Miten teette kermakastikkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tartteeko siihen reseptiä? :o Mä olen ihan vaan hivauttanut kerman kattilaan/pannuun ja mausteita perään, millä nyt haluaa maustaa, kanan kanssa laittaisin sinappia ja currya, ehkä hiukan chilikastiketta tai paprikajauhetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Tartteeko siihen reseptiä? :o Mä olen ihan vaan hivauttanut kerman kattilaan/pannuun ja mausteita perään, millä nyt haluaa maustaa, kanan kanssa laittaisin sinappia ja currya, ehkä hiukan chilikastiketta tai paprikajauhetta.

eiks siitä tuu noin kamalan löysää? Laitatko jauhoja tai maizenaa kerman joukkoon?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:

eiks siitä tuu noin kamalan löysää? Laitatko jauhoja tai maizenaa kerman joukkoon?

En mä laita jauhoja yleensä lainkaan, tulee mun mielestä ihan tarpeeksi paksua kun tekee kuohukermasta ja antaa nopeasti kuumentua. Jos tuntuu löysältä lopussa, niin suurustan kananmunalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Mie teen usein sellaista, että laitan vähän öljyä pannulle, siihen sit sipuli- ja valkosipulisilppua, kuullotan, lisään vähän rasvaa ja vähän jauhoja, pyöräytän, en ruskista.
Lisään lihalientä ja kermaa ja annan hautua ja lisämaustan tarvittaessa.

toi kuulostaa suht helpolta, pitää kokeilla tota ja jättää ainakin toi tavallinen sipuli pois, muuten ei muksuille uppoa kastike. Kiitti ohjeista.

Alkuperäinen kirjoittaja sammakko:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja sammakko:
Ruskista voi ja jauhot, lisää nesteeksi ensin vettä ja vasta sitten kerma.

Mitä kermaa sen pitää olla? :ashamed: Kuohukermaa vai ruokakermaa?

Molemmilla onnistuu :)

No älä halvatussa pilaa hyvää kanakastiketta millään voi-jauhoseoksella, ihan turhaa..

Oot paistellut ne leikkeet pannulla niin täräytät siihen paiston aikana irronneen nesteen sekaan vettä, kasviksia jos haluut, keität vähän aikaa kasaan, kermaa/smetanaa/ranskankermaa/partaäijää sekaan -> kuumennus ja vot!

Jos niitä jauhoja on sinne pakko sörssiä niin lisää vajaa-n. rkl jauhoja puolikkaaseen/lasilliseen kylmää vettä ja sekoita tasaiseksi, kaada ohuena nauhana koko ajan hyvin sekoittaen joukkoon (siis pannulle laittamasi nesteen joukkoon, huomioi tämä ylimääräinen lasillinen -> kastike suurustuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Huhujuttu:
Pakkoko se on kaikki saada maistumaan mummon lihapullasoosille? :D

Se oli muuten niiiiin ihanaa, että sen maun muistaa vieläkin. Pitäisi joku päivä kokeilla itse tehdä, saa nähdä mitä siitä tulee :D

Säästä ihmeessä tuo voi-rasvasörsseli sitä lihapullakastiketta varten, siihen se passaa ja kuuluu kyllä. :)

Pakkoko se on kaikki saada maistumaan mummon lihapullasoosille? :D

Se oli muuten niiiiin ihanaa, että sen maun muistaa vieläkin. Pitäisi joku päivä kokeilla itse tehdä, saa nähdä mitä siitä tulee :D

Säästä ihmeessä tuo voi-rasvasörsseli sitä lihapullakastiketta varten, siihen se passaa ja kuuluu kyllä. :)

En mä ole ap. Kunhan muuten tulin ketjuun, kun kermakastike kiinnosti muakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Mie teen usein sellaista, että laitan vähän öljyä pannulle, siihen sit sipuli- ja valkosipulisilppua, kuullotan, lisään vähän rasvaa ja vähän jauhoja, pyöräytän, en ruskista.
Lisään lihalientä ja kermaa ja annan hautua ja lisämaustan tarvittaessa.

toi kuulostaa suht helpolta, pitää kokeilla tota ja jättää ainakin toi tavallinen sipuli pois, muuten ei muksuille uppoa kastike. Kiitti ohjeista.

Silppua se sipuli ihan hienoksi - meillä ainakin uppoaa hyvin niin, vaikka lapsista osa aina muistaa sanoa, että me ei sit syyä sipulia.
Samoin sienet ym... joita meillä ei syödä... mukamas. Hyvin menee murekkeet, kastikkeet ym. alas sienineen päivineen, kun käyttää hyvää hienonninta ;)

Yhteistyössä