miten te työttömät ja yksinäiset saatte päivänne kulumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tylsistynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tylsistynyt

Vieras
Meneekö teillä päivät sohvan pohjalla vai teettekö jotain fiksua? Miten selviätte päivästä toiseen yksin?

Olen ihan hukassa, jäin työttömäksi ja kavereita ei ole.. Tuntuu, ettei minua ole olemassakaan...

no työtön en ole joten n.10 tuntia päivästä menee töihin ja matkoihin mut se loppuaika...yksin yksin...käyn kaupungilla,lenkillä tai sit roikun netissä koko illan,varsinkin näin sykksysin ja talvisin se ilta menee turhan usein siihen et roikkuu netissä.Mut sit keskustelen netissä muiden kanssa.

[QUOTE="noh";27343608]Shoppailen, käyn ravintoloissa syömässä, leffoissa, kutsun ystäviä syömään meille. Kaikenlaista tulee puuhailtua.[/QUOTE]

ja rahat riittää? :o

[QUOTE="noh";27343608]Shoppailen, käyn ravintoloissa syömässä, leffoissa, kutsun ystäviä syömään meille. Kaikenlaista tulee puuhailtua.[/QUOTE]

Työttömyyskorvauksilla mä en ainakaan moisia harrastele... ei ole varaa todellakaan.

kiva, sä oot rikas ja sulla on ystäviä. Tekis kait tuota itsekkin varmaan tommosta jos olis rahaa ja ees yks kaveri.

No juopottelu nyt on varma ajantappaja, ja pikku rikokset pitää mielen vilkkaana. Kaupasta kun näpistää leipää ja lihaa niin säästyy sekin raha sitten viinaan, huumeet on jo sitten astetta kovempi ajanviete monillekin ja se ei todellakaan sovi kaikille, mutta kokeilla voi. Suomessa on vielä niin hyvin tilanne että kun haluaa lopettaa huumeiden käytön niin lääkäriltä saa kaiken tarvittavan lääkkeen siihen.

Minulla ainakin oli kädet puuhaa täynnä työttömänä ollessa! No, onhan minulla kouluikäisiä lapsia, mutta kävin kirppareilla, ulkoilin, kyläilin, hoitelin ihan erilaisia juoksevia asioita, leivoin ja tein kaikkea kivaa, mitä en ehtinyt töissä ollessani tekemään (käsitöitä, sisustamista, askartelua jne). Nyt olen taas töissä ja hieman kaiholla muistelen...

Ennen lasta tilanne oli vähän eri, en ollut työttömänä mutta välillä aina kotona.. Päivät meni kyllä aika helposti, kun teki itselleen sen rutiinin.. Kävin aina aamusta/aamupäivästä lenkillä + kotona jumppa ja suihkuun. Muita ilmaisia harrastuksia esim. lukeminen, hyvien kirjojen etsimiseenkin jo saa menemään aikaa :)

Onko sulla puolisoa? Mulle kieltämättä se oli aina se mitä odotti.. että kun puoliso pääsee töistä (vaikkei sittenkään mitään ihmeellistä tehty mutta kuitenkin)

[QUOTE="vieras";27343667]Minulla ainakin oli kädet puuhaa täynnä työttömänä ollessa! No, onhan minulla kouluikäisiä lapsia, mutta kävin kirppareilla, ulkoilin, kyläilin, hoitelin ihan erilaisia juoksevia asioita, leivoin ja tein kaikkea kivaa, mitä en ehtinyt töissä ollessani tekemään (käsitöitä, sisustamista, askartelua jne). Nyt olen taas töissä ja hieman kaiholla muistelen...[/QUOTE]

Samoja juttuja! Leivoin paljon, tein harrastukseeni liittyviä juttuja, kävin kirppareilla säännöllisesti (mitä ei nyt todellakaan enää ehdi!).

Entä jos yrittäisit aktiivisesti etsiä niitä ystäviä itsellesi?

[QUOTE="aapee";27343646]kiva, sä oot rikas ja sulla on ystäviä. Tekis kait tuota itsekkin varmaan tommosta jos olis rahaa ja ees yks kaveri.[/QUOTE]

Jos tuollainen asenne on niin ei niitä kavereita edes saa.

