Miten tehdään pottumuusi jauheesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piina

Aktiivinen jäsen
13.08.2008
14 952
1
36
Sarjassamme uusavuton äiti :ashamed:

Olen joskus ostanut lidilistä pottumuusijauheen, mutta ennenkuin olen ehtinyt siitä muusia tehdä, on mies ehtinyt heittää laatikon pois.

Eli laitetaanko se veteen vai maitoon ja kuinka suureen määrään? Entä tuleeko muuta ja jos jotain vinkkiä, miten siitä saisi herkullista niin mielelläni otan vastaan?

Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:
Paketissa on ohje ja sen mukaan kannattaa tehdä tosin laitan enemmän nestettä kuin ohjeessa sanotaan. Kuumaan veteen sekoitan jauheen, lisään suolan ja vähän voita.

Hyvin luit edellisen tekstin....

Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:
Paketissa on ohje ja sen mukaan kannattaa tehdä tosin laitan enemmän nestettä kuin ohjeessa sanotaan. Kuumaan veteen sekoitan jauheen, lisään suolan ja vähän voita.

Siinähän se ongelma juuri onkin, kun paketti on jo hävitetty

;)

kiehauta 1/2 litraa vettä, lisää 1/4litraa maitoa ja puoli tl suolaa.
kaada kulhoon. lisää pussin sisältö ja sekoita.
anna tasaantua 30 sek.
sekoita vielä kerran ja lisää nokare voita.
silvuplee!=)

Alkuperäinen kirjoittaja lidlin laatikosta:
anna tasaantua 30 sek.
silvuplee!=)

Meillä käytetään vain Lidlen huippuhyvää muussijauhetta, itse en laita vettä siihen lainkaan vaan teen kokonaan maitoon eli 7.5dl maitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja lidlin laatikosta:
anna tasaantua 30 sek.
silvuplee!=)

Meillä käytetään vain Lidlen huippuhyvää muussijauhetta, itse en laita vettä siihen lainkaan vaan teen kokonaan maitoon eli 7.5dl maitoa.

tätähän mekin käytetään, mut miten noi nestemäärät on tos laatikon ohjeessa noin pienet. vai tehäänköhän me tuplana...

Kokeilitko kuukkelia käyttää?..sieltä itse löysin jotain osviittaa..
Olisikos näin: 2pss/1/2l. maitoa..elikkäs yhteen pussilliseen 2.5dl maitoa..vannomaan en mene onko juuri noin, kun ei kyseisestä tuotteesta kokemusta =) ..mutta aikas pitkälle nämä muusijauheet vaativat saman määrän nestettä!

Toivottavasti onnistuu ja maistuu!!:wave:

Monasti jauheeseen saa kyllä lisätä nestettä enempi, tulee muutoin aikas tönkköa muusia.=)
Voi aivan vapaasti mielestäni itse "säveltää" ja lisätä vaikka kermaa, voita, persiljaa, sipulia jne.

Pakko kysyä et syökö teillä lapset pussimuussia?Meillä ei kukaan sitä kyllä söisi ja musta se on itsekkin tosi pahan makuista ja siksi meillä ei ole sitä koskaan käytetty.

Alkuperäinen kirjoittaja Bouli:
Pakko kysyä et syökö teillä lapset pussimuussia?Meillä ei kukaan sitä kyllä söisi ja musta se on itsekkin tosi pahan makuista ja siksi meillä ei ole sitä koskaan käytetty.

Ei meilläkään ennen syöty, ennenkuin ystäväni puoliväkisin pakotti kokeilemaan Lidlen muussijauhetta. Ja nytpä meillä tehdäänkin useemmin siitä muussi kun oikeista potuista.

tuo lidlin muussi on ainut mitä meillä saa uppoamaan lapsille noista jauheista.
Eli 1 pussi jauhetta ja 0,5l kiehuvaa vetta johon nakataan 2,5dl maitoa, otetaan liedeltä ja vatkataan sekaan jauhe. maun mukaan rasvaa ja suolaa

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
tuo lidlin muussi on ainut mitä meillä saa uppoamaan lapsille noista jauheista.
Eli 1 pussi jauhetta ja 0,5l kiehuvaa vetta johon nakataan 2,5dl maitoa, otetaan liedeltä ja vatkataan sekaan jauhe. maun mukaan rasvaa ja suolaa

Oletko noita pakaste muusseja kokeillut (taita olla Apetit) olen ostanut niitä töihin itselleni kokeeks. Ovt must apaljon paremman makusia kuin nuo jauheet.

Alkuperäinen kirjoittaja Bouli:

Kyl noi eilen vähän sitä muusia söivät ja kyl se ihan ok, oli munkin mielestä. Yleensä teen siis muusin ihan potuista, ihan jo siksi, ettei yksi lapsista syö muusia lainkaan ja tällöin voin hänelle poimia potut ennen muusaamista. Oikeastaan noi kaikki syö mielummin potut kastikkeen kanssa kuin muusina.

Yhteistyössä