeva kysymys. Sitä odotetaan lähes aina. Usein myös kysytään, että minkä katsot urallasi/elämässäsi suurimmaksi saavutukseksi ja miksi. Muista myös pukeutua huolitellusti.

Tärkein neuvo on, että ole oma itsesi, kaikki filmaaminen paljastuu heti kokeneelle haastattelijalle.
 
H
Ja kannattaa miettiä "ruumiinkieltä". Eli tervehdit ja kättelet reippaasti silmiin katsoen ja kannattaa myös miettiä etukäteen hyvä istumisasento mikä sinusta tuntuu luontevalta, ei esim.kädet puuskassa kun näyttää sulkeutuneelta eikä tietenkään myöskään selkä lysyssä.
 
se on ihan jees
Niin,kattelin tossa sitä diiliä yks päivä kun ne siinä työhaastattelussa olivat..mua siis oikeesti hävetti niitten puolesta..sen voisin nähtyäni ton niin sanoa ainaskin sen että:,

Älä lausu kliseitä,esim.olen hyvä ryhmätyöskentelijä,tulen kaikkien kanssa toimeen,voit sanoa näin,mutta älä käytä näitä muotoja,sano jotenkin omaperäisemmin

Älä kiihdy,silloin tulee yleensä vastattua jotakin ympäripyöreätä ja haastattelija saattaa saada kuvan,että et olekaan hetkessä kiinni täysillä.

Ota ennen haastattelutilaisuutta asenne,että sinä olet hyvä,sua ei ole toista samanlaista.

Äläkä missään nimessä rupea vähättelemään omia taitojasi,tai kokemusta työtehtävistä.

Tarjoudu itse kertomaan,ketkä sinua mielellään suosittelevat työhön.Tämä antaa kuvan,että olet hyvissä väleissä entisten pomojesi kanssa.
 

Yhteistyössä