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";27343693]Samoja juttuja! Leivoin paljon, tein harrastukseeni liittyviä juttuja, kävin kirppareilla säännöllisesti (mitä ei nyt todellakaan enää ehdi!).

Entä jos yrittäisit aktiivisesti etsiä niitä ystäviä itsellesi?[/QUOTE]

on mulla puoliso, mutta hän on reissuhommissa.. Olen yrittänyt tutustua ihmisiin, mutta täällä tuppukylässä se on vaikeaa. Pitäisi päästä piireihin.

Urheilen 2-3 tuntia päivässä, siivoan, kokkaan ja leivon, tapaan kavereita, shoppailen vaatteita ja sisustusjuttuja, käyn kahviloissa/lounaalla, palstailen, luen kirjoja...

Olen työtön kotirouva omasta halustani, eikä tekeminen lopu kesken. Mies joskus ihmettelee, miten saan ajan kulumaan, mutta kyllähän kylppärin pesuunkin menee jo reilu tunti jne. :>

Ollessani työtön päätin opiskella uuden ammatin. Koulutus tulee yllättävän edulliseksi, sitä tuetaan ja tutustuu uusiin ihmisiin. Suosittelen! Monimuoto-opiskelussa on kaiken lisäksi sopivasti vapaatakin.

Minä en ole työtön mutta pitkällä sairaslomalla. Päivällä lenkkeilen, teen käsitöitä, roikun netissä, leivon, teen ruokaa ja siivoilen, illat meneekin lasten harrastuksissa.

Opiskelu, vaikka itseopiskeluna, on hyödyllinen ajanviete. Vapepa tai vastaava toiminta voisi olla harkinnanarvoinen juttu kanssa.

Minulla itselläni tuskin olisi ongelmia, voisi keskittyä jatko-opintoihin tai tehdä omia ohjelmia huvikseen.

Itse olen toista kiikkoa sairaslomalla töistä, ja voin myöntää, että pitkästyttää olla päivä kotona yksin, lenkillä kyllä käyn koiran kanssa aamulla ja iltapäivästä, mutta päivä näköjään kuluu lähinnä täällä roikkuessa, lapseni ovat siis koulussa. En kyllä netissäkään jaksa tuntia kauemmin kerrallaan seilata. Kotityöt eivät onnistu vielä, koska käsi on leikattu. Pikkuhiljaa kyllä haluaisi jo jotain alkaa tekemään. Että ymmärrän hyvin, jos aapee pitkästyy. Itse jos jäisin työttmäksi, varmaan harkitsisin jonkun opiskelun aloittamista, en oikein jaksa kotona oloa.

No mulla riittää työtä kotonakin lasten kanssa ja kotitöitä tehden...harvoin käy aika pitkäksi. Toki vaihtelun vuoksi olis kiva töihinkin päästä vaikka osapäiväisesti, mutta toistaiseksi ei ole tärpännyt.

Jos olisi lapsi/lapsia niin nämä päiväthän menisi nopsaan.. Mutta kun on ihan tosiaan yksin päivästä toiseen... Kaikki paikat on jynssätty niin moneen kertaan jo läpi, että kuluvat kohta puhki, kirjojakin olen lueskellut ja semmosta mutta... vuorokaudessa on liikaa tunteja :)

[QUOTE="aapee";27349411]Jos olisi lapsi/lapsia niin nämä päiväthän menisi nopsaan.. Mutta kun on ihan tosiaan yksin päivästä toiseen... Kaikki paikat on jynssätty niin moneen kertaan jo läpi, että kuluvat kohta puhki, kirjojakin olen lueskellut ja semmosta mutta... vuorokaudessa on liikaa tunteja :)[/QUOTE]

Hanki joku harrastus. Kuten ohjelmointi, elektroniikka, kasvien kasvatus, neulonta, kielien opiskelu ja mitä kaikkea muuta onkaan. Sitten jos kaipaat ihmiskontakteja, niin sellainen harrastus jota harrastetaan porukassa, vaikka martat.

Yhteistyössä