Miten te teette sen? (pedofilia)

Oikeesti, molen ihan kauhuissani ajatuksesta :|
Kuulin, että täällä meillä päin on päiväkodin yhteydessä ollut namusetä pieniä houkuttelemassa.
Ja mun pitäis saada kersa sellaiseen!? :O Tuo mun pikkuinen, joka aina huiskuttelee kauppojen kassoille vaikka ujostaakin. Mun pieni karkkimonsteri, jolle pitäisi painaa kalloon ettei tuntemattomien namusetien mukaan lähdetä :snotty:

joo otsikko oli hieman...oudohko?

Itse olen opettanut omalleni että kenellekkään vieraalle aikuiselle ei puhuta yhtään mitään, koska valitettava tosiasia on se että kaikki aikuiset eivät ole kilttejä. Ja tätä toistan aika usein.

"mimmi"
itse kun olin ekaluokalla, kerran koulumatkalla mies houkutteli minua ja kaveriani autoonsa karkilla. kaveri ois menny, minä sanoin että ei mennä koska en uskaltanut kun äiti oli näin opettanu.
Vasta paaaaljon vanhempana ymmärsin oikeasti tuon tilanteen.

3 lasta
Olen kertonut ja muistuttanut, että vieraille ihmisille ei puhuta, mitään ei niiltä oteta, kyytiin ei mennä, jos joku alkaa tungettelevaksi niin pois paikalta jonnekin isompaa ihmisjoukkoon ja että heti pitää kertoa jos tuntee jonkun ahdistelevan/houkuttelevan/pelottelevan jne. Olen myös sanonut faktan, että ne saattaa myös tappaa.

"cothis"
Olen kertonut ja muistuttanut, että vieraille ihmisille ei puhuta, mitään ei niiltä oteta, kyytiin ei mennä, jos joku alkaa tungettelevaksi niin pois paikalta jonnekin isompaa ihmisjoukkoon ja että heti pitää kertoa jos tuntee jonkun ahdistelevan/houkuttelevan/pelottelevan jne. Olen myös sanonut faktan, että ne saattaa myös tappaa.
Urgh, tällaista 3veelle? Vitsit, kun voisin kietoa sen pumpuliin ja pitää piilossa.

3 lasta
[QUOTE="cothis";22059017]Urgh, tällaista 3veelle? Vitsit, kun voisin kietoa sen pumpuliin ja pitää piilossa.[/QUOTE]

En tiedä olenko puhunut liian pelottavasti, mutta haluan lasten ymmärtävän että namusetien kanssa voi ihan oikeasti käydä surullisesti.

3 lasta
[QUOTE="huh";22059061]Ap ON oudohko aiheet ja jutut aina tän tasoisia :eek:[/QUOTE]

Ei pedofilia katoa sillä, että työntää päänsä pensaaseen!
Asiasta täytyy puhua ja lapsiaan valistaa. Millainen vanhempi ei lastaan suojele?!

dfg
Kenen lapsuudessa ei muka ollut namusetiä? Ainahan niitä on ollut, ei tämä mitään uutta ole!

Mieti jos olisit pedofiili: ihan pirun vaikea niitä lapsia oikeesti on metsästää jäämättä kiinni. Pikkuisia pidetään silmällä ja isommat pistävät vastaan. Ei se vaan kovin helposti onnistu.s

"cothis"
Siis jos se sun kersas siellä päiväkodissa on, niin eiköhän sitä siellä vahdita? Tuskin ne namusedät nyt porttien sisäpuolelle sentään tulee?
No ei tuu ei, eikä kersa sieltä yksin lähde tai sinne mene. Mutta on se silti karseeta, kun lähinurkilla pyörii joku pedari. Vielä karseampaa, jos joku pikkuinen sen mukaan lähtis. Kyllähän tuo laittaa miettimään, miten kouluttaa omaa kersaa niiden suhteen.

fsfs
[QUOTE="cothis";22059694]No ei tuu ei, eikä kersa sieltä yksin lähde tai sinne mene. Mutta on se silti karseeta, kun lähinurkilla pyörii joku pedari. Vielä karseampaa, jos joku pikkuinen sen mukaan lähtis. Kyllähän tuo laittaa miettimään, miten kouluttaa omaa kersaa niiden suhteen.[/QUOTE]

No eikös se kuitenki niin mee että yleensä hyväksikäyttäjät löytyy lapsen lähipiiristä, ei suinkaan joistain randomeista...

4v. tulee olemaan kouluikään asti kotihoidossa, joten ei ole vielä tullut eteen tilanteita että olisi hirveästi tarvinnut varoitella.. mietin sitä, että jos/kun lapselle sanotaan, että vieraille ei saa puhua, niin miten lapsi oppii erottamaan että kilteille mummuille saa kyllä jutella kun on kerta sanottu, että vieraille ei saa puhua? Vai opetetaanko lapsi puhumattomaksi muille siihen asti, kunnes itse alkaa oppia ymmärtämään asian?

Kerron ja hoen. Neuvon mitä tehdä jos huomaa joutuneensa vaaraan. Sillä tavalla. Muulla en voi suojella.

Pysähdyttävintä tässä on se, että se namusetä voi olla kuka tahansa. Sainpa tietää asuvani joskus (nyt tuomitun, mutta silloin ei vielä) pedofiilin kanssa samassa pihassa. Todella asiallinen ja mukavakin oli. Eipä se suden turkki näkynyt lampaantaljan alta. Sehän on pelottavinta, että joku voittaakin lapsen luottamuksen ja siitä lähtee käyntiin hyväksikäyttö ja järjestelmällinen lapsen rikkominen osiin.

On täällä yritetty kyllä muutamia kertoja lapsia napata kyytiinkin. Siskonlapsen kaveri meinasi joutua uhriksi vuosia sitten, mutta lapsi olikin vahvempi kuin setä olisi uskonut. Pakeni paikalta. Samasta autosta oli tehty useita havaintoja ja nähty koulujen liepeillä. Asun koulun vieressä, joten pidin silmät auki tuolloin entistä tarkemmin. Pärkkele.

Viimeksi muokattu:
"cothis"
4v. tulee olemaan kouluikään asti kotihoidossa, joten ei ole vielä tullut eteen tilanteita että olisi hirveästi tarvinnut varoitella.. mietin sitä, että jos/kun lapselle sanotaan, että vieraille ei saa puhua, niin miten lapsi oppii erottamaan että kilteille mummuille saa kyllä jutella kun on kerta sanottu, että vieraille ei saa puhua? Vai opetetaanko lapsi puhumattomaksi muille siihen asti, kunnes itse alkaa oppia ymmärtämään asian?
Näinpä, tätä mäkin mietin miten alkaa puhumaan asiasta.. että sulkeeko se sitten suunsa jokaiselta. Mutta ehkä se pitäis jotenkin silleen, että jos on isän tai äidin kanssa niin voi jutella kenelle vaan, mutta jos yksin ei niin ei.. en minä tiedä, vaikeeta. Tai no, ois kai se helpompaa jos ois vähän enemmän ikää.

Yhteistyössä