Miten saatte päivänne kulumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No siinähän ne luluvat mukavasti. Luen paljon filosofista ja uskonnollista kirjallisuutta ja klassikoita, jotka on jääneet lukematta. Nautin vapaudesta, käyn vaikka keskellä päivää saunassa, jos siltä tuntuu. Kävelen ulkona ja jumppailen. Laittelen ruokaa, surffailen netissä. Kerään voimia iltahulinoita varten.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2006 klo 09:55 tutti kirjoitti:
Selkis. Kaikki kenellä on parikin pientä ihmetteli että miten muka ei saisi päivää kulumaan ( ihana tuo nimimerkki hoh hoijaa taas) eli siis toista pukkaamaan vaan peliin täs on todennäköisesti päässyt turhan helpolla tai sitten minulla on liikaa energiaa kun yksi (kiltti ja rauhallinen tyttö) koululainen ei tuota tarpeeksi hommia. Jotenka tulevalle vauvelille sitten vissiin vaan seuraaja parin vuoden sisällä ;) eiköhän se munkin työllistäminen täällä kotona sitten lähde käyntiin, voishan tohon iltapäiviksi ottaa hoitoon vielä vaikka pari koululaista. voin sitten ihmetellä itsekkin mitä olen joskus kirjoitellut. =) Ai niin ja koira :laugh: jós on vauva ja koira ei voi loppua työt kesken. (toi koira on puoliksi huumorilla, voisin kyllä hankkia mutten heti vauvan aikoihin ehkä vähän myöhemmin) että sellaista kohta itse nimimerkillä miten selviydyn kaikista töistä päivän aikana ;)

Kyllä tuo jaksaminen pienten lasten kanssa johtuu monista asioista ja minulla ainakin vaihtelee päivittäin. JOskus ollaan pirteitä ja joskus kun molemmat yön valvottanut niin vähän vähemmän pirteitä. On 10 kk ja 2v 10 kk. Mutta minä olin kyllä väsynyt ton yhdenkin kanssa :I(...joten kyllä kai se nukkumisen lisäksi riippuu omista kuvioistakin. Jos ei turhia hössötä ja yksi lapsi on ja rauhallinen ja saa yöt nukuttua niin kyllä voisin kuvitella että voisis tulla tuollainen tunne. Itselleni aivan vieras, mutta jos aikaa tulisi niin luulen että lukisin kirjan kunnolla. Minkä vaan. Tai sit mistään ei tulis mitään kun ei ole tottunut moiseen rauhaan.. Mutta jos sulla on aikaa niin nauti ihmeessä siittä.Harrastele jotain kivaa kotona ja tee lenkkeja muksun kanssa ulkona, käy kaupungilla ja tutuilla. " helpon" lapsen kanssa on helppo liikkuakin. Helppo sanoa :flower:

Kyllä tuo jaksaminen pienten lasten kanssa johtuu monista asioista ja minulla ainakin vaihtelee päivittäin. JOskus ollaan pirteitä ja joskus kun molemmat yön valvottanut niin vähän vähemmän pirteitä. On 10 kk ja 2v 10 kk. Mutta minä olin kyllä väsynyt ton yhdenkin kanssa :I(...joten kyllä kai se nukkumisen lisäksi riippuu omista kuvioistakin. Jos ei turhia hössötä ja yksi lapsi on ja rauhallinen ja saa yöt nukuttua niin kyllä voisin kuvitella että voisis tulla tuollainen tunne. Itselleni aivan vieras, mutta jos aikaa tulisi niin luulen että lukisin kirjan kunnolla. Minkä vaan. Tai sit mistään ei tulis mitään kun ei ole tottunut moiseen rauhaan.. Mutta jos sulla on aikaa niin nauti ihmeessä siittä.Harrastele jotain kivaa kotona ja tee lenkkeja muksun kanssa ulkona, käy kaupungilla ja tutuilla. " helpon" lapsen kanssa on helppo liikkuakin. Helppo sanoa :flower:
[/quote]

Tämä oli minun , mutta piti rekisteröidä mun nimimerkki uudelleen kun jossain silläj oku kirjoitteli..... \|O vaikka ei sen puoleen...saa sitä muutkin käyttää..mut sekaannusta ei nyt tule enää.

10 vuotta on mennyt todella nopeasti neljän lapsen kanssa. Välillä tietenkin on tylsää ja kaipaisi työelämää... mutta suurin osa ajasta on ihanaa ja lapset antavat niiiin paljon!!

=) No nyt alkaa jo löytyä hommaa, kokeilin kotona oloa viikon verran ja toteuttelin näitä teidän juttuja, menin leffaan tytön kanssa heti kun koulu loppu, käytiin kylässä (tosin 7v ei HALUA käydä missään muualla kuin leffassa tai uimassa kun ne kaverit ovat ihan ykkösiä) no mutta sain houkuteltua hiihtämään. Kävin ystävien kanssa keilaa, vuokrasin videoita ja otin lainaksi koiran!!!

Aamulla 2h lenkki, ruoka kauppaan ja ruuan teko ja siinä se päivä olikin kun lähdettiin taas tyttöä vastaan kouluun. ja sit vähän asioille, ukko työllisti hyvin "no kun sä kerran olet nyt kotona niin kävisitkö hakemassa ton ja toisit samalla tota ja tota.." ja loppu viikosta huomasin että videot ja kirjat oli lukematta ja suursiivous tekemättä ja se íhana idea saunoa keskellä päivää on vieläkin toteuttamatta. Että kyllä se hetken kestää päästä kotona "käyntiin" mutta sitten rupeaa keksimään ja pian ehkä nauttimaankin, kun tulee kevättä rintaan ..alkaa verhojen vaihdot ja yrttien istuttamiset. :flower:

Riippuu tietysti itsestä, mitä tekee kotona lasten kanssa ja yleesnä itse harrastaa. Minulla ei joka päivä riitä aikaa yhtään itselleni on niin paljon tehtävää lasten kanssa ja kotityöt sisällä ja ulkona päälle. Omaia harratuksiakin ja muita juoksevia asioita on niin paljon, että toivon että olisi 3 tuntia lisää vuorokaudessa tunteja niin saisin minäkin tunnin edes vaan maata ja olla... kai.

Yhteistyössä