[QUOTE="nalkuttava talonmies";24542270]vanhemmuuden iloja. Hankitaan sisarus että lapsi voi leikkiä tai löhötään viikot telkun edessä. Oletteko te ihan tosissanne?
Ei, aikuisen ei tartte olla viihdekeskus, mutta jo on ankeita vanhempia, jos iltaisin ei saa näemmä mitään muuta huomiota kuin kattilan hämmentämistä ja töllön katsomista. Olisiko aika miettiä mihin oma aikakin menee, jos ainoa tapa olla lapsen kanssa on tehdä kotitöitä? Iltaan kun ehtii mahtua paljon asioita, sitä omaehtoista leikkiä, ruokailua, yhteinen askartelu esim. Miten voi olla yksi tunti näin mahdotonta?[/QUOTE]
No ei mulla ainakaan ole energiaa viikolla mihinkään muuhun kuin telkkarin edessä löhöämiseen, pieneen siivoiluun tai kattilan hämmentämiseen näin lapsettomanakaan. Pakolliset ulkoiluliikunnat suoritan ja siinä se ilta töiden jälkeen menikin. Viikonloppuna sit ehkä vähän jotain muutakin.
Vaikea kuvitella, että synnyttäminen saisi mua muuttumaan yhtään tän energisemmäksi ainakaan, luulis että päinvastoin. Ajattelin silti lapsia hankkia vaikka flegmaattisuuteni tekisikin musta jo lähtökohtaisesti paskan äidin. Tosin tämmöinen nyhjääjä olin jo lapsena. Kivointa mitä tiesin oli istua yksin sisällä jossain nurkassa piirtelemässä tai muuten puuhastelemassa ihan omiani tai sit kun opin lukemaan, nenä kiinni kirjassa. Muistan että kaikki erityinen enemmänkin stressasi kuin ilahdutti, vaikka sinällään hetkellisesti olisi ihan kivaa ollutkin. Kivoihin harrastuksiinkin mua sai oikein maanittelemalla maanitella lähtemään joka ikinen kerta.