Miten teette makkarakeiton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piitu1981
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Teen aina makkarakeiton ihan tavallisesti vaan...eli pienistän perunat kiehumaan sopivaan määrään vettä, heittelen sekaan pienistettyjä porkkanoita ja mahdollisesti muitakin juureksia, sekä sipulia. Annan kiehua melkein kypsäksi, sitten sopivan kokoisia makkaranpaloja mukaan soppaan. Maustan hyväksi, sitten vielä kiehautus ja valmista on! :)

Suunnilleen noin mäkin teen, kuten mami78. Vaihtelua makkarakeittoon saa erilaisilla vihanneksilla (mä laitan yleensä vaan keittojuureksia) esim. kaali on hyvä vaihtoehto välillä. Silloin ei tarvitse laittaa perunaakaan niin paljon. Kun laitat tomaattipyrepurkin ihan tavalliseen makkarakeittoon, niin saat tomaattista makkarakeittoa, joka on oikein namia :p

suurinpiirtein nuin kun edellisetkin, eli perunaa, porkkanaa keittojuureksia.. Mä vaan paistan makkaranpalat ekaks pannulla ja sitten vasta heittelen keiton sekaan ;) *mausteeks sinappia ja ketsuppia*

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2004 klo 21:27 HentunLiisa kirjoitti:
suurinpiirtein nuin kun edellisetkin, eli perunaa, porkkanaa keittojuureksia.. Mä vaan paistan makkaranpalat ekaks pannulla ja sitten vasta heittelen keiton sekaan ;) *mausteeks sinappia ja ketsuppia*

Mä teen samanlailla, mutta en laita sinappia. :p

Kuorin ja pienin perunaa ja keitän ne lähes kypsiksi pussillisen keittojuureksia sekä lihaliemikuution, parin laakerinlehden ja kymmenen maustepippurin kanssa. Lopuksi lisään makkaranpalat, joskus paistettuna joskus sellaisenaan, ja tarkistan suolaisuuden.

Mie laitan ihan kattilaan perunat ja porkkanat(ehdottomasti samaan aikaan,tuo hyvän maun)ja lihaliemikuution ja pari pippuria...keittelen kypsiksi,sitten vasta makkarat!Ja annan vielä kiehua niin et perunat melkeen hajoo,niin se on parasta...
Joskus oon tehnyt niin et ilman pippureita ja soseuttanu peruna/porkkana/lihaliemen ja soseeseen lisäänny makkarat,erilaisen hyvää,meillä lapset tykkää varsinkin jos hiukan makea porrkanlaatu... :p

Yhteistyössä